آرشیو برای: "مرداد 1397, 22"

خواص ذرت(پفیلا)...

اگر ذرت 1 ساعت خیس بخورد هنگام تبدیل شدن به پفیلا، بیشتر پف می کند. ذرت بیش از اسفناج و تخم مرغ، آهن دارد و برای رفع کم خونی مؤثر است، منبع فیبر بوده و دستگاه گوارش را بیمه می کند. بیشتر »

شام_ خوردن..

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: # خوردن شام را وا مگذارید، هر چند به مشتی خرما باشد؛ زیرا واگذاشتن آن، انسان را پیر می کند.   دانشنامه احادیث پزشکی، ج2 بیشتر »

بالاترین تنبیه......

# وقتی حضرت موسی(ع) خواست به کوه طور برود، کسی به او گفت: به پروردگار بگو این همه من معصیت می کنم، چرا من را تنبیه نمیکنی!؟   خداوند به حضرت موسی(ع) گفت، وقتی رفتی به او بگو: بالاترین تنبیهات این است که نماز می خوانی اما لذت نماز را نمی… بیشتر »

جایگاه پدر و مادر.....

جایگاه پدر و مادر در قرآن و روایات، بسیار والا معرفی شده است، به طوری که احترام و تعظیم به آنان در کنار پرستش خدای یگانه مطرح گردیده است. بیاد داشته باشیم که انسان نباید کمترین بی احترامی را نثار والدین خود کند، زیرا با یک آه والدین، زندگی انسان به… بیشتر »

تلنگر......

# در برخورد با افراد، تحت تأثیر این موارد قرار نگیرید:   * پول * عناوین شغلی * اندازه شبکه(اجتماعی و…..) * سال تجربه * ظواهر(مثلا لباس، ساعت مارک دار و…..) * رفتارهایی که از دیگران کپی کرده اند * حرف های قلمبه سلمبه   # اینها مهمتر هستند:… بیشتر »

چهار چیز باعث خانه خرابی می شود.....

پیامبر رحمت(ص) می فرماید: # چهار چیز است چنانکه یکی از آنها وارد خانه ای شود، آن خانه را طوری خراب کند حتی با برکت نیز آباد نگردد:   *خیانت *دزدی *شرابخواری و *زنا   امالی صدوق، ص389 بیشتر »

حدیث روز...

امام علی(ع) می فرماید: “راستگو، با راستگویی خود سه چیز بدست می آورد: _اعتماد _شکوه در دلها _محبت “.   تصنیف غررالحکم، ص219 بیشتر »