آرشیو برای: "فروردین 1396"

بیان احکام روزه

 * آیا با داشتن روزه قضا ، می توان نذر روزه کرد:  حضرت امام خامنه ایی می فرماید: با داشتن روزه قضا نذر روزه صحیح نیست و نذر محقق نمی شود و عمل به آن لازم نیست مگر آن که قصد داشته باشد روزه نذر ی را بعد از روزه قضا بجا آورد. بیشتر »

ببخشید- چند- لحظه

  وقتی می میریم، ما را به اسم صدا نمی کنند، و درباره ما می گویند: جسد کجاست؟ بعد از غسل دادن می گویند: جنازه کجاست؟ بعد از خاکسپاری می گویند: قبر میت کجاست؟ همه لقب ها و پست هایی که در دنیا داشتیم، بعد از مرگ فراموش می شود از جمله: مدیر، مهندس، مسؤل،… بیشتر »

بدانیم

از دلایل خواب آلودگی فصل بهار، کمبود جریان خون و انرژی در مغز و اندام هاست. در این فصل، مویرگ ها گشاد شده، جریان خون در سطح بدن بیشتر می شود و خون کمتری به اندام ها و مغز می رسد.       تبیان بیشتر »

یادی از شهداء

  * هر وقت می خواست برای جوانان یادگاری بنویسد، می نوشت: “من کان لله کان الله له” هر که با خدا باشد، خدا با اوست….   شهید - محمد - ابراهیم - همت بیشتر »

بهترین دوستانت

حضرت علی(ع) می فرماید: ” بهترین دوستانت(برادرانت) کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی دعوت می کند و با اعمال نیک خود، تو را به بهترین اعمال برانگیزد".   تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص417 بیشتر »

کلام علماء

  مرحوم آیت الله بهجت(ره) می فرماید: ” اگر سلاطین دنیا می دانستند که در نماز چه لذتی وجود دارد ، سلطنت را رها می کردند تا به این لذت دست پیدا کنند” .     *لذت نماز ، لذیذتر از لذتهای دنیا است*   در محضر آیت الله بهجت(ره) بیشتر »

حدیث روز

حضرت علی(ع) می فرماید: “دنیا سزای ناگواری هاست ، هر که در آن مهلت داده نشود، به مصیبت مرگ خویش، گرفتار می آید و هر که در آن مهلت داده شود، به مرگ عزیزانش داغدار می شود".     غررالحکم، ح 3659 بیشتر »

درمان چربی خون

-مصرف روزی  یک قاشق مرباخوری اسپند با یک لیوان آب به مدت یک ماه -مصرف آبغوره ، پودر سیاهدانه روزی یک قاشق مرباخوری  - دمکرده یک قاشق غذاخوری ، برگ زیتون در یک لیوان آب جوش -مصرف دو حبه سیر صبح و شب - مصرف سرکه سیب روزی سه بار و هر بار یک قاشق غذاخوری با… بیشتر »

یادی- از - شهداء

 مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین می گوید: دو نفر از علما پس از شهادت بچه ها رفتند خانه خدا قرار گذاشتند هر کدام برای مهدی و مجید طوافی انجام بدهند، کسی که به نام آقا مهدی طواف را شروع می کند، بعد از اتمام می آیند می نشینند ، یک لحظه خستگی رفع کنند،… بیشتر »

نکوهش ولخرجی

    حضرت علی(ع) می فرماید: ” بخشنده باش اما ولخرج مباش، صرفه جو باش لیکن خسیس مباش".   نهج البلاغه، حکمت 33 بیشتر »

حکمت صلوات

  صلوات: تنها دعایی است که حتما مستجاب می شود صلوات: بهترین هدیه از طرف خداوند برای انسان است صلوات: تحفه ایی از بهشت است صلوات: عطری است که دهان را خوشبو می کند صلوات: نوری در بهشت است صلوات: سپری در مقابل آتش است صلوات: از جانب خداوند رحمت، از سوی… بیشتر »

حدیث روز

امام علی (ع) می فرماید: “بزرگترین بلا، نداشتن امید است". بیشتر »

تولدت مبارک آقاجان

تولد حضرت آیت الله :سید علی حسینی خامنه ایی” رهبر معظم انقلاب اسلامی را به تمامی مردم ایران زمین و همه دوست داران ایشان که به عنوان دلاورمرد و ابر قدرت جهان اسلام می باشد تبریک و تهنیت عرض می نماییم.«29فروردین 1318در مشهد مقدس دیده به جهان گشود».… بیشتر »

ازدواج چه ربطی به طول عمر دارد؟؟؟؟؟

اینکه یک ازدواج موفق و مطلوب می تواند به بهرمندی از زندگی شادتر و کم استرس تر منجر شود و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ های ناشی از سرطان را به دنبال داشته باشد، واقعیتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. نتیجه ی بسیاری از تحقیقات نشان می دهد… بیشتر »

بدانیم......

اثرات مفید چوب مسواک: -ضد زخم -ضد میکروب -ضد جرم دندان -ضد یبوست -ضد پوسیدگی دندان -کمک به هضم غذا     تبیان بیشتر »

یادی از شهداء

  یا زهرا(س) دکترا هر کاری می کردند که سید به هوش بیاید نمی آمد، اگر هم می آمد، یه یا زهرا(س) می گفت و دوباره از هوش می رفت. کمی آب زمزم با تریت به دستم رسیده بود، با هم قاطی کردم و مالیدم روی لباس سید ، چشماشو باز کرد و گفت: این چی بود؟ گفتم : آب گفت:… بیشتر »

دوست واقعی

حضرت علی(ع) می فرماید: ” دوست راستین کسی است که نسبت به عیب هایت نصیحت و خیرخواهی کند و پشت سرت، آبرویت را حفظ کند و تورا بر خویبش مقدم بدارد و ایثار کند”   میزان الحکمه، ج5، ص311 بیشتر »

سخن علماء

آیت الله بهجت(ره) : ” ما باید از همه بخواهیم که متوسل شوند و دعا کنند و تضرع نمایند تا بلکه فرجی حاصل شود، دعای فرج اگر موجب فرج عمومی نشود برای دعا کننده موجب فرج خواهد بود". بیشتر »

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید: ” هرکس بعد از نماز صبح و مغرب 7بار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم» در این صورت به او جنون و …..هفتاد نوع از انواع بلایا نرسد".   اصول کافی، ص195 بیشتر »