آرشیو برای: "دی 1395"

اوج قرآن...

امام صادق(ع) می فرماید: برای هر چیزی اوجی است و اوج قرآن ، آیة الکرسی است. هر که آن را بخواند خداوند هزار ناگواری دنیا و هزار ناگواری در آخرت را از او دور می کند، که آسان ترین ناگواری دنیا ، فقر، و آسان ترین ناگواری در آخرت، عذاب قبر است و من به امید… بیشتر »

7 دشمن کلیه را بشناسید

-نوشابه ها -مصرف زیاد نمک -مصرف زیاد کافئین -مصرف داروهای مسکن -مصرف زیاد پروتئین -مصرف الکل -نگه داشتن ادرار   منبع: پزشک خانواده بیشتر »

احکام...

سؤال: کاشت ناخن مصنوعی برای بانوان چه حکمی دارد؟ جواب: کاشت ناخن فی نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.     رساله امام خامنه ایی«دامة برکاته»، سوال 672 بیشتر »

کودک

کلید تربیت کودک یک کلمه است و آن اینکه با فرزندانتان رفیق شوید و نگذارید قبل از شما کسان دیگری با آن ها رفیق شوند. تبیان بیشتر »

حقوق مؤمن

پیامبرگرامی اسلام(ص) می فرماید: مؤمن بر مؤمن هفت حق واجب الهی دارد: -احترام او در هنگامی که حضور ندارد -دوستی قلبی با او -شریک ساختن او در ثروتش غیبت او را حرام بداند -در بیماری او را عیادت کند -جنازه ی او را تشیع کند -بعد از مرگ درباره او جز به نیکی… بیشتر »

حق پدر

از امام موسی کاظم(ع) نقل شده است که فرمود: مردی از پیامبر خدا(ص) سوال کرد: حق پدر بر فرزند چیست؟ حضرت فرمود:  - او را با نام صدا نکند -در راه رفتن از او جلو نیفتتد - قبل از او ننشیند -کاری انجام ندهد که مردم پدرش را فحش دهند.   بحارالانوار، ج74، ص45 بیشتر »

نخوریم -نخوریم- نخوریم.........

نوشابه مشکی گازدار، ماهیتابه سوخته را پاک می کند آدامس چسبیده به مو و لباس زا تمییز می کند روغن ریخته از اتومبیل بر روی کاشی حیاط را از بین می برد!!!   حالاببینید چه بلایی سر معده ماها می آورد. بیشتر »

تلنگر

معلمم گفت: زندگی را تعریف کن گفتم زندگی تعریف کردنی نیست.   ناراحت شد و نمره ام را صفر داد سالها بعد که او را دیدم ، پیر شده بود و عصا به دست راه می رفت......   جلو رفتم و گفتم: زندگی را تعریف کن، آرام خندید و گفت: نمره ات بیست زندگی را باید زیست. بیشتر »

بهترین هدیه چیست؟؟؟؟!!

-بهترین هدیه برای پدر، عزت است -بهترین هدیه برای مادر، احترام است -بهترین هدیه برای استاد، احوال پرسی است -بهترین هدیه برای فرزند، مهربانی است -بهترین هدیه برای عشق، محبت است -بهترین هدیه برای طفل، تربیت است -بهترین هدیه برای دوست، وفا است بهترین هدیه… بیشتر »

حدیث روز

پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: «خداوند هفت نفر را لعنت کرده، یکی از آنها مردی است که نسبت به پوشش و عفت همسرش بی توجه است».     مستدرک الوسائل، ج14، ص291 بیشتر »

خوردن گردو

امام علی(ع) می فرماید: « خوردن گردو در زمستان، کلیه ها را گرم و سرما را دفع می کند».   کافی، ج6، ص340 بیشتر »

انواع خواب ها

پیامبر خدا(ص) می فرماید: خواب ها بر سه گونه اند: * بشارتی از جانب خدا * غمی که شیطان به وجود می آورد * حدیث نفس انسان با خویش که آنها را در خواب می بیند.     بحارالانوار، ج58، ص191 بیشتر »

تلنگر

پیامبر خدا(ص) می فرماید: خواب ها بر سه گونه اند: * بشارتی از جانب خدا * غمی که شیطان به وجود می آورد * حدیث نفس انسان با خویش که آنها را در خواب می بیند.     بحارالانوار، ج58، ص191 بیشتر »

عذاب قبر ندارند...

سه دسته از زنان عذاب قبر ندارند و با حضرت فاطمه زهرا(س) محشور خواهند شد: - زنی که سخت گیری های همسرش را تحمل کند و صابر باشد - زنی که در برابر بدخلقی همسرش صبور باشد - زنی که مهریه خود را به همسرش ببخشد   * خداوند در برابر انجام هریک ثواب هزار شهید و یک… بیشتر »

کلام - بزرگان

ابوعلی سینا می گوید: هر چیزی کمش دارو است متوسطش غذا است و زیادش سم است حتی محبت کردن   سه واقعیت محض: - هیچ وقت با کسی بیشتر از جنبه اش شوخی نکن...حرمتها«شکسته» می شود - هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش خوبی نکن....تبدیل به« وظیفه» می شود -هیچ وقت به… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید: « در طلب معاش خود کاهلی نکنید که پدران ما برای آن می دویدند و آن را جستجو می کردند».     الفقیه،3 /157/3576 بیشتر »

ده خصلت در نماز

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: نماز ستون دین است، و در آن ده خصلت است: 1-زینت صورت و آبروی نمازگزار است 2-نور و روشنی دل است 3-باعث و سبب راحتی بدن است 4-سبب نزول رحمت است 5-چراغ آسمان است، جایی که نماز خوانده می شود، برای آسمان ها مانند ستاره ای می درخشد… بیشتر »

شیطان با این پنج نفر مشکل دارد

امام صادق(ع) می فرماید: ابلیس گفت: پنج نفر هستندکه هیچ چاره ای برای آنها ندارم، اما دیگر مردمان در مشت من هستند: 1-هر که با نیت درست به خدا پناه برد و در همه کارهایش به او تکیه کند. 2-کسی که شب و روز بسیار تسبیح خدا گوید 3-کسی که برای برادر مؤمنش آن… بیشتر »

بهترین جواب ها

* بهترین جواب بدگویی:  سکوت *بهترین جواب خشم:  صبر *بهترین جواب درد: تحمل *بهترین جواب تنهایی: تلاش *بهترین جواب سختی: توکل *بهترین جواب خوبی: تشکر *بهترین جواب زندگی: قناعت *بهترین جواب شکست: امیدواری   #یادمان باشد....... با شکستن پای دیگران ما بهتر… بیشتر »

مراحل خودسازی

حضرت علی(ع) می فرماید: کسی که از خود حساب کشد، سود می برد و آن که از خود غفلت کند، زیان می بیند و کسی که از خدا بترسد، ایمن باشد و کسی که عبرت آموزد، آگاهی یابد و آن که آگاهی یابد، می فهمد و آن که بفهمد دانش آموخته است!...      نهج البلاغه،حکمت 208 بیشتر »

حدیث روز

امام رضا(ع) می فرماید: « عطر وجود حضرت مهدی(عج) از هر مشکی خوشبوتر است» بحارالانوار، ج52، ص139 بیشتر »

شعر مهدوی

ظهور کن نگار من بیا که از سر شعف فدای قامتت کنم دو چشم اشک بار را   تمام لحظه های من فدای یک نگاه تو بیا و پاک کن ز دل حدیث انتظار را    جمعه به جمعه چشم من منتظر نگاه تو کی دل خسته ام شود معتکف پناه تو   زمزمه ی لبان من این طلب است از خدا کاش شوم من… بیشتر »

حواسمان باشد.......

با«زبان»              میشود مسخره کرد! با«زبان»             میشود روحیه داد! با«زبان»             میشود ایراد گرفت! با«زبان»             میشود تعریف کرد! با«زبان»            میشود"دل"شکست! با«زبان»            میشود دلداری داد! با«زبان»          … بیشتر »

دانستنی های پزشکی

نوشیدن آب سرد بعد از فعالیت شدید بدنی از مهمترین دلایل ابتلا به کبد چرب است. ابو علی سینا گفته است: «اگر آب یخ  شما را در جوانی بیمار نکند در میانسالی شما را سخت بیمار خواهد کرد». بیشتر »

واجب شدن بهشت به واسطه زیارت

امام صادق(ع) می فرماید: «......و ما امامان حرمی داریم که قم است؛ به زودی بانویی از فرزندان من به نام فاطمه در آنجا مدفون خواهدشد، که هرکس او را زیارت کند بهشت برایش واجب می شود». مرغ دلم راهی قم می شود در حرم امن تو گم می شود عمه سادات، سلام علیک روح… بیشتر »

آمین

روزگارتان از رحمت  *الرحمن الرحیم* «لبریز» سفره تان از نعمت *رب العالمین* «سرشار» چشمانتان به نور * الله نور السموات والارض* «روشن» کفه ترازویتان در ردیف *فاما من ثقُلت موازینه* «میزان» زندگیتان *فی عیشة راضیة* «باشد» و عاقبتتان  *عند ملک المقتدر* «ختم… بیشتر »

پیام تسلیت

اجل امشب به تهران سر زد و رفت سر انگشت خود بر در زد و رفت شب یکشنبه بود و قاصدک گفت: که«رفسنجانی» زینجا پر زد و رفت     ارتحال علم مجاهد نستوه و مبارز و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ساحت مقدس آقا امام زمان«عج»، مقام معظم… بیشتر »

تسلیت

امشب از قم پر کشید معصومه ای چون فاطمه  تسلیت آقا بسوزد قلب عالم در عزای عمه ی معصومه ات   آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)   شهادت جانسوز و غریبانه حضرت فاطمه معصومه(س) را به ساحت آقا امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی«دامه برکاته»،طلاب و تمامی مسلمین… بیشتر »

حدیث روز

امام حسن عسکری(ع) می فرماید: «عبادت به روزه و نماز زیاد نیست، بلکه عبادت، زیاد فکر و اندیشه کردن درباره کار و امر خداست»     بحارالانوار بیشتر »

سؤال.....؟

  سوال: آیا برای زنان، دیدن کشتی مردان جایز است؟ جواب: اگر مشاهده ی آن با حضور در میدان کشتی و به طور مستقیم باشد و یا آن را به طور زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند و یا به قصد لذت و ریبه بوده و یا در آن خوف ارتکاب گناه و فساد وجود داشته باشد، جایز نیست… بیشتر »

صله رحم

امام صادق(ع) می فرماید: « صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاکیزه ی جان می نماید و روزی را زیاد می کند و مرگ را به تأخیر می اندازد».   کافی، ج 2، ص 151، ح 6 بیشتر »

نشکن نمی گویم

یکی از علمای ربانی نقل می کرد: در ایام طلبگی دوستی داشتم که ساعتی داشت و بسیار آن را دوست می داشت، و همواره در یاد آن بود که گم نشود و آسیبی به آن نرسد، او بیمار شد و بر اثر بیماری آنچنان حالش بد شدکه حالت احتضار و جان دادن پیدا کرد. در این میان یکی از… بیشتر »

9ترفند برای اینکه از سرما نلرزید

- موقع راه رفتن قوز نکنید - یک نوشیدنی گرم بنوشید - لباس ها را روی هم بپوشید - سر و گوش هایتان را بپوشانید - از چکمه های لژدار استفاده کنید -گوشت، ماهی و تخم مرغ بخورید - در رختخواب تان کیسه آب گرم بگذارید - دمای منزل نباید بیش از20درجه باشد -قبل از… بیشتر »

قلب

برای سلامتی قلب: *استرستان را کم کنید *شب ها 6تا8 ساعت بخوابید *فشار خونتان را کنترل کنید * مصرف نمک و روغن را کاهش دهید * حدود 30دقیقه تحرکات بدنی داشته باشید * در طول روز میوه و سبزیجات فراموش نشود   کمی هم قلب خود را دریابید. بیشتر »

حدیث روز

امام حسن عسکری(ع) می فرماید: «هیچ عزیزی حق را ترک نکرد مگر این که خوار شد و هیچ خواری به حق عمل نکرد مگر این که عزیز شد»     تحف العقول، ص520 بیشتر »

پیام تسلیت

درگذشت عالم مجاهد نستوه و ربانی  حضرت آیت الله محمد علی شرعی(ره) موسس حوزه های علمیه خواهران را به خاندان ، بازماندگان ،شاگردان ،طلاب و تمامی مسلمین جهان  تسلیت عرض می نمائیم. بیشتر »

خواص شلغم و ترب

-اشتها آور -درمان بیماری های پوستی -سرفه را تسکین می دهد -آب شلغم قند خون را پایین می آورد -باعث رشد و نمو استخوانها -شب کوری را درمان می کند -درمان سرماخوردگی -ریشه ترب بعداز کوبیدن ، آب آن باعث دفع سنگ کلیه می شود.   کتاب طب بوعلی بیشتر »

حدیث روز

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: «بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند، انتظار فرج و گشایش است».     تحف العقول، ص40 بیشتر »

پاداش نیکی به خانواده

رسول خدا(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمود: خدمت به خانواده، کفاره گناهان بزرگ، موجب فرونشاندن خشم الهی، مهریه حوریان بهشتی و موجب فزونی حسنات و درجات است. ای علی! به خانواده خدمت نمی کند، مگر صدیق یا شهید یا مردی که خدا برایش خیر دنیا و آخرت را خواسته است.… بیشتر »

خشم شیطان

امام صادق(ع) فرمود: هرگاه دو مسلمان از یکدیگر جدا شوند(قهر باشند) شیطان پیوسته شادمان است و چون آن دو آشتی کردند؛ زانوی شیطان به لرزش می افتد و بندهایش از هم جدا می شود و فریاد بر می آورد: وای بر من از هلاکتی که بدان گرفتار شدم.     الکافی، ج2، ص346 بیشتر »

اتحاد و همبستگی

وحدت و اجتماع بر گرد محور دین و پیشوای دادگر در اسلام اهمیت ویژه ای دار د؛  حتی نماز که نماد عبادت است. ترجیحا یا لزوما گزارده می شود؛ چنان که نماز عید فطر و قربان(درعصرغیبت) ونمازهای واجب و یومیه ترجیحا و نماز جمعه لزوما به جماعت گزارده می شوند.  قرآن… بیشتر »

حدیث روز

امام سجاد(ع) می فرماید: حق کسی که به تو نیکی کرده آن است که از او سپاسگزاری کنی و نیکی هایش را یاد کنی و از او به نیکی سخن بگویی ودر پیشگاه خدا خالصانه دعایش کنی. بیشتر »

حادثه ایی بی نظیر

مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ایی(دامه برکاته) می فرماید: حادثه بی نظیر 9 دی از نمونه های قدرت نظام است. دشمن تلاش می کند با حیله گری و استفاده از انواع روشها از جمله حرف زدن، شوخی کردن، لبخند زدن و تشر زدن صاحبخانه را خلع سلاح کند و به خانه وارد… بیشتر »

سلامت

بعد ار غذا میوه نخورید، زمانی که غذا میل کرده اید باید 1 ساعت تا 70دقیقه به هضم آن وقت بدهید اگر بلافاصله بعد از خوردن غذا میوه مصرف شود نه این میوه ها به مقصد درست می رسند و نه غذا. بیشتر »

نوری ماندگار

حضرت عیسی(ع) می فرماید: خوشا آنان که پاسی از شب را به عبادت می گذرانند؛ آنان کسانی اند که نوری ماندگار به ارث می برند.     تحف العقول، ص510 بیشتر »

بیانیه مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) به مناسبت «حماسه 9 دیماه»

نهم دی ماه سالروز تجدید میثاق ملت سربلند ایران اسلامی با ولی و رهبر فرزانه انقلاب، صیانت از آرمان های انقلابی خمینی کبیر(ره)، اتمام حجت با دشمنان داخلی و خارجی بود که در یک حرکت عاشورایی، مسیر پیروان راستین خط امام و رهبری را روشن ساخت و مدعیان دروغین… بیشتر »