آرشیو برای: "مهر 1395"

مرگ، از عسل شیرین تر......

شب عاشورا، امام حسین(ع) به اصحاب فرمود: « فرداهمه شما کشته خواهید شد، قاسم نزد عمویش آمد و عرض کرد:"عمو جان من هم فردا کشته می شوم؟" امام او را به سینه اش چسبانید و فرمود: مرگ در نظر تو چگونه است؟ قاسم جواب داد: «از عسل شیرین تر است» امام به او فرمود:… بیشتر »

توصیف کربلا در کلام امام سجاد(ع)

امام سجاد(ع) فرمود: « زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدی می درخشد و ندا در می دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است». کامل الزیارات، ص268 بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید:" هر نالیدن و گریه ای مکروه است، مگر ناله و گریه بر حسین (ع)".   بحارالانوار،ج45 ،ص313 بیشتر »

ریحان

امام موسی کاظم (ع)می فرماید: من دوست دارم که غذا را با ریحان شروع کنم زیرا عروق را می گشاید،اشتها را زیاد می کند و سل را معالجه می کند.   طب سنتی شیخ الرئیس ابو علی سینا بیشتر »

نکات خانه داری!!!

برای اینکه سیب زمینی مدت بیشتری تازه بماند و از سبز یا سیاه شدن آن پیشگیری کنید، باید آن را در مکانی تاریک، دور از نور و رطوبت قرار دهید.   طب شیخ الرئیس ابوعلی سینا بیشتر »

تنها!!!!

«تنها» «ماهی» که، «شهادت» ندارد، «شعبان» است. و «تنها»  «ماهی» که، «تولد» ندارد«محرم» است. این یعنی «حسین»، محور «شادی و غم» است. بیشتر »

تقدیم به امام خامنه ای(مدظله العالی)رهبر جهان اسلام

این روزها که چهره تو سخت درهم است گویا دل تمامی عالم پر ز غم است، آقاجان   سنگینی سکوت تو فریاد می زند از غربتی که با دل خون تو همدم است   طاقت ندارم آنکه پریشان ببینمت از بس خاطرتو برایم معظم است   از خوار چشم و خون دل و تیغ در گلو هر قدر هم بگویم از… بیشتر »

حسین جان...

حسین جان  پدرم گفت اگر خادم این خانه شوی همه زندگی و آخرتت تضمین است از خدا خواسته ام تا بشوم بیمارت بس که داروی شفاخانه ی تو شیرین است   هر که دارد هوس کرب و بلا گریه کند زغمش ندبه کند در همه جا گریه کند هرکه را نیست مسیر به زیارت برود هرکجا می شنود… بیشتر »

خدایا.....

خدایا هرچه می دهی "رحمت" است و هرچه نمی دهی "مصلحت" یاریمان کن آن کنیم که تو راضی باشی و آن طور شویم که تو می خواهی نظرت را از ما مگیر "آمین یارب العالمین" بیشتر »

حدیث روز.....

امام حسین(ع) می فرماید:" پنج خصلت است که در هرکس نباشد، بهره ی چندانی در او نیست؛  -خرد -دین -ادب -حیا -اخلاق نیکو.     حیاة الامام الحسین(ع)، ج1، ص181 بیشتر »

خدا گر پرده بر دارد ز روی کار آدامها!!!!

-چه شادیها خورد بر هم..... -چه بازیها شود رسوا........ -یکی خندد ز آبادی......... -یکی گرید ز بر بادی........ -یکی از جان کند شادی... -یکی از دل کند غوغا...... -چه کاذب ها شود صادق...... -چه صادق ها شود کاذب...... -چه عابدها شود فاسق........ -چه فاسق ها… بیشتر »

توصیه هایی جهت بالا بردن اعتماد به نفس

- مغلوب نشوید -اجتماعی باشید -از طرد شدن نترسید -"نه گفتن" را یاد بگیرید -نگرش مثبت داشته باشید -در انجام کارهایتان پافشاری کنید -از انسان های موفق کمک بخواهید -فکر کنید که اعتماد به نفس بی نظیری دارید.   تبیان - بیشتر »

10 ویروس - نابودگر کلام

- نصیحت تکراری -تذکر مداوم -سرزنش -منت گذاشتن -مقایسه کردن -جر و بحث کردن -برچسب منفی زدن -پیش بینی منفی(نفوس بد) -گله و شکایت مداوم -متهم کردن. بیشتر »

بیان احکام وام و اموال بیت المال....!!!

سؤال: وام هایی که برای خرید کالا دریافت می کنند و در موارد دیگر مصرف می کنند، برای رهایی از عمل انجام شده حکم شرعی آن شفاف نیست؟ جواب: تابع مقررات مشروع و اختیارات قانونی مسئولان ذی ربط است.   سؤال: آیا می توان از اموال بیت المال برای مراسم عزاداری… بیشتر »

ای انسان!!!!!!

ای انسان نفس خود را از هوای نفسانی باز دار که هیچ چیزی گواراتر از صالح بودن نیست. هر صبح که بر می خیزی، آماده مرگ شو گویی که تا شامگاه، نخواهی زیست. چه بسیار کسانی که شب، تن درست اند اما پیش از بر آمدن خورشید، خبر مرگ آنها را فریاد می کنند. پیش از آنکه… بیشتر »

قضای الهی

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: « هر قضایی که خداوند درباره مؤمن بکند خیر اوست، چه خوشحال بشود و چه ناراحت، زیرا اگر کاری باشد که او را ناراحت کند ؛ کفاره گناه اوست و اگر نعمتی به او بدهد بخاطر این است که او را دوست دارد و موهبت الهی به او داده است».   تحف… بیشتر »

تقدیم به پیشگاه حضرت رقیه(س)

* این دختر سه ساله گره های بزرگی را باز می کند: اتل متل خرابه! اینجا یه بچه خوابه هم بدنش کبوده  هم جگرش کبابه.....   اتل متل سه ساله این همه آه و ناله! این دختر از ضعیفی هنوز یه پا نهاله.....   اتل متل بیابون کویر و دشت و هامون بس که پیاده رفتیم تاول… بیشتر »

حدیث روز

امام حسین(ع) می فرماید:" خدعه(و مهلت دادن) خدا به بنده آن است که نعمت فراوان و مستمر به او رساند و سپاسگزاری را از او بگیرد".     تحف العقول بیشتر »

8 بیماری بر هم زننده ی تعادل بدن

-دیابت کنترل نشده -مشکلات گوش داخلی -میگرن -بیماری های مربوط به پا -فشار خون پایین -مشکلات عصبی -برخی داروها -بیماری های چشمی   تبیان بیشتر »

5 راه برای درمان اضطراب

-از مکمل های والرین استفاده کنید والرین کاهنده اضطراب هستند و به خواب طبیعی کمک می کند. قسمت بد در مورد والرین بوی بد آن است. بوی وارین مانع از استفاده ی آن به عنوان چای می شود. -چای بابونه بنوشید بابونه در بسیاری از اشکال مختلف وجود دارد. اما اغلب در… بیشتر »

عاشورا و انسانیت

یکی از ماندگارترین پیام های عاشورا که برای تمام بشریت در طول تاریخ، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، آموزنده و زندگی ساز است، این جمله امام(ع) است که فرمودند:« اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید». امام(ع) در این جمله به این نکته اشاره می کند که انسانیت یک ملاک… بیشتر »

شعر - روز

رسیده نوبتمان، باید امتحان بدهیم خدا کند بگذارد خودی نشان بدهیم   رسیده وقت نماز رشادت و مردی نمی شود که من و تو فقط اذان بدهیم   اگر که داد دوباره جواب سربالا بگو چگونه جوابی به این و آن بدهیم؟   بیا که عهد ببندیم و قول مردانه..... ......به هم دهیم که… بیشتر »

احادیث روز

حضرت علی(ع) می فرماید:" از سه کار نباید حیا کرد: -خدمت به مهمان -از جا برخاستن در برابر پدر و آموزگار خویش -طلب حق گرچه اندک باشد".   تصنیف غررالحکم و درراالکلم بیشتر »

بنا نهادن زندگی بر چهار چیز......

به حضرت امام صادق(ع) عرض شد: زندگی دنیایتان را بر چه چیز بنا کرده اید؟ فرمودند بر چهار چیز: -فهمیدم که عمل مرا دیگری انجام نمی دهد، پس به کوشش پرداختم -دانستم که خداوند متعال بر حال من اطلاع دارد ، پس خجالت کشیدم -فهمیدم روزی مرا دیگری نخواهد خورد، پس… بیشتر »

اهمیت تفکر زنان در جامعه

اگر زنان در یک جامعه مؤمن بشوند، تأثیر آنها بر روی فرزندان، همسران، حتی برادران و پدرانشان یک تأثیر تعیین کننده و سازنده است، زن تنها خود به راهی نمی رود، مرد را نیز با خود می برد.   از سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیشتر »

داستانهایی از گریه برامام حسین(ع)

حضرت موسی(ع) و طلب مغفرتک حضرت موسی(ع) در مناجات خود از پروردگار متعال برای یک نفر از بنی اسرائیل درخواست آمرزش نمود. خداوند متعال فرمود: ای موسی هر کس از من درخواست آمرزش و بخشش کند من او را می بخشم و مورد عفو خود قرار می دهم، مگر قاتلین حسین(ع). حضرت… بیشتر »

خواص میوه عناب

-تصفیه کننده خون -ضد سرفه و تنگی نفس -کاهش دهنده فشار خون -برطرف کننده خشونت سینه و حلق   منبع: طب سنتی شیخ الرئیس بوعلی سینا بیشتر »

حدیث روز

حضرت علی(ع) می فرماید:" درشگفتم از کسی که از غذای فاسد به خاطر ضررش پرهیز می کند، اما از گناهان به خاطر عذاب دردناکش پرهیزی ندارد".   تصنیف غررالحکم بیشتر »

برگزاری محفل شعر و خاطره گویی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

به مناسبت هفته دفاع مقدس محفل شعر و خاطره گویی با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا تعمیر کاری فرزند مرحوم حجه الاسلام والمسلمین تعمیرکاری و شاعره ، خانم چراغی برگزار گردید. حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا تعمیر کاری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس درباره… بیشتر »

برگزاری نشست بصیرتی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست بصیرتی با موضوع«ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس» با دعوت از دکتر سید عبدالله جعفرپور هادی سیاسی کشوری و متخصص در طب سنتی و هیئت همراه، برگزار گردید. در ابتدا سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ضمن… بیشتر »

انواع زینت

امام جواد(ع) می فرماید: -زینت فقر، پاکدامنی است -زینت غنی، شکر است -زینت بلا و سختی، صبر است -زینت سخن، فصاحت است -زینت علم، تواضع است -زینت عقل، ادب است. الفصول المهمه،ص274/275 بیشتر »

تلنگر

چهار چیز را در زندگیت نشکن: -اعتماد -قول -رابطه -وقلب اینها که می شکنند صدا ندارند ولی درد زیادی دارند. بیشتر »

طب اهل بیت(ع)

پیامبر خدا(ص) می فرماید:" شستن پاها با آب سرد پس از بیرون آمدن از حمام مایه ایمنی از سر درد است.   کنز العمال، ج10، ص48 بیشتر »

رعایت محدوده پوشش حجاب

رعایت محدوده حجاب در مقابل نامحرم واجب است، چه نامحرم مسلمان باشد، یا غیر مسلمان و چه در کشور اسلامی باشد یا کشور غیر اسلامی.   بیان احکام پوشش بیشتر »

یوم الحسرت

یکی از نامه های "قیامت"«یوم الحسرت» است، حال ما می دانیم مردگان از چه چیز«حسرت» می خورند؟ رسول خدا(ص) می فرماید: هیچ شب و روزی نیست مگر این که «ملک الموت» ندا سر می دهد و می گوید: ای اهل قبور؛ امروز غبطه و حسرت چه کسانی را می خورید، در حالی که مرگ را… بیشتر »

یادی- از - شهدا

شهیدی که به خاطر فاش نکردن رمز بیسیم بدنش قطعه قطعه شد شهید بروجعلی شکری بیسیم چی گروه ضربت جندالله یکی از نیروهای اطلاعات عملیات در جنگ با عراق بود که بعد از اسارت به وضع فجیعی شکنجه شده و به شهادت رسید. این شهید بزرگوار به خاطر اینکه رمز بیسیم را قورت… بیشتر »

فراموش نکن.....

فراموش نکن تمام سرمایه زندگیت دعای خیر والدین است اعجاز جمله معروفشان "دستت به خاک بخورد، طلا شود" را دست کم نگیر کمترین قدردانیت این است که دوستت دارمهایت را از آنها دریغ نکنی. بیشتر »

9عامل خطر ابتلا به آلزایمر

-چاقی به ویژه در میانسالی -ضعف و سوء هاضمه -بیماری شریان کاروتید -فشار خون بالا -تحصیلات کم -افسردگی -دیابت -سیگار کشیدن -سطح بالای هموسیستئین   تبیان، رسانه زندگی بیشتر »

حدیث روز....

حضرت علی(ع) می فرمایند:" به کودکانتان چیزهایی را یاد بدهید که به خاطرش خداوند به آنان بهره برساند".   منبع: الخصال، ص614، ح10 بیشتر »

خودت را مهمان حساب کن

اگر در دنیا  خودت را مهمان حساب کنی و حق تعالی را میزبان همه غصه ها می روند چون هزار غصه به دل میزبان است  که دل مهمان از یکی از انها خبر ندارد خدا میزبان دل های پاکتان. بیشتر »

تلنگر

-وقتی عصبانی هستید -مواظب حرف زدنتان باشید -عصبانیت شما فروکش خواهد کرد -ولی حرف هایتان یک جایی -باقی می مانند برای همیشه. بیشتر »

بیان احکام حرکت دسته عزاداری در شب های محرم تا نصف شب

سؤال: نظر شریف حضرت عالی نسبت به ادامه حرکت دسته های عزاداری در شب های محرم تا نصف شب همراه با، استفاده از طبل و نی چیست؟ جواب: به راه انداختن دسته های عزاداری برای سید الشهداء و اصحاب او و شرکت در امثال این مراسم ها امری بسیار پسندیده و مطلوبی است و از… بیشتر »

تسلیت

با طلا نام (حسین) قاب کنید با نام حسین(ع) یادی از آب کنید   خواهید که سربلند و جاوید شوید تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید   فرارسیدن ماه محرم، ماه غم و اندوه، ماه از دست دان سرور و سالارشهیدان، ماه از دست دادن دردانه زهرا (س)و علی(ع)، را به تمامی شیعیان… بیشتر »

خواص میخک

*خوش بو کننده دهان *ضدباکتری *رفع کسالت و خستگی *مؤثر در ترک سیگار *درمان دندان درد *حل مشکلات حرکتی روده   منبع: طب سنتی بوعلی سینا بیشتر »

ضرورت شناخت دنیا

حضرت علی(ع) می فرماید:" دنیای حرام مانند ماری سمی است که پوست آن نرم ولی سمی کشنده در درونش دارد. نادان فریب خورده به آن تمایل می یابد و شخص عاقل از آن دوری می کند". حکمت119 مار ظاهر زیبایی دارد و اگر کسی آگاه نباشد ممکن است با دست زدن به او گرفتار شود،… بیشتر »

حدیث روز

امام سجاد(ع) می فرماید:" حق همسایه تو این است که : -در غیاب او آبرویش را حفظ کنی -در حضورش احترامش کنی -هرگاه مورد ستم قرار گرفت یاری اش کنی -در جستجوی عیبش نباشی و از لغزش هایش در گذری -بدی هایش را بپوشانی -با او معاشرت نیکو داشته باشی   منبع: رساله… بیشتر »

جملات قصار امام خامنه ایی(مدظله لعالی)

باید مراقب بود که به عنوان و نام آزادی در گرداب بی بندوباری نیفتیم،زیرا بی بندوباریدر نهایت منتهی خواهدشد به نفی آزادی و هرج و مرج، وجود استبداد، تحمیل و فشاررا توجیه و زمینه را برای استبداد فراهم می کند. بیشتر »

خاکریز

مسئول کاروانمان رفت و با ستاد صحبت کرد و ازشون خواست که ما یکی دو روز دیگه بمونیم . اما بهش گفتند چون کاروان های دیگه ای تو راهند و تا فردا می رسند این جا ، شما باید فردا از این جا برید . البته گفتند که باز هم این موضوع رو بررسی می کنند و خبرش رو می… بیشتر »

محرم نزدیک است....

محرم نزدیک است نذر کرده ام صد دور تسبیح "اهدنا الصراط المستقیم" بخوانم شاید این بار مسیرم به کربلا افتاد اشک در بساطم نیست عرق شرم قبول می کنی؟ بیشتر »

بیان احکام پوشیدن لباس مشکی؟؟؟؟

سؤال: آیا پوشیدن لباس مشکی جهت عزاداری امام حسین(ع) و سایر امامان استحباب دارد؟ جواب: به طور کلی پوشیدن لباس مشکی اگر برای تعظیم شعائر باشد، دارای اجر و ثواب خواهد بود.     استفتائات امام خامنه ایی(مدظله العالی) بیشتر »

حدیث روز

حضرت علی(ع) می فرماید: " کمک الهی و رزق و روزی که برای انسان نازل می شود، به اندازه نیاز و خرج او است".   حکمت139 منظور این است که روزی فرزند، میهمان و خرج و مخارج متعادل نازل می شود و نباید از ترس فقر و نداری از ازدواج و فرزند دارشدن و مهمان… بیشتر »

بیان احکام جایزه های بانکی

سؤال: آیا به جایزه های بانک ها و صندوق های قرض الحسنه، خمس تعلق می گیردیا خیر؟ جواب: خمس به جایزه ها و هدیه ها واجب نیست. بیشتر »

حدیث روز

حضرت علی(ع) می فرماید: "خوشا به حال کسی که خود را کوچک می شمارد، کسب و کارش پاک و حلال است و کسی که باطنش پاک و شایسته و اخلاقش نیکوست.   حکمت 123 بیشتر »

حجاب؟!!

حجاب همان چادری بود که.. پشت در خانه سوخت.. ولی از سر فاطمه نیفتاد بیشتر »

نیازمندی های عالم و روحانی

امام جعفرصادق(ع) می فرماید: «عالم به، عقل مهر رحمت خیرخواهی دوراندیشی شکیبایی بخشش  و قناعت نیازمند است.   بحارالانوار، ج33، ص2   بیشتر »

الهی......

الهی کینه را از سینه ام بزدای زبانم را از دروغ و تهمت نگه دار اگر نعمت بخشیدی شاکرم کن اگر به بلا افکندی صابرم کن اگر آزمودی پیروزم کن امروزم را بهتر از دیروزم کن "آمین یارب العالمین" بیشتر »

سرباز

سربازان امام زمان(عج) از هیچ چیز جز گناهانِ خویش نمی هراسند.   شهید آوینی بیشتر »

بیان جملات زیبا در مورد دفاع مقدس

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / روبه صفتان زشت خو را نکشند گر عاشق صادقی ز مردن نهراس / مردار بود هر آنکه او را نکشند . . . بدی کردیم، خوبی یادمان رفت / ز دلها لای روبی یادمان رفت به ویلای شمالی خو گرفتیم / شهیدان جنوبی یادمان رفت . . . شادی روح شهدا… بیشتر »

بیانیه مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس

دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏ طلبانه یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‏های رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) شکل… بیشتر »

روز مباهله.....

روز 24ذی الحجه، روز مباهله، نزول آیه تطهیر و روز آیه ولایت است. مباهله روزی است که رسول خدا(ص) با نصارای نجران مباهله کرد، پیش از آن که خواست مباهله کند عبا بر دوش مبارک گرفت و حضرت عی(ع) حضرت فاطمه(س) و حسنین (ع) را در داخل در زیر عبا نمود و گفت… بیشتر »

احکام ارتباط با نامحرم

مسأله: چت کردن در نرم افزارهای مجازی با جنس مخالف در حد حرف های معمولی چه حکمی دارد؟؟؟ جواب: اگر احتمال فتنه و کشیده شدن به گناه وجود داشته باشد ، جایز نیست.   امام خامنه ایی(مدظله العالی) بیشتر »

بیان احکام«تاتو کردن»

سؤال: حکم تاتو کردن ابرو چیست؟ جواب: تاتو کردن ابرو برای زنان مانع ندارد، ولی اگر در نظر عرف زینت محسوب می شود باید از نامحرم بپوشانند.   استفتائات امام خامنه ایی(مدظله العالی) بیشتر »

توبه

در توبه همیشه باز هست الا وقتی که مرگمون فرا برسه، تا زنده ایم و وقت داریم باید توبه کنیم از کجا معلوم یک ساعت دیگه زنده باشیم؟ با توبه کاملا پاک میشیم، مثل کسی که تازه از مادر متولد شده و مثل کسی که اصلا گناهی نکرده، هزاران بار هم اگر توبت رو شکستی… بیشتر »

صبح خود را چگونه آغاز کنیم؟؟؟؟؟؟

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: برترین جهاد، برای کسی است که صبح خود را با این نیت آغاز کند که به احدی ستم روا ندارد. بیشتر »

خواص سوپ تره فرنگی

سوپ تره فرنگی مناسب برای استخوان سازی کودکان و سرشار از کلسیم است و از پوکی استخوان در بزرگسالان و سلامت ماهیچه ها کمک می کند. بیشتر »

حدیث روز

امام هادی(ع) می فرماید:" آزردن و نافرمانی«پدر و مادر»، نداری می آورد و به خواری می کشاند".   بحارالانوار، ج71، ص84 بیشتر »

اخلاص

"هرکاری را که شما از روی*اخلاص* بکنید، خدا به آن*برکت* خواهد داد. و هر کاری را که از روی حسابگری های مادی بکنید، متزلزل است".   از سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیشتر »

توجه به کودک

گروهی از کودکان مشغول بازی بودند، ناگهان با دیدن پیامبر(ص) که به مسجد می رفت، دست از بازی کشیدند و به سوی حضرت دویدند و اطرافش را گرفتند. آنها دیده بودند پیامبر اکرم(ص) امام حسن و امام حسین(ع) را به دوش خود می گیرد و با آنها بازی می کند. به این امید،… بیشتر »

بیان احکام دروغ گفتن به شوخی؟؟؟؟

سؤال: آیا دروغ گفتن به شوخی گناه دارد؟ جواب: اگر خبری خلاف واقع بدهد و مقصودش این باشد که مخاطب آن را جدی بگیرد حرام است، اما اگر در آنچه که می گوید قصد جدی ندارد و نمی خواهد خلاف واقع مطلبی بگوید مثل این که به شوخی از زبان شخصی یا حیوانی مطلبی را نقل… بیشتر »

برگزاری مراسم جشن میلاد امام موسی کاظم(ع) در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ضمن تبریک میلاد باسعادت امام موسی کاظم(ع) گفت: به مناسبت میلاد هفتمین امام معصوم حضرت امام موسی کاظم(ع) جشن مولودی خوانی و بیان فضائل آن حضرت با حضور کادر، اساتید و طلاب در نمازخانه مدرسه برگزار… بیشتر »

برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

به مناسبت عید سعید غدیر خم جشنی با دعوت از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام حاج آقا لطفی  در جمع کادر، اساتید، طلاب و عموم بانوان سطح شهر برگزاری گردید.    در این مراسم برنامه هایی برگزار گردید از جمله:  نمایشگاه واقعه غدیر، نمایشگاه… بیشتر »

سه درس مهم زندگی

*اگر می خواهی دروغ نشنوی، اصراری برای شنیدن حقیقت نداشته باش. *به خاطر داشته باش هرگاه به قله رسیدی، همزمان در کنار دره ای عمیق ایستاده ای. *هرگز با یک آدم نادان مجادله نکنید؛ تماشاگران ممکن است نتوانند تفاوت بین شما را تشخیص دهند. بیشتر »

میوه هایی که مشابه غذا هستند

در بین میوه ها آنهائیکه مشابه غذا هستند عبارتند از: انجیر، انگور، مشروط بر اینکه این میوه ها کاملا رسیده و شیرین بوده و از هر گونه کرم زدگی، از قارچها و سایر عوامل انگلی در امان باشند و نیز خرما در سرزمین هایی که به خوردن آن عادت دارند،اینها که گفته شد… بیشتر »

حقوق دینی

امام صادق(ع) می فرماید: " از حقوق مؤمن برمؤمن، دوستی قلبی اوست. و مواسات مالی(سهیم کردن او در مال خود) و اینکه به جای او از خانواده اش سرپرستی کند، علیه ستمگرش از او یاری کند، وقتی در میان مسلمین نصیبی داشته و غائب باشد، نصیب او را برایش دریافت کند، بعد… بیشتر »

چه خوش خیالند!!!!!!!!!!

می گویند که شهریور تمام شد ومهر در راه است. چه خوش خیالند!!!! مهر برای ما مدتهاست که آغاز شده مهر آنهایی که دوستشان داریم  و دوستمان دارند. "مهر" به ماه نیست. مهر، به "دل" است. *مهرتان پر مهر باد* بیشتر »

حدیث روز......

حضرت علی(ع) می فرماید: "اگر به آنچه خواستی نرسیدی، از موقعیتی که در آن هستی نگران نباش". این سخن حکیمانه اشاره به آیه 23 سوره حدید دارد. هنگامی که به مقصد نرسیدی غمگین مباش. چرا که اگر مقصود مادی است دنیای مادی بقایی ندارد و اگر مقصود معنوی است… بیشتر »

مصادیق استخفاف و بی اهمیتی به نماز

بعضی نماز را نمی شناسند بعضی آن را بلد نیستند بعضی شرایط صحیح بودن آن را نمی دانند بعضی شرایط کمال آن را  نمی دانند بعضی آن را در اول وقت نمی خوانند بعضی هر چیزی را به نماز ترجیح می دهند مثل ورزش، فیلم، غذا خوردن، گفتگو، عروسی و ..... بعضی اگر در ماشینی… بیشتر »

حدیث روز

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: " همانا مهر قبول اعمال شما، برآوردن نیازهای برادرانتان و نیکی کردن به آنان در حد توانتان است و الا«اگر چنین نکنید» هیچ عملی از شما پذیرفته نمی شود".     بحارالانوار، ج75، ص379   میلاد باسعادت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع)… بیشتر »

ساده زیستی مدیران

بلندی طبع، عالی بودن همت و روی آوری به ساده زیستی در زندگی شخصی، از صفات بایسته یک مدیر است.  مناعت طبع، کارگزار را وا می دارد که با قدرت روحی بیشتری به کار خود ادامه دهد و به ایفای مسئولیت ها اقدام کند. حضرت علی(ع) به عنوان عالی ترین کارگزار جامعه… بیشتر »