آرشیو برای: "آبان 1395"

دفع سنگهای کلیه

ترب سیاه را با برگ و پوست و ریشه، آبگیری کنید و روزی1الی2 استکان مصرف کنید بسیار نافع است.   برگزفته از :طب بوعلی سینا بیشتر »

شعر دلتنگی

چه خوش است من بمیرم به ره ولای مهدی سر وجان بها ندارد که کنم فدای مهدی   همه نقدِ هستی خود، بدهم به صاحب جان که یک دقیقه بینم رخ دلگشای مهدی   بی تو در حیطه ی این شهر نفس آلوده.... یاس خوشبوی ولایت، نفسم می گیرد   سلام می کنم به تو، غریب غائب از نظر… بیشتر »

حدیث روز

امام سجاد(ع) می فرماید: « از دروغ کوچک و بزرگش، جدی و شوخیش بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز کوچک دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرئت پیدا می کند».   تحف العقول، ص278 بیشتر »

جمعه یعنی....

جمعه یعنی عطر نرگس در هوا سر می کشد جمعه یعنی قلب عاشق سوی او پر می کشد   جمعه یعنی روشن از رویش بگردد این جهان جمعه یعنی انتظار مهدی صاحب زمان   «اللهم عجل لولیک الفرج» بیشتر »

ریشه کن کننده گناهان

امام رضا(ع) می فرماید: هر کس نمی تواند کاری کند که به سبب آن، گناهانش زدوده شود بر محمد و خاندان او بسیار درود فرستد؛ زیرا صلوات گناهان را ریشه کن می کند.   « اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» بیشتر »

صلوات....

صلوات محبوب ترین عمل است صلوات آتش جهنم را خاموش می کند صلوات زینت نماز است صلوات بهترین داروی معنوی است * وهیچ عملی بالاتر از صلوات در روز جمعه نیست. «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» بیشتر »

نشانه های مؤمن

امام حسن عسکری(ع) می فرماید: نشانه های مؤمن پنج چیز است: -نمازهای پنجگانه(منظور نمازهای روزانه و نوافل آنهاست که پنجاه رکعت می شود) -زیارت اربعین -انگشتر به دست راست کردن -بر خاک سجده کردن -بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن   وسائل الشیعه، ج10، ص373 بیشتر »

حکایتی زیبا......

امام صادق(ع) می فرماید: یک مؤمن چهار چیز باید داشته باشد: -خانه وسیع -سواری خوب -لباس زیبا -چراغ پر نور * شخصی پرسید ما که نداریم چه کنیم؟ حضرت فرمود: این حدیث باطنی هم دارد: -منظور از خانه وسیع؛ صبر است که بیانگر روح بزرگ است. -سواری خوب؛ عقل است.… بیشتر »

توجه!!!

وفای سگ که جای خود! کاش معرفت شتر را داشتم! حضرت امام سجاد(ع) شتری داشت که با آن بیست و دوبار حج رفت اما حتی یک تازیانه هم به او نزد و در شب شهادتش سفازش کرد که رسیدگی شود به شترش. پس از شهادت امام(ع) شتر یکسره به سوی قبر مطهر می رفت در حالیکه هرگز قبر… بیشتر »

حدیث روز

امام باقر(ع) می فرماید:" خداوندا! به من فرزندی عطا کن و او را پرهیزگار و پاک قرار ده که در آفرینشش کم و زیادی نباشد و سرانجامش را نیکو گردان".   تهذیب الاحکام، جلد7 بیشتر »

پیام تسلیت

هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد او ماند که در کنار زینب باشد   سجاد که سجاده به او دل می بست تدبیر خدا بود که در تب باشد   شهادت وارث نهضت عاشورا را به تمامی علما،فضلا ،طلاب سراسر کشور و همه مسلمانان جهان تسلیت می گوئیم. بیشتر »

7 عادت خطرناک برای کبد

- داروهای غیر ضروری -شیرینی جات -بی تحرکی -الکل -پر خوری -کلسترول بالا -چاقی شکمی.   تبیان بیشتر »

7 تابلوی موفقیت در اتاقتان

- تابلو سقف: اهداف بلند داشته باش -تابلو ساعت: هر دقیقه با ارزش است -تابلو آیینه: قبل از هر کاری بازتاب آن را بیندیش -تابلو پنجره: به دنیا بنگر - تابلو دریچه کولر: خونسرد باش -تابلو تقویم: به روز باش - تابلو در: در راه هدفهایت، سختی ها را هل بده و کنار… بیشتر »

روزی حلال

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «پرستش، هفت بخش است و برترین بخش آن، روزی حلال است».   گزیده تحفه العقول، ح17 بیشتر »

شعر روز

دوباره دلم میل کربلا دارد همان حریم، که بام و دو هوا دارد یکی هوای"ابالفضل" یکی هوای "حسین" چه باصفاست هوایی که "کربلا" دارد. بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(ص) می فرماید:" هر که دوست دارد پاک و پاکیزه خدا را دیدار کند، با داشتن همسر به دیدارش برود"   میزان الحکمه، ج5، ص80 بیشتر »

هر آن کس که دندان دهد، نان دهد

آیت الله مجتهدی تهرانی: زمانی که بچه بودم، کلاس دوم یا سوم دبستان در یکی از کتابهای درسمان نوشته بود: کسی که بچه دار شده بود و بچه دندان در آورده بود و پدر غصه می خورد که، "یکی طفل دندان برآورده بود پدر سر به فکرت فرو برده بود" پدر گوشه ای نشسته بود و… بیشتر »

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید:" به خدا قسم هیچ بنده ای را ندیده ام که«تقوایش» سودمند باشد، مگر اینکه «زبانش» را نگه دارد".   نهج البلاغه، خطبه176 بیشتر »