آرشیو برای: "مرداد 1397"

حدیث روز.....

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: ” خداوند عید قربان را بنا نهاد تا مستمندان از گوشت قربانی سیر بشوند؛  پس از گوشت قربانی به ایشان بخورانید".  ثواب الاعمال، ص۵۹ بیشتر »

لقمه حرام یعنی چه؟؟؟؟؟

لقمه حرام یعنی: بعضی ها می گویند که لقمه حرام یعنی چه؟؟؟ فکر می کنند از دیوار مردم بالا رفتن و سرقت است. خیر، این طور نیست. پزشک و کارمند از کارشان کم بگذارند، حقه بازی، خدعه، ربا،  و دغل، باشد،  احتکار باشد و یا جنسی را بی دلیل در بازار  گران کنند، کم… بیشتر »

تلنگر......

یکی از تکان دهنده ترین جمله هایی که در فرهنگ بشری گفته شده،  جمله از حضرت علی(ع) در یکی از دعاهای نهج البلاغه است: «اللهم اجعل نفسی اول کریمة تنتزعها من کرائمی» « خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی، جانم اولین چیزی باشد که از من می گیری» « یعنی… بیشتر »

کاش خودمان، به خودمان رحم کنیم....

کاش خودمان، به خودمان هم کمی رحم کنیم….   « و اوفوا الکیل و المیزان و لا تبخسوا الناس اشیائهم» « حق پیمانه و وزن را ادا کنید! و از اموال مردم چیزی نکاهید».   سوره اعراف، آیه 85 # کم فروشی #گرانفروشی بیشتر »

آیا«قرآن» روی طاقچه منزلتان خاک می خورد؟؟؟!!!!!

امام صادق(ع) می فرماید: * خانه ایی که در آن «قرآن» خوانده نمی شود و از خدا یاد نمی گردد، سه گرفتاری در آن خانه به وجود می آید:   *برکتش کم می شود *فرشتگان آن را ترک می کنند «رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود» * شیاطین در آن حضور می یابند… بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

یا صاحب العصر و الزمان(عج)….   یک سوالی مانده در ذهن من ای آقای ما کی می آیی از سفر ای یار بی همتای ما   کی می آیی تا سرو سامان دهی بر این جهان تا سرو سامان بگیرد دین ما دنیای ما   «اللهم عجل لولیک الفرج» بیشتر »

شب عرفه، شب دعا، عبادت، توبه و آمرزش الهی.....

شب عرفه، شب دعا، عبادت، توبه و آمرزش الهی است….   رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: * همانا در شب عرفه هر دعای خیری مستجاب می شود. * پاداش کسی که در این شب به عبادت خداوند متعال  بپردازد، معادل پاداش عبادت صدوهفتادسال است. شب عرفه، شب… بیشتر »

اعمال روز عرفه.....

#اعمال روز عرفه:   *غسل *زیارت امام حسین(ع) *روزه *نماز زیر آسمان *نماز توبه *اعمال ام داود *دعای عرفه بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید:  ” به خدا قسم، اگر مردم فضیلت واقعی روز «غدیر» را می شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می کردند و بخشش های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست".   مصباح المتهجد، ص738 بیشتر »

سستی انسان در نماز....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: # کسی که در نماز سستی کند، در قبر به غصه شدید و تاریکی، تنگی قبر و عذاب قبر تا قیامت و محرومیت از بشارت ملائکه رحمت مبتلا می شود، حشر او  در محشر به صورت الاغ خواهدبود، نامه عملش را به دست چپ او می دهند و حسابش طولانی می شود.… بیشتر »

واکسن_ طبیعی

در روایت آمده است؛ اولین چیزی که وارد دهن بچه می کنید تربت امام حسین(ع) باشد زیرا: باعث ایمنی از بیماری ها، دشمن و آسیب ها می شود.   “مقدار بسیار کمی از خاک تربت امام حسین(ع) را در کام نوزاد قرار دهید".   تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج6، ص74، ح143 بیشتر »

گاهی خدا......

گاهی خدا… با دست تو…. دست دیگر بندگانش را می گیرد….!   با زبان تو…. گره کار بنده ای را باز می کند….!   با انفاق تو….. گرسنه ای را سیر و عریانی را می پوشاند….!   با قدم تو… مشکلی را حل می کند….!… بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

مولای من، یا صاحب الزمان(عج)   دلم آشفته و غم بی امان است این غم از دوری صاحب زمان است   دلم گرفته از این روزها که تکراریست که سهم روز و شبم بی شما گرفتاریست   گناه پشت گناه و ……گناه پشت گناه  نقل و نباتی که بینمان جاریست.   تعجیل در فرج… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: ” وقتی زن، باردار می شود پاداش او همانند کسی است که با جان و مال خود در راه خدای متعال جهاد می نماید".   بحار، ج103، ص252 بیشتر »

نمازهایم اگر "نماز" بود....

نمازهایم اگر “نماز” بود.. موقع سفر، ذوق نمی کردم از شکسته شدنش   نماز هایم اگر “نماز” بود.. که رکعت آخرش اینقدر کیف نداشت   نمازهایم اگر “نماز” بود.. تبدیل نمی شد به نمایش پانتومیم برای نشان دادن خاموش کردن شعله گاز… بیشتر »

کلام _بزرگان....

آنان که به من بدی کردند، مرا هشیار کردند.   آنان که از من انتقاد کردند، به من راه و رسم زندگی آموختند.   آنان که به من بی اعتنایی کردند، به من صبر و تحمل آموختند.   آنان که به من خوبی کردند، به من مهر، وفا و دوستی آموختند.   پس خدایا…. به همه آنان… بیشتر »

گردو_ بارداری...

زنان باردار روزی یک عدد گردو میل کنند، زیرا سبب تقویت عمومی بدن شده و ذهن جنین را تقویت می کند.   همچنین زیبایی شکم خود را تا پس از زایمان حفظ می کند. بیشتر »

گوشه ای از عدالت حضرت علی(ع)..

حضرت علی (ع) می فرماید: به خدا سوگند!   اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمان هاست به من دهند تا خدا را نافرمانی کنم که پوست جویی را از مورچه ای به ناروا بگیرم، چنین نخواهم کرد.   نهج البلاغه، خطبه224 بیشتر »

میوه و غذا....

مصرف میوه به همراه غذا باعث ایجاد اخلاط فاسد شده و منجر به تباه شدن معده می شود.   تنها، خوردن دو میوه ی انار و زیتون را به همراه غذا مجاز دانسته اند. بیشتر »

در محضر شهید......

انسان به مقام نیکویی نمی رسد مگر آنکه از بهترین چیزهایی که دارد «انفاق» کند.   “شهید مرتضی افراز” بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

یا مولای یا صاحب الزمان(عج)…. زیر قدمت بند دل ماست که گیر است بهتر بنویسم دل ما عبد و اسیر است   هر کس به تو دل داد محال است از هرچه دلش غیر تناشای تو سیر است   کوریم و ندیدیم شما را هرگز یکبار نگفتیم کجایی هرگز   ما کار مهمتر از شما داریم حق داری… بیشتر »

نکات ناب اهل بیت(ع)....

امام جواد(ع) می فرماید: عفاف رینت شکر، و شکر زینت بی نیازی، و صبر زینت بلا، و تواضع زینت مقام، و فصاحت زینت کلام، و حفظ زینت روایت، و کوچکی کردن زینت علم، و حسن ادب زینت عقل، و گشاده رویی زینت کرم و ترک منت زینت معروف و خشوع زینت نماز و اعطاء و بخشش… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر خدا(ص) می فرماید: ” بهترین افراد امت من آنانند که هر گاه نسبت به آنان جسارتی شود، تحمل و بردباری می نمایند، و چون در حق آنان جرم و ستمی شود گذشت می کنند، و هرگاه آزار و اذیت شوند، شکیبایی می ورزند” .   تنبیه الخواطر،2/123 بیشتر »

خواص ذرت(پفیلا)...

اگر ذرت 1 ساعت خیس بخورد هنگام تبدیل شدن به پفیلا، بیشتر پف می کند. ذرت بیش از اسفناج و تخم مرغ، آهن دارد و برای رفع کم خونی مؤثر است، منبع فیبر بوده و دستگاه گوارش را بیمه می کند. بیشتر »

شام_ خوردن..

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: # خوردن شام را وا مگذارید، هر چند به مشتی خرما باشد؛ زیرا واگذاشتن آن، انسان را پیر می کند.   دانشنامه احادیث پزشکی، ج2 بیشتر »

بالاترین تنبیه......

# وقتی حضرت موسی(ع) خواست به کوه طور برود، کسی به او گفت: به پروردگار بگو این همه من معصیت می کنم، چرا من را تنبیه نمیکنی!؟   خداوند به حضرت موسی(ع) گفت، وقتی رفتی به او بگو: بالاترین تنبیهات این است که نماز می خوانی اما لذت نماز را نمی… بیشتر »

جایگاه پدر و مادر.....

جایگاه پدر و مادر در قرآن و روایات، بسیار والا معرفی شده است، به طوری که احترام و تعظیم به آنان در کنار پرستش خدای یگانه مطرح گردیده است. بیاد داشته باشیم که انسان نباید کمترین بی احترامی را نثار والدین خود کند، زیرا با یک آه والدین، زندگی انسان به… بیشتر »

تلنگر......

# در برخورد با افراد، تحت تأثیر این موارد قرار نگیرید:   * پول * عناوین شغلی * اندازه شبکه(اجتماعی و…..) * سال تجربه * ظواهر(مثلا لباس، ساعت مارک دار و…..) * رفتارهایی که از دیگران کپی کرده اند * حرف های قلمبه سلمبه   # اینها مهمتر هستند:… بیشتر »

چهار چیز باعث خانه خرابی می شود.....

پیامبر رحمت(ص) می فرماید: # چهار چیز است چنانکه یکی از آنها وارد خانه ای شود، آن خانه را طوری خراب کند حتی با برکت نیز آباد نگردد:   *خیانت *دزدی *شرابخواری و *زنا   امالی صدوق، ص389 بیشتر »

حدیث روز...

امام علی(ع) می فرماید: “راستگو، با راستگویی خود سه چیز بدست می آورد: _اعتماد _شکوه در دلها _محبت “.   تصنیف غررالحکم، ص219 بیشتر »

حتی در کمترین فرصت....

حضرت امام خمینی(ره) در فاصله ای که بعد از نماز ظهر و عصر برای ناهار می آمدند، اگر در این مدت کوتاه چند دقیقه ای فرصت پیدا می شد؛ قرآن بر می داشتند و می خواندند که گاهی این اوقات کمتر از دو دقیقه بود ولی ایشان نمی گذاشتند بیهوده عمرشان به هدر رود. سرگذشت… بیشتر »

پاداش روزه روز اول ماه ذی الحجه

حضرت امام موسی کاظم(ع)فرمود: هرکس روز اول ماه ذی الحجه را روزه بگیرد، خداوند برای او روزه شصت ماه می نویسد. روزه روز اول ماه ذی الحجه،کفاره گناه شصت سال است. وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۴۵۲ بیشتر »

زرنگ باش.....

اگر می خواهی صدقه بدی همینطور صدقه نده….. صدقه را از طرف امام رضا(علیه السلام) برای سلامتی امام زمان(عج) بده…. برای دو معصوم بده….. دو معصوم که خداوند دوستشان دارد. ممکن نیست خداوند این صدقه را رد کند. تو هم اینجا حق واسطه گری ات را می… بیشتر »

حدیث روز....

امام جواد(ع) می فرماید: ” سه خصلت جلب محبت می کند: انصاف در معاشرت با مردم همدردی در مشکلات آنها همراه و همدم شدن با معنویات". بحار، ج۷۵ بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

یا صاحب الزمان(عج)…. شنبه شد پنجره از آمدنت وا مانده   دوسه تا دلهره از جمعه زتو جا مانده   جمعه و شنبه ی دگر فرق ندارد بی تو   تا میان من و تو فاصله برجا مانده   *السلام علیک با بقیة الله* بیشتر »

این چای ها را ننوشید.....

این چای ها را ننوشید… *چای سرد: سنگ کلیه *چای داغ: سرطان مری *چای بسیار غلیظ: کمخونی *چای قبل از صبحانه: سوء هاضمه *چای بلافاصله بعد از غذا: کم خونی   نکته قابل توجه: چایی 67 مورد عوارض مضر در بدن دارد. بیشتر »

مضرات_ تفلون_ آلومینیوم_ و_ ظروف_ یکبار مصرف....

#مضرات:   *سرطان *کمخونی *غلظت خون *پوکی استخوان *ناراحتیهای گوارشی و کبدی   #جایگزین ظروف:   * مسی *لعابی * سنگی *سفالی *شیشه ای بیشتر »

خواص _ سیب _در روایات معصومین(ع).....

# روزانه یک عدد سیب کوچک بخورید زیرا باعث : *کاهش ریسک حملات قلبی * تقویت سلامت مغز و اعصاب *مقابله با دیابت و چاقی *کاهش کلسترول بد *کاهش خطر سرطان * پالاینده و خوشبو کننده معده * رفع مسمومیت *خنک کننده بدن *بُرنده تب   الکافی، ج6، ص355 بیشتر »

هرشب یک سوره از قرآن.....

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) می فرماید: * من هر شب یک سوره ی قرآن برای پدر و مادرم می خوانم، *اگر پدر و مادرتان از دنیا رفته اند، هر شب برایشان قرآن بخوانید. *مقید باشید هنگام سحر دعایشان کنید، این کار خیلی مؤثر است. بیشتر »

علت گرانی در بیان امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع)...

حضرت علی(ع) در باره گرانی خطاب به مالک اشتر می فرماید: # ای مالک! مردم ، زمانی تنگدست می گردند که همت والیان، گردآوردن ما اندوزی بُوَد. و همانا ویرانی زمین به جهت تنگدستی کشاورزان است؛ و تنگدستی کشاورزان به جهت غارت اموال از طرف زمامداران است؛ چرا که به… بیشتر »

یک دعا، یک فرشته دعاگو....

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: «کسی که برادر مؤمن خود را دعا کند، خداوند بجای هر مؤمنی فرشته ایی می گمارد که برای او دعا کند».   ثواب الاعمال شیخ صدوق، ص347 بیشتر »

حدیث روز...

امام موسی کاظم(ع) می فرماید: “امانت داری و راست گوئی، هردو موجب توسعه روزی می شوند، ولیکن خیانت در امانت و دروغ گوئی موجب فلاکت ، بیچارگی و  سبب تیرگی دل می شود".     تحف العقول، ص297 بیشتر »

هرگز چای کهنه دم نخورید:

نوشیدن چای کهنه دم، موجب افزایش خستگی در فرد می شود. چای کهنه دم، ترشح اسید معده را تحریک می کند و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده، موثر است. بیشتر »

هفت قدم برای شاد بودن......

قدم اول: کمتر فکر کنید، بیشتر احساس کنید قدم دوم: کمتر اخم کنید، بیشتر بخندید قدم سوم: کمتر صحبت کنید،بیشتر گوش دهید قدم چهارم: کمتر قضاوت کنید، بیشتر بپذیرید قدم پنجم: کمتر ببینید، بیشتر انجام دهید قدم ششم: کمتر گلایه کنید،بیشتر سپاسگزار باشید قدم… بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج)

یا صاحب الزمان؛ گمشده ام… میان تاریکی ها….. بیا و دوباره….. دلم را روشن کن…. یا ایهاالعزیز اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه الشریف   اللهم عجل لولیک الفرج  بیشتر »

حدیث روز....

پیامبرخدا(ص)می فرماید: “پاداش صله رحم، سریع ترین،پاداش کار خیری است که به انسان می رسد". کافی، ج۲، ص۱۶۰ بیشتر »

هندوانه.....

پوست هندوانه را دور نریزید… پوست هندوانه قند خون را تنظیم کرده و سبب رقیق شدن خون می شود، کلیه و کبد را تقویت می کند. بیشتر »

آرامش......

آرامش نتیجه سه عبارت است؛ تجربه دیروز….. استفاده امروز….. امید به فردا….. ولی ما با سه عبارت زندگی می کنیم؛ حسرت دیروز…… اتلاف امروز……. ترس از فردا…… در حالی که آفریدگار مهربان؛ گذشته را عفو….… بیشتر »

جملاتی زیبا از حضرت علی( علیه السلام)

نه سفیدی بیانگر زیبایی است….. و  نه سیاهی نشانه زشتی….. کفن سفید اما ترساننده است… اما کعبه سیاه، دوست داشتنی است…. انسان به اخلاقش هست نه به مظهرش… انسان بزرگ نمی شود جز به وسیله ی فکرش…. شریف نمی شود جز به… بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(علیه السلام) می فرماید: ” هرگاه عالم به علمش عمل نکند، اثر موعظه هایش از دل زایل می شود، آنچنان که باران از روی سنگ صاف می لغزد". کافی، ج۱، ص۴۴، ح۳ بیشتر »

چرا آب یخ نخوریم؟؟؟؟؟؟

# آب یخ باعث چسبیدن چربی به دور عروق قلب شده و عامل انسداد 4 رگ اصلی قلب و سکته یا ایست قلبی می شود.   #آب یخ باعث از بین رفتن عاج روده و معده و سرطان دستگاه گوارش می شود. بیشتر »

بدانیم......

نوشیدن شربت هایی که طبع متعادل دارند مانند: شربت بهارنارنج، غوره، انار و سکنجبین برای فصل تابستان بسیار مفید است. بیشتر »

فواید کشمش....

#فواید کشمش:   *منبع خوب فیبر *جلوگیری از سرطان *کاهش استرس *تقویت اعصاب *کاهش عصبانیت *دهان را خوشبو می کند *رفع گرفتگی عضلات * درمان یبوست بیشتر »

پیاز را خام مصرف کنید....

پیاز را خام مصرف کنید زیرا: پیاز دیابت را درمان و قند خون را کاهش می دهد. همچنین خوردن یک پیاز متوسط در روز، دهان خشکی و احساس عطش و نوشیدن مایعات را تقلیل می دهد. بیشتر »

کدامین "خصلت"......

از کسی پرسیدن کدامین” خصلت” از “خدای” خود را ” دوست"  داری؟! گفت"همین” “بس” که می دانم او می تواند"مچم” را بگیرد اما “دستم” را می گیرد. بیشتر »

ترفند.....

# مقداری پیاز برش زده را در یخچال بگذارید با اینکار تمام میکروب های یخچال از بین می رود.   # حواستان باشد پیاز مانده در یخچال را به هیچ وجه مصرف نکنید. بیشتر »

مهدی جان.......

#مهدی _ جان…. نباشد بی تو عالم را صفایی نه دین را بی تولایت بهایی   مگر من دست بر می دارم از تو تو جانی، دلربایی، مقتدایی   گاهی به یک تبسم خود مینوازی ام گاهی به شعله های غمت میگدازی ام   من مرد روزهای ظهور تو نیستم باید خودت برای ظهورت بسازی ام!… بیشتر »

امام زمان(عج) آمدنی نیست، آوردنیست....

حاج اسماعیل دولابی(ره) می فرماید: *ظاهرا می گوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت می رویم ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان(عج) گم و غائب نشده است، ما گم و… بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: “خداوند در روز قیامت به فقیران می گوید: به اهل *محشر* بنگرید و چهره ها را جستجو کنید، پس هر کسی که به شما نیکی کرده، دستش را بگیرید و وارد #بهشت# کنید".   وسائل الشیعه، ج16، ص291 بیشتر »

حدیث روز..

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: “محبوب ترین شما در نزد خداوند متعال خوش اخلاق ترین شماست” مجمع البیان،ج۱۰، ص۸۷ بیشتر »

برنامه های ویژه دهه کرامت...

اهم برنامه های دهه کرامت در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام بیشتر »

اهمیت آبروی مؤمن....

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می فرماید: * کمترین مرحله کفر این است که شخصی از برادر مؤمنش مطلبی را بشنود و آن را نگه دارد تا در آینده به وسیله آن او را رسوا سازد*.   بحارالانوار بیشتر »

ذکرها......

# ذکرها سه دسته هستند: _یه دسته پاک کنند، گناه و زشتی را پاک می کنند مانند ” استغفرالله”   _یه دسته مدادند، برامون حسنه می نویسند مانند” الحمدالله” “سبحان الله” “لااله الاالله” و _ اما ذکری هست که هم پاک… بیشتر »

آرامش......

#آرامش# *سهم کسانی است، که “بی منت” می بخشند ” بی کینه” می خندند و در نهایت با ” سخاوت “ محبتشان را اکرام می کنند* بیشتر »

اصول سالم بودن و جوان ماندن....

# همیشه سالم، همیشه جوان، با رعایت اصولی ساده……   *گوشت کمتر، سبزیجات بیشتر *نمک کمتر، سرکه بیشتر *شکر کمتر، میوه بیشتر *غذا کمتر، جویدن بیشتر *حرف زدن کمتر، عمل بیشتر* *حرص کمتر، بخشش بیشتر * نگرانی کمتر، خواب بیشتر *رانندگی کمتر،پیاده روی… بیشتر »

آیا می دانید....

# قسمت های سبز سیب زمینی های نارس حاوی سمی به نام سولانین هستند که با پخته شدن از بین نمی روند و فوق العاده خطرناک هستند؟   *هرگز این سیب زمینی ها را مصرف نکنید!!!!! بیشتر »

چهار اصل مهم در زندگی.....

# این چهار اصل در زندگی خیلی مهم هستند: *صادق باش هنگامی که فقیری، *ساده باش وقتی که ثروتمندی *مؤدب باش وقتی که قدرتمندی و *سکوت کن هنگامی که عصبانی هستی.   # الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد. بیشتر »

حدیث روز...

امام محمد باقر(ع) می فرماید: “کار خیر و صدقه، فقر را می برند، بر عمر می افزایند و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور می کنند".   من لایحضرالفقیه، ج2، ص66 بیشتر »

عوارض_ شکستن _ قولنج....

*لرزش دست در پیری * آرتروز *ابتلا به بیماری پارکینسون *پاره شدن شریان ها *تار شدن دید *فاصله پیدا کردن مفاصل *اختلال در خواب راحت     در ضمن: شکستن قولنج گردن می تواند بسیار خطرناک باشد و عواقبی مانند : سکته، کما و مرگ را به دنبال خواهد داشت. بیشتر »

ادرار _ خود_ را_ نگه_ ندارید_ چرا_ که_ باعث.....

*تب *کیست * سنگ کلیه *عفونت معده *درد هنگام دفع * عفونت مجاری ادراری *درد قسمت تحتانی شکم *تورم مثانه و خطر بروز سرطان بیشتر »

از شش نفر در شگفتم.....

امام علی(ع) می فرماید:  # در شگفتم از بخیل، * به سوی فقری میشتابد که از آن می گریزد،  و سرمایه ای را از دست می دهد که برای آن تلاش می کند، در دنیا چون تهیدستان زندگی می کند، اما در آخرت چون سرمایه داران محاکمه می شود.   #در شگفتم از متکبری که دیروز نطفه… بیشتر »

هیچ چیز را بی جواب مگذار......

جواب سلام را با سلام بده جواب تشکر را با تواضع جواب کینه را با گذشت جواب بی مهری را با محبت جواب دروغ را با راستی جواب دشمنی را با دوستی جواب خشم را با صبوری جواب سردی را به گرمی جواب نامردی را با مردانگی جواب پشتکار را با تشویق جواب بی ادبی را با سکوت… بیشتر »

حدیث روز...

حضرت علی(ع) می فرماید: “تعجب می کنم از کسی که کمبود و نقصان را هر روز در جان و عمر خود دارد می بیند ولی خود را برای مرگ آماده نمی کند"!   نهج البلاغه، کلمه45 بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا"علیه السلام” می فرماید: اگر در زندگی دچار سختی و گرفتاری شدید؛ به وسیله ما از خداوند کمک بخواهید. مستدرک الوسائل۲۲۹:۵ بیشتر »

مادر...‌

همانند سوره ای از “قرآن” است؛ که هیچ کس حتی نمی تواند مانندش را برایت بیاورد. “مادرم تنت سلامت” بیشتر »

حدیث روز....

پیامبر گرامی اسلام “صلی الله علیه و آله و سلم ”     می فرماید: “مبغوض ترین مردم متکبر است؛ و سرسخت ترین جهادکننده کسی است که گناهان را ترک کند". من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۹۴ بیشتر »

عوارض_ سس_ مایونز

*افزایش شدید فشار خون *بروز سنگ های صفرا *ناراحتی های کبدی *چرب شدن سریع پوست و مو * گرفتگی عروق *افزایش وزن برای سالاد از سرکه سفید، سرکه سیب، روغن زیتون ،روغن کنجد و ماست استفاده کنید. بیشتر »

آیا می دانید......

# باید در فصل گرم لباس روشن و پنبه ای بپوشید: زیرا باعث کمتر عرق کردن بدن شده و مانع از رشد باکتری های ایجاد کننده ی جوش بر روی بدن می شود. بیشتر »

دانستنی......

# هرگز پا را روی پا نندازید، زیرا موجب: پارگی رگها مسدودشدن جریان خون و سندروم بی حسی می شود.   #پاهای شما نباید آویزان باشد زیرا باعث مشکلاتی برای مچ پا می شود. بیشتر »

سخنان_ ناب_ علماء

حضرت آیت الله بهجت(ره) می فرماید: * هر حرفی که می زنی * هر کاری که انجام می دهی  متوجه باش که باید  در خانه قبر و در قیامت   جوابی برای آن نزد   پروردگار متعال داشته باشی. بیشتر »

دوستان _ خدا _ چه ویژگی دارند؟؟؟

امام علی(ع) می فرماید: دوستان خدا آنانند که؛   * به درون دنیا نگریستند آنگاه که مردم به ظاهر آن چشم دوختند *و سرگرم آینده دنیا شدند، آنگاه که مردم به امور زودگذر دنیا پرداختند * پس هواهای نفسانی که آنان را از پای در می آورد، کشتند * و آنچه که آنان را به… بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا(ع) می فرماید: ” هر کس با ظالم همراهی کند و از وی یاری نماید و بداند که او ظالم است، از دین اسلام خارج می باشد".     مشکاه الانوار315 جامع احادیث، ج1، حدیث 658 بیشتر »

حدیث روز......

امام علی(علیه السلام) می فرماید: صبر،کلید رسیدن است  و کامیابی سرانجام کسی است که شکیبایی می ورزد. بحارالانوار، ج۷۵، ص۴۵ بیشتر »

پاداش_ نیکی

از امام رضا(ع) روایت شده است که در بنی اسرائیل  قحطی شدید پی در پی اتفاق افتاد. زنی بیش از یک لقمه نان نداشت، آن را در دهان گذاشت تا بخورد، فقیری فریاد زد ای کنیز خدا، وای از گرسنگی. زن گفت در چنین زمان سختی، صدقه دادن روا است. لقمه را از دهان بیرون… بیشتر »

بهترین جوابها.....

بهترین جواب بدگویی: سکوت بهترین جواب خشم: صبر بهترین جواب درد: تحمل بهترین جواب تنهایی: تلاش بهترین جواب سختی: توکل بهترین جواب خوبی: تشکر بهترین جواب زندگی: قناعت بهترین جواب شکست: امیدواری   یادمان باشد…..باشکستن پای دیگران، ما بهتر راه نخواهیم… بیشتر »

هفت راز خوشبختی...

# هفت راز خوشبختی: *متنفر نباش *عصبانی نشو *ساده زندگی کن *کم توقع باش *همیشه لبخند بزن *زیاد ببخش و * یک دوست و همراه خوب داشته باش. بیشتر »

عناب....

عناب # میوه ای که به تنهایی غذایی کامل است: *کاهش دهنده حرارت بدن *شستشودهنده سلولهای مغزی *کاهش دهنده چربی خون * مقوی مغز و *#کسانی که قند دارند روزی 5 دانه عناب بخورند. بیشتر »

سریع و تند غذا نخوریم

افرادی که سریع و تند غذا می خورند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی چون چاقی،  قندخون بالا، فشار خون و کلسترول بالا قرار دارند. بیشتر »

انسان که غرق شود قطعا می میرد......

انسان که غرق شود قطعا می میرد: * چه در دریا * چه در رویا * چه در دروغ * چه در گناه * چه در خوشی * چه در حسد * چه در بخل * چه در کینه   و * چه در انتقام   مواظب باشیم غرق نشویم بیشتر »

حدیث روز....

امام رضا(ع) می فرماید: “خدا هیچ خوردنی و نوشیدنی راحلال نکرده است، مگر آنکه در آن سود و صلاحی بوده و چیزی را حرام نکرده است مگر آنکه در آن ضرر و فسادی بوده است.   مستدرک الوسائل، ج16، ص333 بیشتر »

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:هر کس هر روز از روی محبت برمن سه صلوات فرستد،برخداست که گناهان او را همان روز یا همان شب ببخشد.                                          بحار،ج۹۴، ص۶۹

رب انار...

رب انار را صبح یک قاشق مصرف کنید که بهترین تصفیه کننده خون است و سبب کاهش وزن شما نیز می شود. بیشتر »

اعمال مردم بیست و پنج قسمت می شود....

امام علی(ع)می فرماید: کارهای مردم به بیست و پنج قسمت تقسیم گردیده است؛ *پنج قسمت آن به قضا و قدر *پنج قسمت آن به تلاش *پنج قسمت آن به عادت *پنج قسمت آن به ذات و *پنج قسمت آن به وراثت  مربوط است. #آنچه به قضا و قدر مربوط است، عمر، روزی، اجل، فرزند و… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر اکرم(ص)می فرماید: “هر کس از غیر خدا ببرد، خداوند،هزینه زندگی او را تامین می کند. و از جایی که انتظار ندارد، روزی اش می دهد؛ اما هر کس چشم امیدش  به دنیا باشد؛ خداوند، او را به دنیا وا می گذارد". نهج الفصاحه، ص۷۳۱ بیشتر »

شش آیین زندگی

قبل از دعا:ایمان داشته باش قبل از صحبت کردن:گوش کن قبل از خرج کردن: بدست آور قبل از نوشتن: فکر کن قبل از تسلیم شدن: تلاش کن و…. قبل از مردن:زندگی کن بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا(ع)می فرماید: “هدایت را جز از خدا مجویید که گمراه می شوید” امالی الصدوق/۴۳۸ بیشتر »

حدیث روز..

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: “بهترین دستها،دستهای انفاق گر است". بحارالانوا ۷۷/۱۴۹/۷۴ بیشتر »

خواص شگفت انگیز پای مرغ...

*درمان کمردرد *درمان سرماخوردگی *درمان صدای مفاصل *ترمیم شکستگی استخوان *پیشگیری از پوسیدگی مفاصل * جایگزین قرص غضروف ساز و…. بیشتر »

بدانید....

_ توالت فرنگی باعث تنبلی روده می گردد _داروی ایبوپروفن باعث ایجادمیگرن و پوکی استخوان می گردد. _رنگ مو توسط پوست جذب می شود و باعث بیماری کلیوی می شود. بیشتر »

در مسیر بندگی...

گفت پیغمبر که عینای تنام لا ینام قلبی عن رب الانام چشم تو بیدار و دل خفته به خواب چشم من خفته دلم در فتح باب مر دلم را پنج حس دیگر است حس دل را هر دو عالم منظر است   امام صادق(ع) می فرماید: ” بخواب مثل خوابیدن اهل عبادت، و مخواب مثل خوابیدن اهل… بیشتر »
1 2