آرشیو برای: "بهمن 1395"

10پیامد منفی نگه داشتن ادرار

-عفونت ادراری -بی اختیاری ادرار -درد در قسمت تحتانی شکم -عفونت معده -پریشانی ذهن -درد هنگام دفع -تب -ورم مثانه -سنگ کلیه -کیست مثانه   منبع: تبیان ضامن سلامتی بیشتر »

9 عادتی که باعث افزایش خطر «سرطان» معده می شود

-میل به کباب کردن مواد غذایی -زیاده روی در مصرف سوسیس و کالباس -نوشیدنی های خیلی داغ -مصرف زیاد خیارشور، ترشیجات و غیره -مصرف زیاد نمک -عدم مصرف میوه و سبزیجات کافی -مصرف الکل -مصرف دخانیات -عدم تحرک بدنی     منبع: تبیان بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند».       بحارالانوار،ج103، ص235 بیشتر »

عواطف منفی انسان که ارگانهای بدن را ضعیف می کند

- عصبانیت: کبد را ضعیف می کند -غم و غصه: ششها را ضعیف می کند -نگرانی: معده را ضعیف می کند -استرس: قلب و مغز را ضعیف می کند - ترس: باعث از کار افتادن کلیه ها می شود   جلوگیری از این عواطف منفی می تواند باعث سلامتی شما گردد، پس: خونسرد باشید خوب نگاه کنید… بیشتر »

نشانه های توبه کننده

پیامبر گرامی اسلام می فرماید: نشانه های توبه کننده چهار چیز است: -عمل خالصانه برای خدا -رها کردن باطل -پایبندی به حق -و حریص بودن بر کار خیر     تحف العقول، ص20 بیشتر »

***تقدیم به آتش به جانان شهید***

زمزمه می کند دخترکی پی تابوت پدر با آه و اشک سوزان آه بابا! چه آرام اما بی قرار پر کشیدی پر سکوت اما با شعله دوار پر کشیدی در سوز سرما آه آتش سوزاند بی امان سوز دل مادر داغ و تو با آوار پر کشیدی بنگر بی قرار نگو من رفته ام از زمان دگر همراز مادر منم تو… بیشتر »

"وقتی چترت خداست"

“وقتی چترت خداست” بگذار ابر سرنوشت هر چقدر می خواهد ببارد   “وقتی دلت با خداست” بگذار هر کس می خواهد دلت بشکند   “وقتی توکلت با خداست” بگذار هر چقدر می خواهند با تو بی انصافی کنند   ” وقتی امیدت با خداست”… بیشتر »

زلال احکام(حکم-آرایش- و- پوشش- حجاب)

سوال689: زن اگر ابروی خود را بردار، آیا پوشیدن کل ابرو لازم است یا اینکه مقداری از آن را بگیرد، کفایت می کند؟ جواب: در صورتی که زینت محسوب شود باید آن را به طوری که زینت معلوم نباشد، بپوشاند.       استفتائات امام خامنه ایی (مدظله العالی) بیشتر »

چرا باید نیمرو را با فلفل سیاه بخوریم؟؟؟

-افزایش میزان سوخت و ساز -افزایش گلبول های قرمز -عضله سازی -تضمین سلامت مغز -تضمین سلامت استخوانها -بهبود بینایی و از بین بردن آب مروارید بیشتر »

آثار وضو

حضرت سلمان فارسی «رضی الله عنه» شاخه ی درخت خشکی را تکان داد و همه برگ هایش روی زمین ریخت….. پرسیدند: چرا این کار را کردی….؟ پاسخ داد: روزی حضرت محمد مصطفی«ص» این کار را انجام دادند و فرمود: هر کس وضو بگیرد و خوب وضو بگیرد و با آن نماز… بیشتر »

7چیز نشان از بی خردی است

-خشم آوردن بر بی گناه -بخشش به ناسزاوار -ناسپاسی به یزدان -پراکندن راز -دست زدن به کار ناسودمند -اعتماد به مردمان نااستوار -عادت در دروغگویی بیشتر »

حدیث روز

امام علی(ع) می فرماید: « خوشا به حال آن کس که در نامه عملش، در زیر هر گناه، یک استغفار ثبت شده باشد».     بحار الانوار، ج5، ص329 بیشتر »

5دلیل برای زود خوابیدن

-زیبایی پوست -کاهش خستگی در طول روز -کاهش وزن -جلوگیری از ریزش مو -افزایش سلامت مغز و قلب بیشتر »

ستون فقرات شما 6 دشمن دارد

-شکم بزرگ -بد خوابیدن -نشستن چهار زانو یا دو زانو -ایستادن طولانی -بغل کردن بچه -بلند کردن جسم سنگین بیشتر »

نماز اول وقت یعنی.....

نماز اول وقت یعنی: خدایا دوستت دارم و برای رسیدن به تو لحظه شماری می کنم. خدایا نماز، برای من عمل طاقت فرسایی که از سر اجبار بخوانم نیست. خدایا، قدر نعمتی که به من دادی و اجازه دادی من کوچک، در برابر عظمت تو بایستم وسخن بگویم را می دانم. خدایا، برایم… بیشتر »

تلنگر

سرتا پایم را خلاصه کنند می شوم “مشتی خاک“ که ممکن بود “خشتی” باشد در دیوار یک خانه یا “سنگی” در دامان یک کوه یا قدری”سنگ ریزه” در انتهای یک اقیانوس شاید”خاکی” از گلدان یا حتی”غباری”… بیشتر »

کلام - بزرگان

خوشحال کردن انسان محزون: -چه با بذل مال -چه با سخن نیکو -چه با کنار او نشستن گناهان را پاک می کند. بیشتر »

حدیث روز

حضرت امام علی(ع) می فرماید: «هر کس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع کند دو سوم دینش از بین می رود».     نهج البلاغه، حکمت228 بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید: «کسانی که حقوق الهیه را ادا نمی کنند بدانند که در نظام قضای الهی این چنین رقم خورده است که دو برابر آن را در باطل مصرف خواهند کرد».     وسائل الشیعه، ج9، ص43 بیشتر »

کلام - بزرگان

 تمام نور معنوی و فیوضاتی که انسان از عبادت و زیارات کسب می کند با نیشی که بوسیله زبان به دیگران می زند نابود می شود.     "مرحوم رجبعلی خیاط" بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید: «کسانی که حقوق الهیه را ادا نمی کنند بدانند که در نظام قضای الهی این چنین رقم خورده است که دو برابر آن را در باطل مصرف خواهند کرد».     وسائل الشیعه، ج9، ص43 بیشتر »