آرشیو برای: "مرداد 1397, 29"

لقمه حرام یعنی چه؟؟؟؟؟

لقمه حرام یعنی: بعضی ها می گویند که لقمه حرام یعنی چه؟؟؟ فکر می کنند از دیوار مردم بالا رفتن و سرقت است. خیر، این طور نیست. پزشک و کارمند از کارشان کم بگذارند، حقه بازی، خدعه، ربا،  و دغل، باشد،  احتکار باشد و یا جنسی را بی دلیل در بازار  گران کنند، کم… بیشتر »

تلنگر......

یکی از تکان دهنده ترین جمله هایی که در فرهنگ بشری گفته شده،  جمله از حضرت علی(ع) در یکی از دعاهای نهج البلاغه است: «اللهم اجعل نفسی اول کریمة تنتزعها من کرائمی» « خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی، جانم اولین چیزی باشد که از من می گیری» « یعنی… بیشتر »

کاش خودمان، به خودمان رحم کنیم....

کاش خودمان، به خودمان هم کمی رحم کنیم….   « و اوفوا الکیل و المیزان و لا تبخسوا الناس اشیائهم» « حق پیمانه و وزن را ادا کنید! و از اموال مردم چیزی نکاهید».   سوره اعراف، آیه 85 # کم فروشی #گرانفروشی بیشتر »

آیا«قرآن» روی طاقچه منزلتان خاک می خورد؟؟؟!!!!!

امام صادق(ع) می فرماید: * خانه ایی که در آن «قرآن» خوانده نمی شود و از خدا یاد نمی گردد، سه گرفتاری در آن خانه به وجود می آید:   *برکتش کم می شود *فرشتگان آن را ترک می کنند «رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود» * شیاطین در آن حضور می یابند… بیشتر »

یا صاحب الزمان(عج).......

یا صاحب العصر و الزمان(عج)….   یک سوالی مانده در ذهن من ای آقای ما کی می آیی از سفر ای یار بی همتای ما   کی می آیی تا سرو سامان دهی بر این جهان تا سرو سامان بگیرد دین ما دنیای ما   «اللهم عجل لولیک الفرج» بیشتر »

شب عرفه، شب دعا، عبادت، توبه و آمرزش الهی.....

شب عرفه، شب دعا، عبادت، توبه و آمرزش الهی است….   رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: * همانا در شب عرفه هر دعای خیری مستجاب می شود. * پاداش کسی که در این شب به عبادت خداوند متعال  بپردازد، معادل پاداش عبادت صدوهفتادسال است. شب عرفه، شب… بیشتر »

اعمال روز عرفه.....

#اعمال روز عرفه:   *غسل *زیارت امام حسین(ع) *روزه *نماز زیر آسمان *نماز توبه *اعمال ام داود *دعای عرفه بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید:  ” به خدا قسم، اگر مردم فضیلت واقعی روز «غدیر» را می شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می کردند و بخشش های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست".   مصباح المتهجد، ص738 بیشتر »