آرشیو برای: "شهریور 1395"

چگونه دل خدا را تصاحب کنیم؟؟؟؟

چگونه دل خدا را تصاحب کنیم؟ *گناه نکنیم *گناه نکنیم *گناه نکنیم   "عاقبت شوخی با نامحرم یکی از علمای مشهد می فرمود: روزی در محضر مرحوم حجه الاسلام والمسلمین سید یونس اردبیلی بودیم، جوانی آمد و مسئله ای پرسید. گفت مادرم را دو روز پیش دفن کردم هنگامی که… بیشتر »

درد و دلی با خدا

خدایا هرچه دانش به من عنایت کردی برای آن بود که گستره نادانی خود را دریابم و به عظمت بیکرانه تو واقف شوم. خدایا هرچه توانایی به من عنایت کردی برای آن بود که شدت ناتوانایی خود را دریابم و به قدرت بینهایت تو واقف گردم. خدایا مرا به داناترین و تواناترین… بیشتر »

کار اصلی ما چیست؟

عبادت کار اصلی ما آدم هاست، بقیه کارها همه سرکاری هستند. برای رسیدن به این باور باید تفکر کنیم برای چه آفریده شده ایم؟ آیا جز برای ملاقات خدا خلق شده ایم؟ آیا بزرگترین واقعه زندگی ما ملاقات با خدا نیست؟ عبادت یعنی روبروی خود خدا بایستیم و در این باره… بیشتر »

تبریک

عید است و هوا شمیم جنت دارد نام خوش مرتضی حلاوت دارد با عطر گل محمدی  وصلوات این محفل ما عجب طراوت دار. عید ولایت و امامت را که به شکرانه ی تکمیل دین و تتمیم نعمت، همگان با عرشیان و فرشیان است، محضر آقا امام زمان(عج)، نائب برحقش مقام معظم رهبری(مدظله… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) فرمود: " روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است".   مصباح المتهجد، ص737 بیشتر »

آمده عید ولایت....

آمده عید ولایت، مسلمین روز اکمال رسالت، مؤمنین   یا علی! در غدیر خم، مرا کامل نما از زمین برکن ببر عرش خدا                                        «یاعلی»گوییم تا بالا رویم                                        قطره قطره تا دل دریا رویم                … بیشتر »

تذکر به کسی که غلط نماز می خواند

سوال: اگر کسی نماز خود را اشتباه بخواند لازم است به او اطلاع بدهیم؟ جواب: لازم نیست، ولی اگر اشتباه او ناشی از جهل به حکم و ندانستن مسأله باشد احتیاط واجب ارشاد و راهنمایی وی است.   منبع: استفتائات، حضرت امام(ره)، مرحوم بهجت(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله… بیشتر »

عناوین انتظارات رهبری از جوانان انقلابی....

*با «تقویت ارتباط با خدا» بر محیط خود اثر بگذارید نه با «سیاسی کاری» *امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید * تاریخ معاصر را بخوانید *کار فرهنگی را گسترش بدهید *نظام سلطه را تحلیل کنید *با مشکلات بسازید * به هیچ کس ظلم نکنید * زود رنجی ممنوع *با… بیشتر »

روی فردا حساب نکن!!!

در آینده هیچگاه فرصت کافی برای جبران گذشته نیست.فردا اگر فرصتی باشد برای تکمیل و اصلاح امور همان روز کم است. پس هیچ وقت برای جبران عقب ماندگی ها روی فردا حساب نکن. در عوض برای فردا به صورتی برنامه ریزی کن که گویی از امروز کمتر وقت داری. پس بخشی از کار… بیشتر »

حدیث روز

امام محمد باقر(ع) می فرماید:" هیچ گرفتاری به بنده نمی رسد مگر به خاطر گناه".   اصول کافی، ج6، ص296 بیشتر »

فلسفه سختی ها و تلخی ها

وجود سختی ها و تلخی ها دلایل و فوایدی دارد که برخی از آنها عبارتند از: -رابطه انسان را با خدا زیاد می کند -وجدان مردم را بیدار و حس تعاون را در آنها شکوفا می کند -انسان را به فکر چاره جویی می اندازد و هزاران اختراع و ابتکار در همین چاره جویی ها به دست… بیشتر »

برگزاری گفتمان انقلابی گری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی

حجه الإسلام تقوایی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که کشور ما درگیر آن است و خواه ناخواه در برهه ایی از تاریخ سرنوشت ساز ست چه به صورت آسیب و چه به صورت موقعیت، برجام است. ما در برجام منفعل شدیم و هیچی به دست نیاوردیم برجام یک تهدید است و ربطی به اقتصاد… بیشتر »

برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی(ع) در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ضمن تبریک میلاد باسعادت امام علی نقی(ع) گفت: به مناسبت میلاد نور و رحمت (حضرت امام هادی(ع)) جشن و مولودی خوانی تو سط خواهران طلبه مداح در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزار گردید. بیشتر »

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع: برجام عامل یا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

کرسی آزاد اندیشی با موضوع برجام، عامل یا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور حجت الإسلام والمسلمین تقوایی از اساتید حوزه و جناب آقای قاسمی از اساتید دانشگاه در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزار گردید. حجت الإسلام تقوایی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که کشور ما… بیشتر »

برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

مراسم افتتاحیه و آغاز سال تحصیلی با دعوت از نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم ایلام حجه الاسلام والمسلمین لطفی، معاون اداری ومالی کل حوزه های علمیه حاج آقا خلج، مدیریت محترم استانی حجه الاسلام والمسلمین حسنی و جمعی از مسئولین ادارات، نهادها، سازمانها و… بیشتر »

حدیث روز......

امام زمان(عج) می فرماید:" حق و حقیقت - در همه امور - با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و مفتری می باشد، و کسی غیر از ما آن را ادعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد".   کمال الدین و تمام… بیشتر »

حکم رهبر انقلاب در مورد سرشماری

رهبر انقلاب (مدظله العالی) می فرماید:" همه مردم عزیز در طرح سرشماری شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند، اختلاف در آمارهای مراکز آماری«بلایی بزرگ»است، دستکاری در آمارها گناهی کبیره است.   کانال تخصصی احکام. بیشتر »

نماز خواندن با عصا

سوال: اگر پیرمردی هنگام نماز خواندن بر عصایش تکیه کند یا روی صندلی بنشیند نمازش باطل می شود؟ جواب: اگر بدون تکیه بر عصا و نشستن روی صندلی نتواند نماز بخواند کمک گرفتن از این وسایل اشکال ندارد.   منبع توضیح المسائل ده مرجع بیشتر »

نتیجه اخلاص

ارتباط خالصانه انسان با خدا، نورانیت ضمیر و صفای باطن و بصیرتی به همراه دارد که انسان را در پیچ وخم های زندگی و بن بست ها و مشکلات، هدایت می کند. حضرت علی(ع) می فرماید:" عِندَ تحقیق الاخلاصِ تَستَنَیرُ البَصائِر"«هر گاه خلوص در دل آید، نورانیت و بینش به… بیشتر »

هیچ وقت از توبه خسته نشوید!!!!!

هیچ وقت از توبه خسته نشوید!! *آیا هر بار که لباست کثیف می شود، آن را نمی شویی؟ - گناه هم این چنین است &باید پشت سر هم استغفار کرد؛ تا گناهان، پاک شود. بیشتر »

جملاتی زیبا از امام علی(ع)

امام علی(ع) می فرماید: -مردم را با لقب صدا نکنید -روزانه از خدا معذرت خواهی کنید -خدا را همیشه ناظر خود ببینید -لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید -بدون تحقیق قضاوت نکنید -اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود -صدقه دهید، چشم به جیب مردم ندوزید… بیشتر »

آیا می دانید عدد 7 دارای چه معناهایی است

آیا می دانید عدد 7 دارای چه معناهایی است: -در آن حکمت خدا هست، که عدد7تعداد طبقات آسمانهاست -تعداد ایام هفته7 تا است -عجایب دنیا 7 تا است -طواف دور کعبه 7 تا است -سعی بین صفا و مروه 7 دوراست -نقاط تماس با زمین در نماز 7 تا است -آیات سوره فانحه 7 تا است… بیشتر »

هر کاری را چاره ای است...

پیامبر خدا(ص) می فرماید: هر کاری را چاره ای است، و چاره ی تن درستی در دنیا، چهار چیز است: -کم سخن گفتن -کم خفتن -کم راه رفتن -کم خوردن.   بحارالانوار، ج8، ص144 بیشتر »

طب اهل بیت(ع)

پیامبر(ص) می فرماید: مویز بخورید زیرا: *صفرا را برطرف می کند *بلغم را از بین می برد *اعصاب را قوی می کند *خستگی را دور می کند *اخلاق را خوب می کند *به روح آرامش می بخشد *غم را می برد.   خصال، ص 344     ا بیشتر »

هفت راز خوشبختی....

هفت راز خوشبختی: -متنفر نباش -عصبی نشو -ساده زندگی کن -کم توقع باش -همیشه لبخند بزن -زیاد ببخش -یک دوست خوب داشته باش. بیشتر »

صله رحم...

امام باقر(ع) می فرماید: " صله ارحام، _ اعمال و اموال را افزایش می دهد _بلا و گرفتاری را بر طرف می کند _مرگ را به تأخیر می افکند _و مایه وسعت روزی _و محبوبیت خانوادگی می شود.   کافی،ج3 ، ص223 بیشتر »

عمر....

عمر، صندوقچه ای است  که هم می توان آن را با افکار و اعمال زیبا پر کرد و هم با افکار و اعمال زشت.....! صندوقچه ی عمرتون پر از افکار زیبا...... بیشتر »

حدیث روز....

امام باقر(ع) فرمود: سه چیز از برترین اعمال است: *سیر کردن گرسنگی مسلمان * زدودن غم مسلمان *پوشاندن زشتی و عیب او.   مصادقه الاخوان،ص44 بیشتر »

سه نقطه.....

پدر سه نقطه دارد پسر سه نقطه دارد دختر سه نقطه دارد اما * مادر*هیچ نقطه ای ندارد چون که نقطه نقطه ی وجودش را وقف خانواده اش کرده است. بیشتر »

الهی....

الهی جویبار محبتت را  همیشه بر روح و جانمان جاری کن و نور ایمان را چو طلوع صبحی بر  قلبمان بتابان و بخششت را چون کوهی محکم تکیه گاهمان کن. *آمین یارب العالمین* بیشتر »

خدایا!!!!!

خدایا:  ببخشای آنچه را که با زبان به تو نزدیک شدم ولی با قلب آن را ترک کردم. بیشتر »

چه با عظمت است ذی الحجه!!!

چه با عظمت است ذی الحجه: موسی به طور می رود فاطمه«س» به خانه علی(ع) ابراهیم با اسماعیلش به قربانگاه محمد(ص) با علی(ع) به غدیر مهدی زهرا(عج) به عرفات وحسین(ع) با تمام هستی اش به کربلا!! بیشتر »

مهدویت- در- قرآن

پیامبر گرامی اسلام می فرماید: خداوند با من قرار گذاشته که از نسل حسین(ع) نه نفر پیشوا بوجود خواهد آورد و نهمین فرزند او غیبت خواهد کرد و این آیه از قرآن دلالت به همان غیبت دارد: "قل ارایتم ان اصبح ماءکم غورا فمن یاتیکم بماء معین" «سوره ملک/آیه30» غیبتی… بیشتر »

دلدادگان و دلبران

رسول اکرم(ص) فرموده اند: فقرای امت من در روز قیامت با جامه های سبز و گیسوهای بافته شده به در و یاقوت و عصاهایی از نور در دست به پا می خیزند و بر فراز منبرها می آیند و خطبه می خوانند. انبیا گویند: ایشان ملائکه اند؟ ملائکه گویند: ایشان پیغمبرانند؟ آنها… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید:" هر روزی که بر انسان می گذرد، آن روز به انسان می گوید: ای انسان من روز جدیدی هستم و بر اعمال تو گواهم. در من از نیکی ها سخن بگو و کار نیک انجام ده تا روز قیامت برای تو گواهی دهم، زیرا من که بگذرم دیگر هرگز مرا نخواهی دید".  … بیشتر »

عید قربان مبارک...

عید قربان، جشن رهایی از اسارت نفس  و شکوفایی ایمان و یقین عید سرسپردگی و بندگی عید نزدیک شدن دلها به قرب الهی عید قربان عید رهایی از تعلقات است رهایی از هر آنچه غیر خدایی است، در این روز اسماعیل وجود را، یعنی هر آنچه بدان دلبستگی دنیوی پیدا کردیم … بیشتر »

احادیث روز..

امام محمدباقر(ع) می فرماید:" مؤمن از کوه سخت تر است. از کوه کم می شود، اما از دین مؤمن چیزی کاسته نمی گردد". کافی، ج2   پیامبر اکرم(ص) فرمود:" خداوند عید قربان را بر نهاد تا مستمندان از گوشت سیر شوند، پس از گوشت قربانی به ایشان بخورانید". ثواب الأعمال… بیشتر »

بهترین هدایا....

بهترین هدیه برای پدر عزت است بهترین هدیه برای مادر احترام است بهترین هدیه برای استاد احوال پرسی است  بهترین هدیه برای فرزند مهربانی است بهترین هدیه برای طفل تربیت است بهترین هدیه برای دوست وفا است بهترین هدیه برای جامعه خدمت است بهترین هدیه برای همسایه… بیشتر »

عید قربان است امروز.....

عید قربان است امروز جان ما قربان روی ماهت آقا گربیایی جان دهیم در پیش پایت  یابن الزهرا عیدی خود از خود خدا تنها ظهورت را بخواهیم *اللهم عجل لولیک الفرج* بیشتر »

حدیث عید قربان

حضرت علی(ع) می فرماید: " شنیدم رسول خدا(ص) روز عید قربان خطبه می خواند و می فرمود: امروز،روز«ثجّ» و «عجّ»است. ثجّ یعنی خون قربانی هاست که می ریزید. پس نیت هر کس صادق باشد، اولین قطره خون قربانی او کفاره همه گناهان اوست. و عجّ یعنی دعاست. پس به درگاه… بیشتر »

نیازمندی مؤمن به سه خصلت

امام جواد(ع) می فرماید:" مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: _توفیق از طرف خداوند متعال _واعظی از درون خود _قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید.   بحارالانوار،ج72،ص65 بیشتر »

مناجات بسیار زیبا

من کیم؟ عبد گهنکار، الهی العفو من کیم، بنده ی سربار، الهی العفو   منم آن کس که نمک خورد و نمکدان بشکست نه که یک بار، چه بسیار، الهی العفو   نفس من ول کن من نیست! خدایا چه کنم؟ خسته ام زین همه آزار، الهی العفو   با گناهی که ز من سر زده، بین من و تو چیده… بیشتر »

یادمان باشه.....

یادمان باشه..... شیطان هیچوقت نمیگه نماز نخون اول میگه چه عیبی داره نمازتو دیرتر بخون بعدش میگه نماز فقط وسیله است؛ مهم اینه دلت پاک باشه گولشو نخوریا. بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع)می فرماید:" آدمی بنده خالص خدا نمی شود تا آن گاه که «مدح و ذم» دیگران نزد او یکسان شود".   بحالانوار،ج70، ص294 بیشتر »

توجه به نعمت ها

امام سجاد(ع( به یکایک نعمت ها اشاره می کند: _خدایا! کوچکی بودم که بزرگم کردی _ذلیلی بودم که عزتم بخشیدی _جاهلی بودم که آگاهم کردی _گرسنه ای بودم که سیرم ساختی _برهنه ای بودم که مرا پوشاندی _گمراهی بودم که هدایتم نمودی _فقیر بودم، بی نیازم کردی _بیمار… بیشتر »

آثار یاد خدا

یاد خداوند برکت های بسیاری دارد، ازجمله: _ یاد نعمت های او، عامل شکر اوست _یاد قدرت او، سبب توکل براوست _یاد الطاف او، سبب محبت اوست _یاد قهر و خشم او، علتی برای خوف از اوست _یاد عظمت و بزرگی او، یبب خشیت در مقابل اوست _یاد علم او به پنهان و آشکار، مایه… بیشتر »

قدر و منزلت انسان به چیست؟

حضرت علی(ع) می فرماید: "قدر و منزلت انسان وابسته به میزان عفو و بخشش اوست و انسانی دارای منزلت و ارزش والاست که پیوسته اهل بخشش و عفو دیگران باشد". حکمت224 بذل و بخشش فقط مالی نیست. هر کمکی که آلام و اندوه ها را کم کند و بارهای سنگین را از دوش مردم… بیشتر »

حیا تمام انسانیت است

فرق انسان با حیوان: مگر به هرچه«دیدنی» است باید نگریست؟ مگر هرچه جلوی چشم مان قرار گیرد، مجاز به تماشائیم؟ مگر من حق دارم دفترچه تو را بی اجازه ات بخوانم؟ مگر تو مجازی که بی اذن دوستت ، کیف و کمد او را باز کنی؟ یا به جیب او دست ببری؟ یا آلبوم عکسش را… بیشتر »

حجاب یعنی حفظ حریم خصوصی

فردی که باحجاب و حیا حریم خصوصی اش را محترم بشمارد عزت نفس و اعتماد به نفس کافی برای زندگی دارد و به حریم خصوصی دیگران احترام خواهد گذاشت و همین نیز در ایجاد ارتباطش با دیگران تأثیر مثبت دارد. به هر حال افرادی که به هر شکلی، چه با بی عفتی، چه با اجازه… بیشتر »

نقش اجتماعی زن

آیا ادراه خانه و تربیت فرزندان برومند و ساختن انسانهایی که در آینده بتوانند با بازوان توانای خویش،چرخهای عظیم جامعه را به حرکت در آورند، نقش اجتماعی زن را نشان نمی دهد؟ آنهایی که این رسالت عظیم زن را کار مثبت محسوب نمی کنند، از نقش خانواده و تربیت در… بیشتر »

مهربان باش، دوست خدا مهربان است

مهربان بودن یعنی از خودگذشتگی. آدم خودخواه نمی تواند مهربان باشد. مهربانی آدم خودخواه مکر است، چون او می خواهد برای رسیدن به دوست داشتنیهای نفسانی خود به دیگران مهربانی کند. یک مهربان واقعی هیچوقتنامهربان نمی شود. کسی که پس از مدتی نامهربان می شود یا… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع)می فرماید:" هر مردی برای اداره منزل و خانواده خود به سه خصلت نیاز دارد، اگر «این خصلت ها» در طبیعت او نباشد؛ باید خود را به سختی بیندازد تا آنها را بدست آورد: * خوش رفتاری *گشاده دستی * غیرت برای حفاظت از اهل منزل بیشتر »

چرا به ابوریحان بیرونی می گویند(ابوریحان بیرونی)

ابوریحان بیرونی از نامدارترین دانشمندان ایرانی در قرن چهارم هجری بود. او در "کاث" که بعدها به مرکزیت خوارزم رسید به دنیا آمد. بسیاری معتقدند دلیل اینکه وی به" بیرونی" شهرت  دارد این است که او "بیرون" از خوارزم به دنیا آمده است. وی بیست و پنج سال اول… بیشتر »

امروز روز پیوند زهرا و علی ست

عاشقانه ترین روز تاریخ عاشقانه ترین فصل زندگی بشر فصل بهار عشق، فصل بهار  عاشقان فصل ماه و  آفتاب فصل آینه و آب امروز در سرزمین رسالت، بهار می شود امروز درخت "عصمت" در خانه وحی شکوفه می کند و به بار می نشیند امروز باغ ملکوت سبزترین بهارش را تجربه می کند… بیشتر »

تبریک

فرخنده شبی ،شبی که بی همتا بود پیوند دو گل در آسمان بر پا بود جبریل امین به روی لب زمزمه داشت هم کفو علی مرتضی، زهرا بود   دیدم که در عرش شور و شوق برپاست برپا گر این بزم شرف ذات خداست گفتم به خرد چه اتفاق افتاده گفتا که عروسی علی و زهراست   لباس پاک بر… بیشتر »

برگزاری دوره آموزشی مروری براحکام بانوان

برگزاری دوره آموزشی مروری بر احکام بانوان در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام  دوره آموزشی مروری بر احکام بانوان با دعوت از زهرا الیاس پوریان مدرس حوزه و دانشگاه در جمع مبلغین و ائمه جماعت برگزار گردید. سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه… بیشتر »

حدیث روز....

امام جواد(ع) می فرماید:" بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه ای".   تحفه العقول بیشتر »

مظلوم ترین امام

مظلوم تر از جواد بغداد نداشت آن مظهر دادتاب بیداد نداشت میخواست که فریاد کند تشنه لبم از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت. شهات مظلومانه امام جواد(ع) تسلیت باد. بیشتر »

9 کلام نورانی از امام جواد(ع)

 امام جواد( ع)می فرمایند: *دیدار با برادران دینی " دیدار برادران مایه سلامتی و رشد عقل است؛ اگر چه بسیار اندک باشد".   *افراد پیرامون خود را مورد آزمون قرار دهید "هرکه بیش از آزمون، به کسی اطمینان کند، خود را در معرض هلاکت و فرجامی رنج آور قرار داده… بیشتر »

پاداش تعلیم قرآن

رسول خدا(ص) می فرماید:" هر کس به فرزندش قرآن بیاموزد، روز قیامت پدر و مادر او را فرا می خوانند و دوجامه بر آن دو می پوشانند که از نور آن چهره های بهشتیان روشن می شود".   مفاتیح الحیاه، ص 247 بیشتر »

تسلیت آقا

سلام بر دیده ی محزونت آقا این جمعه حتما در خراسان  با رضا جد غریبت همنوا در ماتم و سوگ جوادی اجرک الله یا صاحب الزمان شهادت مظلومانه" باب المرادجواد الائمه"را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، پدر بزرگوارشان امام رضا(ع)و تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت… بیشتر »

شعر- مهدوی

بیا آقاجهان سامان بگیرد که با عطر حضورت جان بگیرد   روزگاریست در این کوچه گرفتار توام با خبر باش که در حسرت دیدار توام گفته بودی که طبیب دل هر بیماری بس طبیب دل من باش که بیمار توام   بی معرفت شبیه من اصلا ندیده ای اما همیشه ناز مرا هم خریده ای گشتم… بیشتر »

عامل به گفتار

او برای مردم از خودشان سزاوارتر، از پدر و مادرشان مهربان تر، و در برابر خداوند از همه متواضع تر است. آنچه به مردم فرمان می دهد، خود بیش از دیگران به آن عمل می کند، و آنچه مردم را از آن نهی کند، خود بیش از همگان از آن پرهیز می کند.   سیره- عملی- امام-… بیشتر »

سلام امام زمانم

شاید یکی از این چراغ ها  چراغ خانه تو باشد  کجای این شهر پیدایت کنم؟ تو فقط قاصدکی به اسمان بفرست باقی اش با من.....   تعجیل در ظهورش صلوات بیشتر »

علم به احوال مردم

حضرت مهدی(عج) بینوایان را اطعام می کند. او مانند جدش دارای علم به احوال مردم است. گرسنگان و بینوایان و مستمندان و درماندگان و واماندگان را حمایت می فرماید. سرپرست بیوه زنان و پدر یتیمان و دادرس بیچارگان و دادخواه ستمدیدگان است. او مردم را مستغنی و بی… بیشتر »

بدانید.....

بهترین جواب بدگویی: سکوت بهترین جواب خشم: صبر بهترین جواب سختی: توکل بهترین جواب درد: تحمل بهترین جواب خوبی: تشکر بهترین جواب زندگی: قناعت بهترین جواب شکست: امیدواری بیشتر »

طبعا روح زن به فطرت ودین فطری نزدیکتر است.چرا؟؟؟

 پاسخ رهبر انقلاب اسلامی«دامه برکاته»: زنان به لحاظ شور و حرکت انقلابی کم از مردان نبودند، اگر نگوییم بالاتر. این موضوع تاکنون ادامه دارد. من در دیدارهای پیاپی خود از خانواده شهدا در خانه های شان، به این باور رسیده ام، زیرا می بینم که مادران شهدا نسبت… بیشتر »

تأثیر دعا

پروفسور سمیعی می گوید: تأثیری که دعا کردن بر سلامت مغز دارد، با هیچ چیزقابل مقایسه نیست. در اتاق ایشان به زبان فارسی و آلمانی نوشته شده: " درطول روز دعا کنید، حتی اگر شده برای ده دقیقه". بیشتر »

خوشبختی یعنی......

خوشبختی یعنی....... واقف بودن به اینکه هرچه داریم از "رحمت خداست" و هرچه نداریم از "حکمت خداست"   بیشتر »

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید:" خدا لعنت کند کسانی را که به خوبی فرمان می دهند و خود آن را انجام نمی دهند، و کسانی را که از زشتی ها باز می دارند و خود مرتکب آن می شوند".   نهج البلاغه، خطبه 129 بیشتر »

جایگاه

بزغاله ای روی پشت بام بود، و به شیری که از پایین عبور می کرد ناسزا گفت. شیر گفت: این تو نیستی که به من ناسزا می گویی، بلکه جایگاه توست که به من ناسزا می گوید. بعضی ها از خود هیچ ندارند، هیچند و ترسو و به پشتوانه ی دیگران یا به دلیل موقعیتشان جرأت اظهار… بیشتر »

چه چیزهایی که اومد و چه چیزهایی که رفت....

!تلویزیون آمد..........خواب رفت !سود آمد.............برکت رفت !مُد آمد.............حیا رفت !فست فود آمد...........سلامت رفت !رشوه آمد..............حق رفت !دیر خوابی آمد............نماز صبح رفت !اسراف و مصرف گرایی آمد...........قناعت رفت !قوم پرستی… بیشتر »

برای اصلاح رفتار چه کار می توان کرد؟؟؟؟؟؟

همانطور که برای پرورش اندیشه، تفکر لازم است و برای پرورش ایمان تذکر، برای اصلاح رفتار نیز به تمرین نیاز است. تمرین موجب کسب مهارت و سهولت عملی شدن علم وایمان است و الا افراد آگاه و مؤمن که اهل خطا هستند، آمارشان زیاد خواهد شد. بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید: "شیطان به سپاهیانش می گوید: میان مردم حسدو تجاوزگری بیاندازید چون این دو، نزد خدا برابر با شرک است".   کافی، ج2، ص327 بیشتر »

بازدید شورای شهر ایلام از مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) گفت  طی مکاتبه و رایزنی با رئیس محترم شورای شهر ایلام مبنی بر دیدار از مدرسه و مساعدت در زمینه تعمیر شوفاژخانه ،فضاسازی مدرسه و تجهیزات و.... بازدید ایشان و سرپرست شهرداری و رئیس پارکها و فضای… بیشتر »

نور زمین و آسمان

رسول خدا(ص) می فرماید: خداوند، آسمان و زمین را از نور حضرت زهرا(س) آفرید. وقتی زمین و آسمان از نور حضرت زهرا(س) آفریده شده، دیگر معنا نداردآن حضرت از زمین خلق شده باشد، و اما خلقت مثالی اهل بیت(ع) از خاک مخصوص زیر عرش است،انبیاء ، شیعیان و مؤمنین(ع) از… بیشتر »

علما در قیامت

حضرت فاطمه(س) می فرمایداز رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود:دانشمندان از شیعیان ما در روز قیامت محشور می شوند در حالی که به پاس دانش و مقدار دانششان و نیز کوشش آنان در ارشاد بندگان خدا،برقیامت هر یک از آنان «هزار حله ی نور» پوشانده می گردد؛ آنگاه از سوی… بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(ص)فرمودند:" نیرومند،آن نیست که حریف را به زمین می افکند، نیرومند، کسی است که به هنگام خشم بر خویشتن چیره باشد".   تحف العقول بیشتر »

چگونه هزار رکعت نماز بخوانیم

روزی پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمود: دیشب چه عمل خیری انجام داده ای؟ آن حضرت اظهار داشت: پیش از آن که بخوابم، هزار رکعت نماز به جا آوردم، حضرت فرمود: چگونه؟! پاسخ داد: از شما شنیدم که فرمودید: هر کس هنگام خوابیدن سه مرتبه بگوید:"یفعلُ اللهُ ما… بیشتر »

فراموش نکنیم

هیچگاه فراموش نکنیم که هیچ کس بر دیگری برتری ندارد...... آدمی فقط در یک صورت حق دارد به دیگران از بالا نگاه کند..... و آن هنگامی ست که بخواهد دست کسی را که بر زمین افتاده بگیرد.... بیشتر »

قول و قرارهای پوچ* ازدواج

خواهران سرزمینم مواظب قول و قرارهای پوچ ازدواج باشید. پس ساده اندیش نباشید. واقعیت این است که رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج یکی از موضوعات مبتلا به جوامع امروزی است.دختران و پسرانی که به اصول اخلاقی پایبند هستند هرگونه رابطه را در چارجوب عرف و شرع می… بیشتر »

انسان تا می تواند ارتباط خود را با خدا محکم کند

انسان تا می تواند ارتباط خود را با خدا محکم کند و اگر چاپلوسی می کند برای خدا بکند و اگر می خواهد بترسد،بیاید از خدا بترسد. خداوند می فرماید: اگر بیایی از من خدا بترسی همه ی موجودات را از شما می ترسانم اما اگر از من نترسیدی شمارا از همه ی موجودات می… بیشتر »

10 چیز که مانع 10 چیز دیگر می شود

-غرور مانع یادگیری -تعصب مانع نوآوری -کم رویی مانع پیشرفت -ترس مانع ایستادن -تخیل مانع واقع بینی -بدبینی مانع شادی خود شیفتگی مانع معاشرت -عادت کردن مانع تغییر. بیشتر »

چطور قلب خودمان را تصاحب کنیم

-دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامشان ندارید بردارید -رک و صریح حرف بزنید -تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید -منظور واقعی خود را بیان کنید -هرگز خودتان را تحقیر نکنید -از نه گفتن بیم نداشته باشید -از بله گفتن هم بیم نداشته باشید -با… بیشتر »

احادیث روز......

امام سجاد(ع) می فرماید:" بهترین شروع کارها، صداقت و راستگویی و بهترین پایان آنها،وفا است". بحارالانوار،ج78   امام علی(ع) می فرماید:" دوام عبادت، دلیل دست یافتن به خوشبختی است". میزان الحکمه،ج5،ص303   ذکر امروز صدمرتبه:"لا اله الا الله الملک الحق المبین" بیشتر »

نکات ریز - آشپزخانه و خانه داری

-برای از بین بردن بوی ماهی از دستانتان: کمی سرکه سیب روی دستان خود بریزید. -برای ضدعفونی کردن سینک(ظرفشویی) اشپزخانه از محلولهای شیمیایی استفاده نکنید، به جای آنها از محلول نمک استفاده کنید. -اگر گوشت کبابی خیس و آبدار است آنرا خشک کنید تا روی آتش در… بیشتر »

خداوندا

اگر لغزشی امروز ما را فراگرفت اگر وسوسه ای دیگر در انتظار ماست ما را عفو کن و از وسوسه های شیطان دور نگه دار.   "آمین یارب العالمین"   ذکر امروز صدمرتبه:"یاحی یا قیوم" بیشتر »

حق عبادت

امام کاظم(ع)به یکی از فرزندانش فرمود: ای فرزندم! برتو باد به تلاش و کوشش در راه عبادت خدا و هرگز خود را از کوتاهی در عبادت و طاعت خدا بیرون ندان و عبادتت را کامل و بی نقص نپندار، زیرا همانا خداوند آنگونه که حق عبادت اوست پرستش نمی شود.   کافی/ج2/ص72 بیشتر »

حدیث روز....

حضرت علی (ع) می فرماید:"پسرم، از دوستی با احمق برحذرباش؛ چرا که می خواهد به تونفعی رساند، اما دچار زیانت می کند". "ونیز فرمود:" کسی که عیب های دیگران را ببیند و آنها را زشت شمارد، اما همان عیب ها را در خود بپسندد، احمق واقعی است".   حکمت38 میزان… بیشتر »

علت پیدایش خواب و رویا..

حسین بن عبدالرحمن از امام کاظم(ع) روایت کرده است: خوابها در آغاز خلقت نبود و بعدها پیدا شد، و می گوید: عرض کردم، علت پیدایش خواب چه بود؟ فرمود: خداوند عزوجل رسولی را به سوی امت زمانش فرستاد و او مردم عصر خود را به پرستش و عبادت و اطاعت از خدای متعال… بیشتر »

حدیث روز.......

حضرت علی(ع) می فرماید:"با مردم آنچنان معاشرت کنید که چون از دنیا رفتید بر شما بگریند، و اگر زنده ماندیدبا اشتیاق به سوی شما بیابند و خواهان معاشرت با شما باشند". بیشتر »