آرشیو برای: "مهر 1397"

توصیه های علماء

حضرت علامه حسن زاده: از سخنان ناهنجار گر چه به مزاح باشد، بر حذر باش!!!       هزار و یک کلمه، ج1، ص245 بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: «خدای متعال، سرپیچی کننده از پدر و مادر را سرکش و تیره بخت قرار داده است».     بحارالانوار، ج74، ص74 بیشتر »

در نام رقیه فاطمه پنهان است

سفیر سه ساله حسین(ع) به سرزمین شام رسید شنیدنی نیست قصه غربت آن شبهای دمشق دخترک بهانه بابا می گیرد و … گناهش چیست؟ بی گناه نیست او فرطند حسین است که بر امیر الکافرین شوریده است او نواده رسول الله است. رقیه یعنی: سه ساله باشی و پدر برای دیدنت با… بیشتر »

انسان های نالایق...

جمعی از اصحاب در محضر رسول خدا(ص) بودند، حضرت فرمود: می خواهید کسل ترین، دزدترین، بخیل ترین، ظالم ترین و عاجزترین مردم را به شما نشان دهم؟ اصحاب گفتند : بله یا رسول الله!!! حضرت فرمود: 1-کسل ترین مردم کسی است که از صحت و سلامت برخوردار است ولی در اوقات… بیشتر »

تلنگر......

همسر شهید همت می گفت 40روز دعای توسل خواندم و گفتم یا اهلبیت پیامبر من از شما طلب خیر می کنم، بعد از این چله اولین خواستگاری که بیاد جواب مثبت میدم و بعد از این توسل محمد ابراهیم همت آمد خواستگاریم و….   * برای ازدواجتان از اهلبیت(ع) کمک بگیرد… بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: « غیبت کردن بر هر مسلمانی حرام است غیبت کننده همیشه گنهکار است، غیبت آن است که کسی را با آنچه پیش خدا عیب نیست یاد کنی و مذمت کنی آنچه را که اهل علم و دانش ستایش می کنند».     بحارالانوار75: 275، ح48 بیشتر »

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

نشست اخلاقی با دعوت از سرکار خانم موسوی اصفهانی مبلغه نهاد رهبری تهران در دانشگاه ها بیشتر »

هرگز از تاخیر اجابت دعا ناامید مباش...

گاهی درخواست می کنی اما پاسخ داده نمی شود، زیرا بهتر از آنچه خواستی به زودی یا در وقت مشخص، به تو خواهد بخشید.     نهج البلاغه، نامه 31 بیشتر »

سخن بزرگان....

* توبه اولیاء از افکار و خطراتی است که در ذهن ایشان نقش می بندد، و توبه برگزیدگان از مؤمنین از تنفس بدون یاد خداست، و توبه خالص شدگان از اشتغال به غیر خداست، و توبه عموم مردم از گناهان است.       عبدالله شبر، اخلاق شبر، ص355 بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: «نیکی و خوش اخلاقی، شهرها را آباد و عمرها را زیاد می کند».     کافی، ج2، ص100 بیشتر »