آرشیو برای: "خرداد 1395"

ده مورد از بزرگترین دکترها در جهان....

ده مورد از بزرگترین دکترها در جهان: * قرآن کریم *آب نوشیدن زیاد *خواب کافی در شب *هوای آزاد و پاک *روزی نیم ساعت پیاده روی *خوردن غذای سالم و به مقدار *نور آفتاب *عسل *سیاه دانه *راضی بودن به قضا و قدر چه خیرش و چه شرش. بیشتر »

از اشک سه کس بترس.....

از اشک سه کس بترس: *از اشک یتیم *از اشک مظلوم *از اشک پدر و مادر اگه سبب ریختن اشک یکی از اینها بشی همانا دری از جهنم را برویت باز کردی. به بزرگتر از خودت بی احترامی نکن؛ زیرا روزی در موقعیت سنی او قرار خواهید گرفت. بیشتر »

چرا خداوند آب دهان را شیرین، اشک چشم را شور ،آب گوش را تلخ و اب بینی را خنک قرار داده است؟؟؟؟؟؟؟؟

امام صادق«ع» می فرماید: آب دهان شیرین است تا انسان از خوردن و آشامیدن لذت ببرد. آب چشم شور است برای محفوظ نگه داشتن پیه چشم، زیرا اگر شور نبود پیه چشم آب می شد و فایده دیگر آن ضدعفونی کردن چشم است. اما آب گوش و رطوبتش تلخ است برای جلوگیری ورود حشرات ریز… بیشتر »

حکایت _ عبرت آموز....

مردی بود قرآن می خواند و معنی قرآن را نمی فهمید. دختر کوچکش از او پرسید چه فایده ای دارد قرآن می خوانی بدون اینکه معنی آن را بفهمی؟ پدر گفت سبدی بگیر و از آب دریا پر کن و برایم بیاور. دختر گفت: غیر ممکن است که آب در سبد باقی بماند. پدر گفت: امتحان کن… بیشتر »

غنی شدن در روز قیامت با نماز شب....

جابربن عبدالله انصاری می گوید: پیامبر اکرم«ص» می فرماید: مادر حضرت سلیمان به او گفت: ای پسرم! بپرهیز از زیاد خوابیدن در شب، زیرا خواب زیاد در شب، انسان را در روز قیامت فقیر می کند، چون در شب؛ مخصوصا در دل شب که مردم در خواب هستند، خرمن برکات و خیرات را… بیشتر »

راه های استجابت دعا.....

آیت الله بهجت«ره» می فرماید: یکی از چاره جویی های شرعی برای استجابت دعا این است که شخصی که حاجت یا گرفتاری دارد دعا کند که خدا تمام گرفتاری های مشابه گرفتاری او را از تمام مؤمنین و مؤمنانی که گرفتار هستند برطرف کند؛ زیرا در این صورت ملک برای خود انسان… بیشتر »

مناجات خواجه عبدالله انصاری با خداوند......!

بارالها..... از کوی تو بیرون نشود پای خیالم نکند فرق به حالم.... چه برانی، چه بخوانی.... چه به اوجم برسانی چه به خاکم بنشانی... نه من آنم که برنجم نه تو آنی که برانی... نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی در اگر باز… بیشتر »

دو سوره در قرآن، با کلمه "ویل" شروع شده....

دو سوره در قرآن، با کلمه "ویل" شروع شده، "ویل" یکی از شدیدترین تهدیدهای قرآن هست، و آن دو آیه : "ویل للمطففین" وای بر کم فروشان....   "ویل لکل همزه لمزه" وای بر عیبجویان طعنه زننده.....   اولی در مورد مال مردم است. دوم در مورد آبروی مردم است. مراقب هردو… بیشتر »

در حضور هفت گروه هفت کار را مخفی انجام بده تا سعادتمند گردی....

درحضور هفت گروه هفت کار را مخفی انجام بده تا سعادتمند گردی: * در حضور فقیر، دم از مال و منالت نزن * در حضور بیمار، سلامتیت را به رخش نکش * در حضور ناتوان، قدرت نمایی نکن * در برابر غصه دار، خوشحالی نکن * در برابر زندانی، آزادی ات را جلوه نمایی نکن * در… بیشتر »

داستان کوتاه

*شیخ رجبعلی خیاط* تعریف می کند: اندیشه مکروهی در ذهنم گذشت. بلافاصله استغفار کردم و به راهم ادامه دادم. قدری جلوتر شترهایی قطار وار از کنارم می گذشتند. ناگاه یکی از شترها لگدی انداخت که اگر خود را کنار نمی کشیدم، خطرناک بود. به مسجد رفتم و فکر می کردم… بیشتر »

الهی......

*الهی* ای نام تو شیرین ای ذات تو دیرین   خوشم که معبودم تویی خرسندم که مقصودم تویی   *الهی* کینه را از سینه ام بزدای زبانم را از دروغ و تهمت نگه دار   اگر نعمتم بخشیدی شاکرم کن اگر به بلا افکندی صابرم کن اگر آزمودی پیروزم کن...   *آمین یا رب العالمین* بیشتر »

غمگین نباشید.......

غمگین نباشید.... چرا که خوشبختی می تواند از درون تلخ ترین روزهای زندگی شما زاده شود   باور کن... در تقدیر هر انسانی معجزه ای از طرف خدا تعیین شده که قطعا در زندگی، در زمان مناسب، نمایان خواهد شد!   یک شخص خاص... یک اتفاق خاص.. یا یک موهبت خاص....    … بیشتر »

حدیث _ روز......

پیامبر اکرم«ص» می فرماید: فرزندان خود را به کسب سه خصلت تربیت کنید: * دوستی پیامبرتان * دوستی خاندانش * قرائت قرآن   بیشتر »

کلام نورانی.......

رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» می فرماید: به یاد آن لحظه باشید که ما را سر دوش می گیرند، می برند به سمت جایگاه ابدی و سرازیر قبر می کنند... از این حالات نباید غافل بود؛ باید جلوی چشممان باشد. اینکه سفارش می کنند به قبرستان بروید، یک علتش این است. بعضی… بیشتر »

عجب ماهی است......

*عجب ماهی است....... *خوابیدن مان عبادت حساب می شود *نفس کشیدن مان تسبیح خداست *یک آیه ثواب یک ختم قرآن دارد *افطاری دادن به یک نفر ثواب آزاد کردن یک اسیر دارد *و تمام گناهان را به عبادت و توبه ی تو می بخشد *وقتی خدا میزبان مهمانی شود معلوم است سنگ تمام… بیشتر »

خواندن سوره قدر....

در روایتی از امام صادق«ع» آمده است که هر مؤمنی، در وقت افطار و خوردن سحری، این سوره را بخواند، در میان این دو وقت « ثواب شهیدان» را دارد.   بیشتر »

حدیث_ روز

حضرت فاطمه زهرا«س» می فرماید: روزه داری که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده روزه اش به چه کارش خواهد آمد.   بیشتر »

دعا وسیله تقرب به خداوند:

اگر هیچ بهره ی مادی از دعایمان نبریم، دست کم _ وبلکه دست بالا _ این فایده ی بزرگ و این سعادت والا نصیبمان شده که با خالقمان به سخن بنشینیم و به دنبال آن به او تقرب پیدا کنیم. تقربی که مایه و شالوده اش، معرفت الله است و از معرفت و شناخت خدا بالاتر، مگر… بیشتر »

ثواب ماه رمضان را باچیزی نمی توان قیاس کرد......

پیامبر اکرم«ص» می فرماید: همانا عمل در ماه رمضان چندین برابر می گردد. جبرئیل «ع» به من خبر داد که حسنات افراد، یک میلیون برابر می شود، و این است فرموده خداوند متعال که فرمود:« وَاللهُ یُضاعِفُ لِمَن یَشاءُ»   بیشتر »

خانه ات که اجاره ای باشد......

خانه ات که اجاره ای باشد دائم به کودکت می گویی: میخ نکوب، روی دیوارها نقاشی نکش....... و مراقب خانه باش.... اما اینهمه مراقبت برای چیست؟! چون خانه مال تو نیست ، مال صاحبخانه ست....... چون این خانه دست تو امانت است.... خانه دلت چطور!؟ خانه ی دل تمامش مال… بیشتر »

دعای _ افطار

خدایا برای تو روزه گرفتیم و با روزی تو افطار می کنیم پس روزه ی ما را بپذیر که به راستی تو شنوای دانایی   طاعات قبول التماس دعا   بیشتر »

الهی....!

الهی...... تو را به مهربانیت قسم دل های گرفته را شاد کن دست های نیازمند را بی نیاز کن قلبی نورانی، تنی سالم، زندگی آرام و خیالی راحت نصیب همه گردان.   آمین یا رب العالمین   بیشتر »

دم افطار......

دم افطار که  بی تاب و تشنه ترم... می شوم غرق علمدار..... عمو..... آب...... حرم...... بعد یاد تو می افتم که غریبی آقا...... تو کجا دعوتی افطار؟ چرا بی خبرم؟   بیشتر »

مراقب باشید........

امام خامنه ای « مدظله العالی» می فرماید: مراقب باشید، اینکه خدا باب توبه را باز کرده، خیال نکنید گناه، چیز کم و کوچکی است. همین دروغگویی و غیبت، همین ظلم کردن، ولو با یک کلمه، گناهان کوچکی نیست. لازم نیست که انسان سال های متمادی غرق گناه باشد تا احساس… بیشتر »

انتخاب _ همسر

انتخاب همسر، سنگ زیربنای یک زندگی موفق است و باید گفت که اکثر شکستها در زندگی مشترک، از بناگذاری نامناسب این سنگ زیرین ناشی می شود. این که یک زندگی شیرین پس از مدتی به تلخی و سردی می گراید، این دریافت ویرانگر هر یک از زوجین را در متن خود دارد که « ما… بیشتر »

خدایا.....!

خدایا........ در 2 راهی زندگی ام تابلوی راهت را محکم قرار بده نکند که با نسیمی راهم را کج کنم.     بیشتر »

توکل یعنی......

توکل یعنی اجازه بدهی خدا خودش تصمیم بگیرد توفقط دعا کن و پیشاپیش شاد باش خداوند به اندازه "امید و اطمینان" توست که می بخشد.......   بیشتر »

احادیث روز....

پیامبر اکرم«ص» می فرماید: کسی که روزه ، او را از غذاهای مورد علاقه اش باز دارد، بر خداست که به او از غذاهای بهشتی خورانده و از شراب های بهشتی بنوشاند.   امام صادق«ع» می فرماید: هرکس روزه داری را افطار دهد، برای او هم پاداشی مانند روزه دار است.       بیشتر »

نماز و اخلاص....

در سراسر نماز، قصد قربت شرط صحیح بودن آن است، حتی اگر حرکت یا کلمه ای از واجبات یا مستحبات نماز را برای غیر خدا انجام دهیم نماز باطل می شود . اگر مکان نماز یا زمان آن را برای غیر خدا تعیین نمائیم نماز باطل است. اگر حالتی که هنگام نماز به خود می گیریم… بیشتر »

احادیث روز.....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: روزه برای من است و من پاداش آن را می دهم.   امام صادق«ع» می فرماید: هیچ مؤمن روزه داری نیست که در هنگام خوردن سحری و افطارش سوره قدر را بخواند، مگر آنکه بین این دو زمان ثواب کسی را خواهد داشت که در راه خدا در خون خود غلطیده… بیشتر »

آقا مگر تو آیی.......

آقا مگر تو آیی تا نور خانه آید تا عدل و مهربانی بر این زمانه آید آقا مگر تو آیی تا مشکلم گشایی چون رخ به ما نمایی دل شادمانه آید آقا اگر تو آیی آید دم رهایی در دور آشنایی غم بر کرانه آید آقا مگر رسانی خود نور و شادمانی ورنه شود زمانی غم بی بهانه آید… بیشتر »

از روزه یاری بجوئیم

بیشتر مردمان از نماز و روزه یاری نمی طلبند و بهره ای نمی گیرند.، بلکه آن را به صورت یک عادت و سنت به جای می آورند و به بردن ثوابی و انجام فریضه ای دل خوش می کنند، در صورتی که نماز می تواند کشتی عظیمی گردد که شخص را در دریای زندگی در وسط جامعه از طوفانها… بیشتر »

حکمت روزه

رسول خدا«ص» می فرماید: می خواهید شما را آگاه کنم به کاری که اگر به آن عمل کنید، شیطان به اندازه فاصله بین مشرق و مغرب از شما دور خواهد شد؟ اصحاب گفتند: بلی. آن حضرت «ص»فرمود: روزه روی شیطان را سیاه می کند. صدقه پشت او را می شکند. محبت در راه خداوند… بیشتر »

منتظران برای ظهور دعا کنید

عزت_ نفس

وقتی "عزت نفس" داری کینه نمی ورزی همه را به یک اندازه دوست داری خجالت نمی کشی خود را باور داری خشمگین نمی شوی و همیشه مهربان هستی... "انسان صاحب عزت نفس" حرص نمی خورد همه چیز را کافی می داند حسد نمی ورزد و خود را لایق می داند "کسی که عزت نفس دارد"… بیشتر »

حکمت صلوت فرستادن.....

صلوات: تنها دعایی است که حتما مستجاب می شود. صلوات: بهترین هدیه از طرف خداوند برای انسان است. صلوات: تحفه ای از بهشت است. صلوات: روح را جلا می دهد. صلوات: عطری است که دهان انسان را خوشبو می کند. صلوات: نوری در بهشت است. ضلوات: نور پل صراط است. صلوات:… بیشتر »

خدایا.....

خدایا....... به حرمت و برکت ماه رمضان نیکوترین سرنوشتها حلالترین روزیها پربارترین زیارتها خالصترین نیتها صالحترین عملها مقبولترین عبادتها را به ما عطا کن. آمین...   بیشتر »

احادیث روز...

امام صادق«ع» می فرماید: هر کس در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود، خداوند هزار فرشته را می گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند.   امام علی«ع» می فرماید: روزه قلب، بهتر از روزه زبان است، و روزه زبان بهتر از… بیشتر »

اهمیت و ارزش ماه مبارک رمضان

درباره اهمیت و ارزش ماه مبارک رمضان همین بس که«شب قدر» در آن قزرار دارد و ارزش این شب از هزار ماه بهتر است، یکی از اهداف ماه مبارک رمضان این است که از این فرصت سرنوشت ساز بیشترین بهره را ببریم، اگر بخواهیم به این هدف خود دست یابیم، باید برای لحظه لخظه… بیشتر »

نگوئیم رمضان آمد، بگوئیم ماه رمضان آمد.....

رمضان اسمی از اسماء الهی است و نباید آن را به تنهایی ذکر کرد. مثلا بگوئیم رمضان آمد یا رفت، بلکه باید گفت که ماه رمضان آمد، یعنی ماه را باید به اسم اضافه کرد. در این زمینه هشام بن سالم از حضرت امام محمدباقر«ع» نقل روایت می کند و می گوید: ما هشت نفر از… بیشتر »

خسارات ناشی از گناه در زندگی

خیلی عجیب است که خدا در قرآن پاداش هیچ مستحبی را بیان نکرده است، فقط فرموده: هرکسی انجام بدهد، مثلا طواف مستحب را انجام بدهد؛ «فَمَن تَطَوَّعَ خَیراً فَهُوَ خَیر لَّه» خوب است. اما فقط پاداش این مستحب را این گونه بیان کرده است: * به هیچ کدام از فرشته،… بیشتر »

حدیث روز....

پیامبر اکرم«ص» می فرماید: خانه ایی که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و برای آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان می درخشند.       کافی، ج2، ص610   بیشتر »

اللهمَّ ربَّ شَهرِ رمضان.....

روزه داران مه قرآن، رمضان آمده شعبان تمام شد، ماه قرآن آمده مستی و فیض سحر منتظر عشاق است ماه پر برکت یزدان، ماه رمضان  آمده. حلول ماه نور و رحمت، ماه قرآن ، ماه طاعت و بندگی، ماه پرهیز از گناه و ماه پذیرش توبه و آمرزش ، برشما پارسایان  و پرهیزگاران… بیشتر »

برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر«س» ایلام

  سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر«س»ضمن تسلیت فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام«ره» گفت: به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام  خمینی«ره» و یاد و خاطره شهداء ، برنامه هایی از… بیشتر »

خدا جان......

یک لحظه  نشستن کنار تو آرام گرفتن در آغوش تو و دل سپردن به آرزوهای دل پسند حالم را عوض می کند! چقدر خوشبختم که تو را دارم خدا جان! بیشتر »

مثل خدا باش......

مثل خدا باش... خوبی دیگران را چندین برابر جبران کن با مظلومان و درمانده گان دوستی کن عیب و زشتی دیگران را فاش نکن برای اطرافیانت دلسوزی کن.   بیشتر »

طرز تهیه سس سنتی

مواد لازم: روغن زیتون : یک لیوان ارده :کمتر از نصف قاشق غذا خوری نخود پخته : شش الی هفت قاشق غذا خوری سیر :یک حبه نمک: یک قاشق چای خوری فلفل قرمز : نصف قاشق چای خوری آبلیمو ترش تازه : نصف استکان   طرز تهیه: تمام مواد را با مخلوط کن کاملا مخلوط نمایید… بیشتر »

بهترین دارو

یک عدد سیب را رنده کرده با یک قاشق عسل خالص و یک استکان عرق بیدمشک مخلوط نموده، هر روز میل نمائید. بهترین دارو برای کم خونی، اعصاب و ضعف بدن می باشد.   بیشتر »

خون خودت را کثیف نکن

یکی از ضرب المثلهایی که در بین عموم رایج است و با طب سنتی در ارتباط است ضرب المثل"خون خودت را کثیف نکن"می باشد، که معمولا زمانی که فردی عصبانی است، این جمله را به او می گویند. از نظر طب سنتی، کسی که عصبانی می شود، باعث تولید بیش از حد صفرا در خونش می… بیشتر »

شاخصه های انقلابیگری....

رهبر انقلاب می فرماید: من پنج شاخص انقلابی گری را ذکر می کنم که ما، هرجا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم . این شاخص ها در همه ی افراد ملت ایران می تواندوجود داشته باشد: 1- پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب 2- هدف… بیشتر »

خاطراتی جالب و خواندنی درباره مقام معظم رهبری«مدظله العالی»

هر وقت در جریان کار و زندگی زیاد به من فشار(روانی) وارد می آید، در هر مرحله ایی که باشم، همه چیز را رها می کنم و گاهی از همان سر کار، تلفنی به خانه می زنم و یکراست به فرودگاه می روم، همان جا بلیطی تهیه می کنم؛ و عازم مشهد مقدس می شوم . آنجا زیارتی و درد… بیشتر »

کلام نورانی

امام خامنه ایی «زید عزه»می فرماید: اگر راه امام را گم کنیم ،یا فراموش کنیم ،یا خدای نکرده عمدا کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.       تکبیر: الله اکبر، خامنه ایی رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافقین و کفار،… بیشتر »

برگزاری ویژه برنامه های ایام مبارک ماه رمضان

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر«س» ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه نورانی و مبارک رمضان گفت: مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر«س» ایلام با فرارسیدن ماه مبارک رمضان  به همت معاونت محترم فرهنگی  ویؤه برنامه هایی به شرح ذیل برگزار می… بیشتر »

ابعادشخصیتی امام«ره»

توجه به شخصیت امام راحل و اهداف والای ایشان در عصر حاضر ضروری بوده چرا که شخصیت امام‌خمینی(ره) در جهان اسلام بعد از پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) کم‌نظیر است. شخصیت خمینی کبیر (ره) شخصیتی جامع بود و در همه امور از جمله فقه، سیاست، اخلاق و… بیشتر »

سبک زندگی حضرت امام«ره»

قدر مسلم این است که علاوه بر نوع اجتهاد حضرت امام(ره)، آنچه که دل ها را به سمت ایشان روانه می کرد نوع خاص سبک زندگی بی آلایش و سرشار از سادگی  و آرامش ایشان بود. ایشان در اوج سختی و مشکلات همواره جامعه را با بیان… بیشتر »

مهربان معبودم..!

مهربان معبودم! شب خود و دوستانم را به تو می سپارم . آرزوهایم زیاد است........ اما تک آرزوی قلبم که نعمت سلامتیست برای امام زمان«عجل الله تعالی الشریف» و هم برای دوستانم. الهی _ آمین   بیشتر »

مهربان معبودم..!

مهربان معبودم! شب خود و دوستانم را به تو می سپارم . آرزوهایم زیاد است........ اما تک آرزوی قلبم که نعمت سلامتیست برای امام زمان«عجل الله تعالی الشریف» و هم برای دوستانم. الهی _ آمین   بیشتر »

مهربان معبودم..!

مهربان معبودم! شب خود و دوستانم را به تو می سپارم . آرزوهایم زیاد است........ اما تک آرزوی قلبم که نعمت سلامتیست برای امام زمان«عجل الله تعالی الشریف» و هم برای دوستانم. الهی _ آمین   بیشتر »

ثواب گفتن «بسم الله» در هنگام خواب....

از رسول اکرم«ص» روایت شده است: هرگاه بنده در هنگام خواب بسم الله الرحمن الرحیم بگوید، خداوند می فرماید: فرشتگانم! نفس کشیدن هایش را تا صبح ،حسنات  به حساب آورید و برایش بنویسید.   بیشتر »

نقطه شروع انقلاب....

امام خمینی«ره» می فرماید: انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت«ارواحنافداه» است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.   بیشتر »

بعد از معصومین «ع» مانند امام خمینی«ره» سراغ نداریم.....

رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ایی« زید عزه» می فرماید: حقیقتا خدا می داند که آن بزرگوار« امام خمینی«ره»»در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. دیگر بعد از ائمه و معصومین«ع»، ما و دیگران هم… بیشتر »

امام خامنه ایی«مدظله العالی».....

جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از دشمن در میدان اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر. امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید.   دار و ندارم سید علیست باغ و بهارم سیدعلیست همه بدونن توکل دنیا تموم عمرم سیدعلیست   بیشتر »

فرمایش رهبر انقلاب«مدظله العالی»

امام خامنه ایی«مدظله العالی» در باره حضرت امام«ره» می فرماید: هرکسی هر حرفی را که خودش می پسندد به امام «ره» نسبت ندهد. آنچه را به امام«ره» نسبت می دهیم، باید در منابع مربوط به امام«ره» موجود باشد، آن هم به شکل مکرر، به شکل مستمر.   بیشتر »

باور کن...!

باور کن، دنیا دو روز است   و ما هم رهگذری هستیم در این طلوع و غروب، مهربان باش   و با تمام عشق زندگی را احساس کن   شاید فردا دنیا باشد ولی ما نباشیم   بیشتر »

شروع _ کار

امام باقر«ع» می فرماید: سزاوار است هنگامی که کاری را شروع می کنیم، «چه بزرگ باشد چه کوچک» "بسم الله" بگوئیم تا پر برکت و میمون باشد     تفسیرنمونه،ج1، ص14 بیشتر »

خدایا......

چه ساخته هایی که مرا سوخت چه سوختن هایی که مرا ساخت   خدایا مرا فهمی عطا کن که از سوختنم ساخته ایی آباد از من بجا ماند     اندیشه خداوند بالاتر از فکر کوتاه ماست، به اندیشه قشنگ خدا می سپارمت.....   بیشتر »

تو خوشبختی

توخوشبختی، چون خدا را داری وقتی او را  داری دلت از همه جا آسوده است نگاهت مهربان است وفایت ماندگار است پس تو خوشبختی چون خدا را داری بیشتر »

روشنگرانی که به خواب رفته اند.....

با شنیدن رقم سه میلیارد تومان برای خرید یک تابلو از سهراب سپهری«در حراج تهران» و پرداخت آن توسط یکی از مشتریان داخل سالن، بی اختیار به یاد حرف های روشنگرانه برخی آدم ها می افتم کسانی که تا صحبت از کمک به بازسازی حرم یکی از ائمه می شود و یا وقتی پیرمرد و… بیشتر »

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

نشست اخلاقی با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین فریدی از اساتید حوزه در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزارگردید. حجه الاسلام والمسلمین فریدی از اساتید حوزه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام هادی (ع)  گفت: امامت امام هادی(ع) مقارن با خلافت 6نفر از حکام بنی عباس… بیشتر »

دیدار استاندار از ساختمان مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: استاندار محترم استان آقای مهندس مروارید با مدیر و معاونین مدرسه نشستی در ارتباط با مشکلات و کمبودهای مدرسه داشتند و در این دیدارحسنی مدیریت حوزه های علمیه خواهران هم… بیشتر »

محفل انس با قرآن

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی شهر خرمشهر که با نثار خون هزاران شهید آزاد شد گفت: به مناسبت آزاد سازی شهر خونین شهر«خرمشهر» که به دست دلاورمردان همیشه در نبرد حق علیه باطل و با نثار جان خود در راه… بیشتر »

آیات نورانی.....

إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏(45/عنکبوت) مهمترین کار فرهنگی اقامه نماز است.   كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَة(249/بقره) اگر خدا بخواهد کار به ظاهر کوچک، اثرات بزرگی خواهد گذاشت. بیشتر »

برگزاری نشست منتظران موعود«عج» در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

aبسم الله الرحمن ارحیم برگزاری نشست منتظران موعود«عج» در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام به مناسبت نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت نشست منتظران موعود«عج» با دعوت ازحجه الاسلام المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه محترم ایلام و با… بیشتر »

مهدیا.......!!

از مقابل دلم عبور کن خاطرات رفته را مرور کن   باز هم بیا به ما سری بزن خانه را پر از نشاط و شور کن   خوب من، بیا و با حضور خود شهر را دوباره غرق نور کن   از میان کوچه های قلب من ای فرشته، باز هم عبور کن   من که روسیاه این قبیله ام تو، به خاطر خدا ظهور… بیشتر »

پاداش نیکی به معلولان

رسول خدا«ص» فرمود:« هرکس، نابینایی را در زمین هموار به اندازه چهل قدم راهبری کند، آنچه خورشید بر آن می تابد [اگر]طلا باشد، به قدر سر سوزنی از کارش را جبران نمی کند و اگر آن نابینا را از گذرگاهی خطرناک گذرانده باشد، آن را در قیامت در ترازوی نیکی هایش… بیشتر »

وقف

وقف، پشتوانه ی خدمات گوناگونی است که فرد و جامعه بدان نیاز دارند. متدینان برای جلب رضای خدا در زمان حیات خویش بخشی از اموال خود را برای کارهای خیر و ماندگار از مالکیت خود جدا و آن را برای خدمات عمومی وقف می کنند؛ چنان که از دیر باز تاکنون بیشتر اماکن… بیشتر »

میانجی گری در کار خیر

شایسته است مسلمانان در انجام دادن کار خیر و برآوردن حاجات دیگران، وساطت کرده و مشکلات آنان را حل کنند. رسول خدا«ص» فرمود:« بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، آنان را به هم نزدیک کند و در امر خیر آنها را یاری کند». در حدیثی دیگر فرمود: «کسی که… بیشتر »