آرشیو برای: "مرداد 1395"

پنج فریب شیطان......

*هنوز جوانی، خوش بگذران *زندگی طولانی است،پس لذت ببر *هنگام عصبانیت آرام نمان *همه اینکار را می کنند پس افراطی فکر نکن *تو خیلی گناهکاری پس به گناهانت ادامه بده. بیشتر »

گناهانی که دعا را رد می کنند....

_بدی نیت _دو رویی با برادران _باور نداشتن اجابت دعا _به تأخیر انداختن نمازهای واجب تا هنگامی که وقتشان بگذرد _تقرب نجستن به خدا _بدزبانی و ناسزاگوییَ. بیشتر »

حدیث روز......

پیامبر اکرم(ص) می فرماید:"المسجدُبیتُ تقی" "مسجد، خانه هر پرهیزگاری است"   المعجم الکبیر،ج6   _جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) _سلامتی و طول عمر با برکت رهبر عزیزمان _پیروزی رزمندگان اسلام و مدافعان حرم حضرت زینب(س) _شفای بیماران _رفع… بیشتر »

نشانه های یک انسان صبور.....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: انسان صبور سه نشانه دارد: *سستی نمی کند *افسرده و دلتنگ نمی شود *از پروردگار خود شکوه نمی کند. زیرا اگر سستی کند، حق را ضایع کرده،و اگر افسرده و دلتنگ باشد؛ شکر نمی گذاردو اگر از پروردگارش شکوه کند او را معصیت کرده است. بیشتر »

شباهت ما آدمها و نان سنگک.....

دیدی نانوا چطور خمیر نان سنگک را پهن می کند و درون تنور می گذارد!؟ چه اتفاقی می افتد؟! خمیر به سنگ ها می چسبد! اما نان، هرچه پخته تر می شود، از سنگ ها جدا می شود.... حکایت آدم ها همین است...... سختی های این دنیا برابر با حرارت تنور است و این سختی هاست… بیشتر »

گناهی......

امام صادق(ع) می فرماید: *گناهی که نعمت ها را تغییر می دهد: *تجاوز به حقوق دیگران است.   گناهی که پشیمانی می آورد: *قتل است.   *گناهی که آبرو می برد: *شرابخواری است.   *گناهی که جلوی روزی را می گیرد: *زناست.   *گناهی که مرگ را شتاب می بخشد: *قطع رابطه با… بیشتر »

گناهاهی......

امام صادق(ع) می فرماید: *گناهی که نعمت ها را تغییر می دهد: *تجاوز به حقوق دیگران است.   گناهی که پشیمانی می آورد: *قتل است.   *گناهی که آبرو می برد: *شرابخواری است.   *گناهی که جلوی روزی را می گیرد: *زناست.   *گناهی که مرگ را شتاب می بخشد: *قطع رابطه با… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبرگرامی اسلام می فرماید:مؤمن ابتدا سلام می کند و منافق منتظر سلام دیگران است.   ذکر روز شنبه صدمرتبه :"یارب العالمین" بیشتر »

حدیث روز.......

امام صادق (ع) می فرماید: " بپرهیزید از ستیزه و دشمنی، زیرا دل را به خود مشغول کند و نفاق به بار آورد و موجب پدید آمدن کینه در دلها شود" بیشتر »

بهلول و طعام خلیفه......

آورده اند که هارون الرشید سفره طعامی برای بهلول فرستاد. خادم خلیفه طعام را نزد بهلول آورد و پیش او گذاشت و گفت این طعام مخصوص خلیفه است و برای تو فرستاده است تا بخوری. بهلول طعام را پیش سگی که در آن خرابه بود گذاشت، خادم با عصابنیت گفت چرا طعام خلیفه را… بیشتر »

انسان در دنیا به ده درصد از خواسته های خود می رسد.....

کمتر کسی پیدا می شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هر گونه عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را اینگونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری ها و بدی های همسر و همسایه و...... کمتر ناراحت می شود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه خانه بلاست،… بیشتر »

نا امید کردن شیطان.....

شیطان که به سراغ انسان می آید مانند کسی است که یک قرقره بزرگ نخ را برای انسان می آورد. اگر سر نخ را گرفتی و کشیدی تا قیامت باید بکشی! اما اگر رها کردی، چون شیطان متکبر است، ناراحت می شود و می رود! پس با انجام اعمال نیک و دوری گزیدن از کارهای بد شیطان… بیشتر »

حدیث روز......

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: " همانا در بهشت سرایی است به نام دارالفرج(شادی سرا) که تنها کسانی وارد آن شوند که یتیمان مؤمنان را شاد کنند".   کنز العمال بیشتر »

حکایت مزاح آیت الله بهاءالدینی(ره) با امام رضا(ع)....

حضرت آیت الله بهاءالدینی(ره) که از علمای ربانی بودند و از ضریح مطهر امام هشتم(ع) جواب سلام می شنید، روزی فرمود: من با حضرت مزاحی کردم، دیدم مشهد خیلی شلوغ و پر ازدحام است، عرض کردم: آقا اینقدر در اطراف خودتان برای چه جمع کرده اید؟! ناگهان عالمی برایم… بیشتر »

یک نگاه........

یک نگاه به نامحرم می تواند سالها عبادتت را بسوزاند.... و یک نگاه نکردن می تواند برتر از سالها عبادت باشد..... فقط یک نگاه را برگردان! چشمت را ببند! با خدا معامله کن! چکهای خدا سر وقت پاس می شود.... به جمع بچه های حضرت زهرا(س) بپیوندید.... آخه ما بهش… بیشتر »

حدیث روز....

امام رضا(ع) می فرماید: " هرکس به حساب خود رسیدگی کند، سود می برد؛ و هرکس از خود(اعمالش) غافل شود، زیان می کند؛ و هرکس عبرت بگیرد، بینا می شود".   مسند الرضا، ج1 بیشتر »

تبریک.....

بر روی رضا شمس امامت صلوات بر شافع ما روز قیامت صلوات    بفرست بر این روح کرامت صلوات بر ضامن غربت غریبان صلوات   بر پادشه ملک خراسان صلوات   خشنودی جمله اهل ایمان صلوات اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم   میلاد باسعادت هشتمین امام معصوم، سلطان طوس،… بیشتر »

چهار صفت اهل بهشت....

اهل بهشت چهار صفت دارند: *صورت خندان و بشاش *زبان فصیح *قلب مهربان *دست بخشنده ان شاالله خدا این چهار صفت را به ما عنایت فرماید. «آمین یارب العالمین» " آیت الله مجتهدی(ره)" بیشتر »

سخن بزرگان....

ترک گناه مثل چشمه ای است که همه چیز را با خودبه دنبال دارد. شما گناه را ترک کنید، دستورات بعدی و عبادات دیگر خود به خود به سمت شما می آید.   ایت الله بهجت(ره) بیشتر »

کوتاهترین دعا.....

کوتاهترین دعا برای بزرگترین آرزو: "اللهم عجل لولیک الفرج" بیشتر »

حدیث روز......

امام رضا(ع) می فرماید: " کاری بهتر از ایجاد خوشحالی برای مؤمن نزد خداوند بزرگ نیست".   بحارالانوار،ج78 بیشتر »

حدیث_ روز

امام رضا(ع) می فرماید: ایمان عبارت است از: - شناخت قلبی -اعتراف زبانی -عمل با اعضاء و جوارح   تحف العقول بیشتر »

نبخشیدن چند گناه.....

آیت الله فاطمی نیا می فرماید: خدا چند گناه را نمی بخشد: *عمدا نماز نخواندن *به ناحق آدم کشتن *عاق والدین *آبرو بردن   یک جرعه معرفت بیشتر »

ثوابهایت را در کیسه سوراخ نریز......

آیت الله مجتهدی (ره) می فرماید: وضو می گیری.... اما در عین حال اسراف می کنی   نماز می خوانی....... اما با برادرت قطع رابطه می کنی   صدقه می دهی..... اما منت هم می گذاری   بر پیامبر(ص) و آلش صلوات می فرستی...... اما بدخلقی می کنی   صبرکن باباجان ثوابهایت… بیشتر »

حدیث روز........

رسول اکرم(ص) می فرماید: « کسی که در خدمت به همسرش روگردانی و تکبر نکند، بدون حساب وارد بهشت می شود».   بحارالانوار،ج 13، ص133. بیشتر »

تسبیح رو بردار.....

هرجا کم آورد....... حوصله نداشتی...... گرفته بودی......... پول نداشتی....... کار نداشتی......... باطریت تمام شد.......... تسبیح رو بردار و صدبا بگو:  * استغفرالله ربی و اتوبُ الیه*   از سخنان گهربار مرحوم آیت الله بهجت(ره) بیشتر »

تکبر و غرور بی جا و عاقبت شوم....

روزی حضرت عیسی(ع) از صحرایی می گذشت، در راه به عبادتگاهی رسید که عابدی در آنجا زندگی می کرد، حضرت با او مشغول سخن گفتن شد ؛در این هنگام جوانی که به کارهای زشت و ناروا مشهور بود از آنجا گذشت. وقتی چشمش به حضرت عیسی(ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از… بیشتر »

سفارش به چهار چیز......

سفارش حضرت علی(ع) این است که: 1-اینکه انسان به غیر از پروردگارش به کسی امیدوار نباشد. 2-از هیچ چیز نترسد الا از گناهان خودش. 3-اگر سؤال کردند از شما و نتوانستی جواب سؤال بدهی حیا نکن. 4-کسی که چیزی بلد نیست نباید از یادگیری آن چیز حیاکند.   اخلاق در نهج… بیشتر »

تبریک.....

هر کس که ندارد به جهان نعمت خواهر افسوس که تنها بود و بی کس و یاور   در موقع تنگی و بلا و محنت و سختی یک خواهر دلسوز به از یک صف لشکر   هم رونق کاشانه و هم نعمت و رحمت دلسوز برادر بود و حامی مادر   هر کس دل خواهر شکند رحم ندارد بی رحم شفاعت نشود در صف… بیشتر »