آرشیو برای: "آذر 1395"

حدیث روز

امام رضا(ع) می فرماید: « هر کس نمی تواند کاری کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمد و خاندان او بسیار درود فرستد؛ زیرا صلوات گناهان را ریشه کن می کند». بیشتر »

شعر روز

ای آخرین امید دل زار ما بیا                     خورشید آسمان شب تار ما بیا گلزار عمر  ما ز فراقت خزان شده                    مولا بس است غیبت و دوری ز ما بیا آقا قسم به دست علمدار و فرق او                   ای وارث حضرت خون خدا بیا ما جمع هیئتی همه… بیشتر »

یادی از شهداء

چفیه خونین: چند ثانیه ای از شهادت شهبازی نمی گذشت که حاج همت کنار پیکر او آمد. ترکش تمام صورت شهبازی را مجروح کرده بود. موهای خاکی اش میان لایه ای از خون قرار داشت. حاجی به یاد ساعتی پیش افتاد که حاج محمود در سنگر تاکتیکی بود و آخرین نماز شبش را می… بیشتر »

وجود پدر و مادر

وجود پدر40برابر امن تر از خانه ای است که درش 40قفل دارد. وجود مادر 40برابر راحت تر از هتلی است که 40 پرسنل دارد. بیشتر »

تبریک

ای نعمت باطنی عالم مهدی                       وی نور دل نبی خاتم، مهدی تکمیل نموده رب به تو نعمت ها                       ای نعمت جاری دمادم، مهدی   سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عج)گل سرسبد عالم هستی، بر جمیع شعیان راستین جهان… بیشتر »

نکات خانه داری

رفع رطوبت نمک در نمکدان: چند دانه برنج داخل نمکدان بریزید تا رطوبت را به خود بگیرد. بیشتر »

سه عملی که باعث زیاد شدن دوستان می شود

امام حسن عسگری(ع) فرمود: «کسی که پارسایی خوی او، بخشندگی طبیعت او و، بردباری خصلت او باشد، دوستانش زیاد شوند».     بحارالانوار،ج75، ص379 بیشتر »

صلوات

شب، خیابان را که خالی از مردم و خانه ها را که خالی از نور می کند شهر آرام می گیرد.  اما هنوز دلم بی قرار می ماند، چراغ تنهایی ات را کجا افروخته ای؟ مهدی فاطمه، ای سید صاحب حسنات هدیه ای برتو ندارم ، به غیر از صلوات..... اللهم       صل             علی  … بیشتر »

احادیث انتظار

پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«برترین اعمال امت من انتظار فرج است» حضرت علی(ع) می فرماید:« در انتظار فرج باشید، و از رحمت خدا نومید نشوید» حضرت امام سجاد(ع) می فرماید:« منتظران ظهور امام مهدی(ع) برترین اهل هر زمان اند» حضرت امام صادق(ع) می فرماید:«در شب و… بیشتر »

آغاز امامت امام زمان(عج)، زمانی برای شادی منتظران

بر اساس تعالیم اسلامی یکی از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم (عج) است؛ انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا(ع)  است.اما آیا هیچ می دانید که پاداش این انتظار چیست و چه ثمری برای منتظران دارد؟ برای منتظران زمان… بیشتر »

پاداش تسلیت

رسول خدا(ص) می فرماید: «هرکس مصیبت دیده ای را دلداری دهد، پاداشی همانند پاداش مصیبت دیده دارد، بی آنکه خدا از اجر صاحب عزا چیزی بکاهد». حضرت علی(ع) فرمود: «کسی که فرزندمرده ای را تسلیت دهد، خدا او را در سایه عرشش جای دهد، در روزی که سایه ای جز آن سایه… بیشتر »

ادب مهمان نوازی

استقبال و بدرقه: امام باقر(ع): به کارگیر ی مهمان جفاست. هرگاه مهمان بر شما وارد شد، او را یاری کنید( تا ره توشه خود را جا به جا کند) و هرگاه کوچ می کند، وی را یاری نکنید، زیرا از فرو مایگی است(چون نشانه نشاط شما از رفتن اوست) و او را از ره توشه بهره مند… بیشتر »

حدیث روز

امام باقر(ع) می فرماید: «نیکی کردن به پدر و مادر و صله رحم، عمر را طولانی می کند».   بحارالانوار، ج74، ص82 بیشتر »

یادی از شهداء

وقتی تو جبهه هدایای مردمی را باز می کردیم، در یک نایلون را باز کردیم که واقعا یک قوطی خالی کمپوته که داخلش یک نامه است، نوشته: برادر رزمنده سلام: من یک دانش آموز دبستانی هستم. خانم معلم گفته بود که برای کمک به رزمندگان جبهه های حق علیه باطل نفری یک… بیشتر »

تغذیه

غذاهای پرادویه به دلیل ایجاد سوزش سردل و غذاهای چرب به دلیل کندشدن تخلیه معده و سوء هاضمه، نباید تا3 ساعت پیش از خواب مصرف شوند، زیرا منجر به کاهش کیفیت و مدت خواب و در نتیجه موجب کسالت، خستگی و کوفتگی در روز بعد خواهند شد.         تبیان بیشتر »

خواص لیموشیرین

با وجودی که ممکن است در زمستان کمتر بدنمان دچار کم آبی شود؛ اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که چیزی جز قند نصیب بدن نمی کنند، توصیه می شود در هنگام تشنگی و کم آبی از لیموشیرین استفاده کنید، به این ترتیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری… بیشتر »

حدیث روز

رسول اکرم(ص) می فرماید: «خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد، بخشنده است و بخشش را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد».     نهج الفصاحه، صح690، ص293 بیشتر »

اهمیت تفکر و تدبر

قرآن کریم و احادیث، انسان ها را به تفکر فرا خوانده اند. در قرآن، اندیشیدن از اوصاف خردمندان به شمار آمده است. رسول خدا(ص) فرمود: ای ابن مسعود! هر گاه خواستی کاری کنی از روی خرد و دانش باشد و از کار بدون تدبر و دانش بپرهیز، چرا که خدای والا می فرماید:… بیشتر »

مومن باید چهار چیز داشته باشد

امام صادق(ع) می فرماید: یک مومن باید چهار چیز داشته باشد: *خانه وسیع *سواری خوب *لباس زیبا *چراغ پر نور شخصی پرسید ما که نداریم چه کنیم؟ حضرت فرمود: این حدیث باطنی هم دارد: *منظور از خانه وسیع، صبر است که بیانگر روح بزرگ است. *سواری خوب، عقل است. *لباس… بیشتر »

حدیث روز....

امام علی(ع) در ارتباط با دین و دنیا می فرماید: «اگر دینت را تابع دنیایت کنی، دین و دنیایت، هر دو را از بین برده ای و در آخرت از زیانکاران خواهی بود، اما اگر دنیای خود را تابع دینت کنی دین و دنیایت، هر دو را به دست آورده ای و در آخرت از رستگاران حواهی… بیشتر »

نماز، از دیدگاه عقل و وجدان

یکی از حقوق انسانی، سپاس از محبت و نیکی دیگران است. حتی اگر مسلمان نباشیم، احسان و نیکی دیگران به عهده ما مسئولیت تشکر می گذارد. این حق، نسبت به هر زبان، نژاد و ملیت و کشور، یکسان است.  هرچه لطف و نیکی بیشتر و نیکی کننده بزرگتر باشد، تشکر هم باید بیشتر… بیشتر »