آرشیو برای: "اسفند 1395"

یکی از آداب مجلس

امام صادق(ع) می فرماید: « پیامبر خدا(ص) هرگاه از مجلسی بر می خواست، اگرچه زمانی کوتاه در آن جا نشسته بود، بیست و پنج مرتبه از خدا آمرزش می طلبید».   کافی،ج4، ص504، ح2 بیشتر »

مال های زیاد

امام صادق(ع) می فرماید: « در حقیقت خداوند این مال های زیاد را به شما داده است تا آن ها را در جهتی که خداوند عزوجل معلوم کرده است به کار اندازید. آن ها را به شما نداده است که بیندوزید».     الفقیه بیشتر »

حدیث روز....

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: «در دین خدا فقیه و دانا شوید، زیرا فقه کلید بصیرت است و مایه کمال عبادت و وسیله رسیدن به مقامات بلند و مراتب عالی دینی و دنیایی».     بحارالانوار بیشتر »

حدیث روز....

حضرت علی(ع) می فرماید: «نیاز عاقلان به ادب، همانند نیاز کشتزار به باران است».   غررالحکم،ح3475 بیشتر »

چهار علت نمازهای روزانه از زبان رسول اکرم(ص) ..

* چرا نماز صبح می خوانیم؟ «صبح آغاز فعالیت شیطان است هر که در آن ساعات نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان می ماند»   *چرا نماز ظهر می خوانیم؟ «ظهر، همه عالم تسبیح خدا می گویند زشت است که امت من تسبیح خدا نگوید. و نیز ظهر… بیشتر »

6 کلید طلایی....

*دلی را نشکن؛ شاید خانه ی خدا باشد *کسی را تحقیر مکن؛ شاید محبوب خدا باشد *از هیچ عبادتی دریغ مکن؛ شاید کلید رضایت الله باشد *سر نماز اول وقت حاضرشو؛ شاید آخرین دیدارت با خدا باشد *هیچ گناهی را کوچک ندان؛ شاید خشم خدا در آن باشد * از هیچ غمی ناله نکن؛… بیشتر »

حواسمان باشد...

با"زبان"                             میشود مسخره کرد! با"زبان"                             میشودروحیه داد! با"زبان"                             میشود ایراد گرفت! با"زبان"                             میشود تعریف کرد! با"زبان"… بیشتر »