آرشیو برای: "مرداد 1397, 24"

نمازهایم اگر "نماز" بود....

نمازهایم اگر “نماز” بود.. موقع سفر، ذوق نمی کردم از شکسته شدنش   نماز هایم اگر “نماز” بود.. که رکعت آخرش اینقدر کیف نداشت   نمازهایم اگر “نماز” بود.. تبدیل نمی شد به نمایش پانتومیم برای نشان دادن خاموش کردن شعله گاز… بیشتر »

کلام _بزرگان....

آنان که به من بدی کردند، مرا هشیار کردند.   آنان که از من انتقاد کردند، به من راه و رسم زندگی آموختند.   آنان که به من بی اعتنایی کردند، به من صبر و تحمل آموختند.   آنان که به من خوبی کردند، به من مهر، وفا و دوستی آموختند.   پس خدایا…. به همه آنان… بیشتر »

گردو_ بارداری...

زنان باردار روزی یک عدد گردو میل کنند، زیرا سبب تقویت عمومی بدن شده و ذهن جنین را تقویت می کند.   همچنین زیبایی شکم خود را تا پس از زایمان حفظ می کند. بیشتر »

گوشه ای از عدالت حضرت علی(ع)..

حضرت علی (ع) می فرماید: به خدا سوگند!   اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر آسمان هاست به من دهند تا خدا را نافرمانی کنم که پوست جویی را از مورچه ای به ناروا بگیرم، چنین نخواهم کرد.   نهج البلاغه، خطبه224 بیشتر »

میوه و غذا....

مصرف میوه به همراه غذا باعث ایجاد اخلاط فاسد شده و منجر به تباه شدن معده می شود.   تنها، خوردن دو میوه ی انار و زیتون را به همراه غذا مجاز دانسته اند. بیشتر »

در محضر شهید......

انسان به مقام نیکویی نمی رسد مگر آنکه از بهترین چیزهایی که دارد «انفاق» کند.   “شهید مرتضی افراز” بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

یا مولای یا صاحب الزمان(عج)…. زیر قدمت بند دل ماست که گیر است بهتر بنویسم دل ما عبد و اسیر است   هر کس به تو دل داد محال است از هرچه دلش غیر تناشای تو سیر است   کوریم و ندیدیم شما را هرگز یکبار نگفتیم کجایی هرگز   ما کار مهمتر از شما داریم حق داری… بیشتر »

نکات ناب اهل بیت(ع)....

امام جواد(ع) می فرماید: عفاف رینت شکر، و شکر زینت بی نیازی، و صبر زینت بلا، و تواضع زینت مقام، و فصاحت زینت کلام، و حفظ زینت روایت، و کوچکی کردن زینت علم، و حسن ادب زینت عقل، و گشاده رویی زینت کرم و ترک منت زینت معروف و خشوع زینت نماز و اعطاء و بخشش… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر خدا(ص) می فرماید: ” بهترین افراد امت من آنانند که هر گاه نسبت به آنان جسارتی شود، تحمل و بردباری می نمایند، و چون در حق آنان جرم و ستمی شود گذشت می کنند، و هرگاه آزار و اذیت شوند، شکیبایی می ورزند” .   تنبیه الخواطر،2/123 بیشتر »