آرشیو برای: "شهریور 1397"

مشکل ترین کارها چهار چیز است:

امام علی علیه السلام می فرماید: مشکل ترین کارها چهار چیز است: _عفو و گذشت به هنگام غضب _بخشش به هنگام نداری و فقر _عفت داشتن از ارتکاب گناه به هنگام خلوت _حق گوئی بر ضد کسی که به او امید داری  یا از او می ترسی. بیشتر »

حدیث روز....

امام علی علیه السلام می فرماید: ” مومن دنیا را سپر دینش قرار می دهد و فاجر دینش را سپر دنیایش” غررالحکم، ح۱۵۴۶ بیشتر »

برکت در زندگی.....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: هرکس که وارد خانه خود شود، حمد و توحید را قرائت نماید. *خداوند فقر را از خانه او دور کرده، *و برکت زندگی او را به حدی زیادی می کند که به همسایگانش نیز می رسد.   خواص قرآن کریم بیشتر »

خواندن نماز در روز مباهله قبل از ظهر...

حضرت امام صادق(ع) می فرماید: هرکس نیم ساعت قبل از ظهر به شکرانه الهی دو رکعت نماز بخواند؛ در هر رکعت یک بار سوره حمد، ده بار سوره توحید، ده بار آیه الکرسی، ده بار سوره قدر بخواند؛ نزد خداوند متعال معادل صد حج و عمره محسوب می شود؛ و چنین فردی حاجتی از… بیشتر »

عظمت و شرافت دعای مباهله برای قرائت در روز مباهله

حسین بن خالد از حضرت امام صادق(ع) نقل می کند که، پدر بزرگوار ایشان حضرت امام محمد باقر(ع) فرمود: اگر بگوییم که اسم اکبر خدا در این دعا نهفته است، راست گفته ام، اگر مردم می دانستند که این دعا به سرعت به اجابت می رسد، برای آموختن آن می شتافتند. من این دعا… بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: “نیکی کردن و خوش خویی، خانه ها را آباد و عمرها را زیاد می کند".   میزان الحکمه، ج3، ص489 بیشتر »

همایش بزرگ بانوان ولایی در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) ایلام

به مناسبت عید سعید غدیر خم همایش بزرگ بانوان ولایی با حضور سخنران مراسم سیده فاطمه موسوی مقدم مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام در جمع کادر، اساتید، طلاب، مبلغین، دانش آموختگان و عموم بانوان سطح شهر وبا همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه… بیشتر »

حدیث روز...

امام علی(ع) می فرماید: “تا جایی که توانایی بر کار خوب دارید، خوبی کنید؛ زیرا خوبی، آدمی را از مهلکه ها و مرگهای ناگوار نگه می دارد".   میزان الحکمه، ج7، ص299 بیشتر »

آیا می دانستید......

آیا می دانستید…… استفاده بیش از حد گردو در فسنجان باعث افزایش چربی خون می شود..!!! بیشتر »

تلنگر......

خوب است آدمی جوری زندگی کند که آمدنش چیزی به این دنیا اضافه کند.   و رفتنش چیزی از آن کم….! حضور آدمی باید وزنی در این دنیا داشته باشد.   باید که چای پایش در این دنیا بماند آدم خوب است که آدم بماند و آدم تر از دنیا برود….   نیامده ایم تا جمع… بیشتر »

حقیقت دعا....

حقیقت دعا برای آن است که خدا انسان را به حضور بپذیرد و به او رو کند و انسان او را زیارت کند. لذا در میان برجسته ترین تعبیرات، مناجات شعبانی است که: «وأقبل إلیّ إذا ناجَیتک» « مناجات من تنها برای آن است که تو به من رو کنی نه برای آنکه چیزی به من بدهی».… بیشتر »

خوردن صبحانه....

امام صادق(ع) می فرماید: «لقمه الصباح مسمار البدن» « خوردن صبحانه مانند میخ برای بدن است».   یعنی صبحانه بدن را نیرومند می کند. لذت صبحانه خانوادگی رو به زندگیتان هدیه دهید. بیشتر »

حدیث روز...

 امام موسی کاظم(ع) می فرماید: “به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنی ندهند مگر به سبب: *حسن ظن و امیدواری او به خدا *خوش اخلاقی اش و *خودداری از غیبت مؤمنان….”    بحار الانوار، ج6، ص28 بیشتر »

ثواب عبادت و کار خیر در روز غدیر..

حضرت امام صادق(ع) می فرماید: « اعمال “نیک و عبادی” در روز غدیر، معادل انجام این اعمال به مدت هشتاد ماه می باشد.     وسائل الشیعه، ج10، ص443 بیشتر »

اعمال عید سعید غدیر خم...

* روزه گرفتن در روایتی ثواب روزه عمر دنیا را دارد. در روایاتی ثواب آن برابر با صد حج و عمره بیان شده است.   * افطاری دادن به روزه داران   * غسل کردن   * صدقه دادن و انفاق کردن   * زیارت امین الله که سفارش اکید شده است   * قرائت دعای ندبه   * صلوات… بیشتر »

اشعار غدیری......

 هم ساقی کوثر تویی                           هم هادی و رهبر تویی   هم شاه بحر آور تویی                   هم شافع محشر تویی   هم نور پیغمبر تویی                    هم عاشق داور تویی   هم حیدر صفدر تویی                  شاهانه گویم یا علی   علی در عرش… بیشتر »

تلنگر......

خدا بهتر از هر کسی میدونه که کجای کارمون لنگه….. تا حالا به این فکر کردین که موقع خوندن نماز، چقدر پای حرفایی که میزنیم، هستیم؟ زمان گرفتاریهامون فقط دست به دامن خدا میشیم و با توکل به خدا جلو میریم؟ یا اینکه اول به بنده هاش رو میزنیم…اگر… بیشتر »

چرا عید غدیر از همه اعیاد بالاتر است؟؟؟؟؟؟

رهبر معظم انقلاب فرمود: اینکه در بعضی از تعبیرات گفته شده است که عید غدیر عید الله الاکبر و از همه اعیاد بالاتر است، علت این و وجه این چیست؟ خب در قرآن کریم آیاتی هست که به غیر از مسئله غدیر به مسئله ی دیگری قابل تطبیق نیست. همین آیه معروف« الیوم یَئِسَ… بیشتر »

چهار چیز ارزشمند.....

حضرت علی(ع) می فرماید: ارزش چهار چیز را چهار گروه نمی شناسند؛ _جوانی را جز پیران _آسایش را جز گرفتاران _سلامتی را جز بیماران و _زندگی را جز مردگان بیشتر »

حدیث روز...

حضرت علی(ع) می فرماید: “بهترین برادران «دینی» تو کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی و با کردار نیکش تو را به بهترین کارها دعوت کند".   غررالحکم، ح5022 بیشتر »

برگزاری برنامه های روز عرفه در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

اجرای ویژه برنامه های روز عرفه در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام بیشتر »

آیا می دانید....

در هنگام صرف غذا ، نوشیدن آب ممنوع، این کار بین غذا و جرم معده جدایی می اندازد و از آنجا که هضم انسان نیاز به حرارت دارد، عمل هضم را به شدت مختل می کند. ساعات نوشیدن آب و هر نوشیدنی دیگر باید بین یک ساعت تا هفتاد دقیقه باشد.   پیامبر خدا(ص) می فرماید:… بیشتر »

خواص عطسه کردن...

عطسه: در روایات عوامل زیادی به عنوان پیشگیری از بیماری یا همان واکسن، معرفی شده است. یکی از مهم ترین واکسن ها، عطسه است. امام رضا(ع) می فرماید: خمیازه از شیطان است و عطسه از خدا حضرت علی(ع) می فرماید: کسی که عطسه کند و «الحمدالله رب العالمین» بگوید از… بیشتر »

ثواب عیدی دادن در روز عید_ غدیر...

امام صادق(ع) می فرماید: یک درهم به برادران با ایمان و با معرفت دادن در روز عید غدیر برابر هزار درهم است. بنابراین در این روز به برادرانت انفاق کن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان. مصباح المتهجد، ص737   حضرت علی(ع) در خطبه ای که روز غدیر خواند، چنین… بیشتر »

حدیث روز...

امام علی(ع) می فرماید: ” هر کس اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده است به او می رسد….. دلش آرام گیرد……   غررالحکم، حدیث 8763 بیشتر »

اهمیت نمک در کلام اهل بیت(ع)

رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند: غذای خود را با چشیدن کمی نمک شروع کن همانا که در آن، درمان و شفاء هفتاد نوع بلا و آفت خواهد بود، که دیوانگی، پیسی، جذام،  درد و ناراحتی های حلق، دندان ها، شکم و معده  از آنها می باشد.     بحارالانوار، ج63، ص398 بیشتر »

خوردن سبزی تازه.....

پیامبر خدا(ص) می فرماید: « سفرهایتان را با سبزی، زینت بخشید؛  زیرا وجود سبزیجات به همراه ذکر نام خدا، شیطان را می راند».   دانشنامه قرآن و حدیث بیشتر »

سه چیز از همدیگر جدا نیستند.....

سه چیز از همدیگر جدا نیستند… _ کسی که زیاد دعا می کند، از اجابت محروم نمی شود _ کسی که زیاد استغفار می کند، از مغفرت و بخشش محروم نمی شود _ کسی که زیاد شکر می کند، از زیاد شدن نعمتها محروم نمی شود. بیشتر »

حدیث روز...

امام هادی(ع) می فرماید: ” همیشه به فکر لحظه مرگت باش، و مهیای آن؛ زیرا هیچ کاری از دست خانواده و دوستانت بر نمی آید که انجام دهند و به دادت برسند".   بحار، ج78، ص370 بیشتر »

سرمه_ دوزخ

پیامبر اکرم(ص) فرمود: « ای حولاء! زنی که خشم شوهرش را برانگیزد، با خاکستر آتش دوزخ سرمه ای بر چشمش می کشند». بیشتر »

گذشته را رها کنید....!

گذشته را رها کنید…..!   # اگر همسرتان با رفتار یا گفتارش باعث ناراحتی شما شده، او را ببخشید. هر گاه اختلافی به وجود آمد گذشته ها را به رخ او نکشید، به خصوص اگر اظهار پشیمانی کرده است. بیشتر »

نکته........

نکته…. «ازدواج»…. * ازدواج دوبال ندارد، ازدواج چهار بال دارد……! * رابطه شما با همسرت * رابطه شما با خانواده همسرت * رابطه خانواده همسرت با خانواده شما   # ازدواج پیوند دو قوم است، نه دو فرد، پس نگو رابطه خودم و فقط همسرم. هر کدام… بیشتر »

خانم ها بخونن......

خانم های خانه بخوانند!!!! در حضور خانواده همسر، «احترامی» اغراق شده و بیش از حد برای مرد خود قائل شوید. اگر همسرتان وارد جمعی شد تمام قد بایستید و با آن بنشینید، با این کار پیش همسر و خانواده اش عزیز می شوید. بیشتر »

مثلث شادمانی انسان....

سه چیز انسان را شاد می کند….. * دوستهای خوب و مهربان * طبیعت، مخصوصا گل و گیاهان * سومین مورد نیز، خندیدن است   فکرش را بکن هر سه مجانی هستند!!!   روز پر از شادی و آرامش داشته باشید. بیشتر »

ترسیدن دشمن........

دشمن هر روز از 1 رنگی می ترسد… * 1 روز از لباس سبز سپاه * 1 روز از لباس خاکی بسیج * 1 روز از سرخی خون شهید * 1 روز از جوهر آبی انگشتمان پس از رای دادن   ولی هر روز از سیاهی چادر تو می ترسد. بیشتر »

پنج چیز......

امام باقر(ع) می فرماید: تو را به پنج چیز سفارش می کنم؛ * اگر مورد ستم واقع شدی، ستم مکن * اگر به تو خیانت کردند، خیانت مکن * اگر تکذیب کردند، خشمگین مشو * اگر نکوهشت کنند، بی تابی مکن     بحارالانوار، دار احیا، ج75، ص267 بیشتر »

از سه اشک بترسید.....

از سه اشک بترسید….. *اشک یتیم *اشک مظلوم * اشک پدر و مادر   # اگر سبب ریختن اشک یکی از اینها بشوید؛  دری از درهای جهنم را برویتان باز کرده اید. بیشتر »

تلنگر.....

امام باقر(ع) می فرماید: خدا در روز قیامت به اندازه عقلی که در دنیا به بندگانش داده است، در حسابرسی آنها دقت می کند. این روایت نشان می دهد که خدا به بعضی از بندگان بیشتر از بعضی دیگر عقل، علم و دانش عنایت کرده است؛ و به همان اندازه در حسابشان سختگیری می… بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا(ع) می فرماید: ” تبلیغ غدیر واجب است کسی که عید غدیر را گرامی بدارد،  خداوند خطاهای کوچک و بزرگ او را می بخشد و اگر از دنیا برود، در زمره ی شهداء خواهد بود".   اقبال الاعمال1/464 بیشتر »

پنج چیز قلب را نورانی می کند.....

پنج چیز قلب را نورانی می کند:   *زیاد قل هوالله احد خواندن *کم خوردن *نشستن با علماء *نماز شب خواندن *راه رفتن در مساجد بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: ” خداوند، پدری را که دختر دارد، رحمت کند! دخترها، با برکت و دوست داشتنی هستند و پسرها خوش قدم اند و همگی برای والدینشان، باقیات صالحات هستند".     جامع احادیث شیعه، ج21، ص21 بیشتر »