انسان تا می تواند ارتباط خود را با خدا محکم کند

انسان تا می تواند ارتباط خود را با خدا محکم کند و اگر چاپلوسی می کند برای خدا بکند و اگر می خواهد بترسد،بیاید از خدا بترسد.

خداوند می فرماید: اگر بیایی از من خدا بترسی همه ی موجودات را از شما می ترسانم اما اگر از من نترسیدی شمارا از همه ی موجودات می ترسانم و بعد اگر بیایی من را اطاعت کنی همه ی موجودات را فرمانبردارت می کنم اما اگر اطاعت من را نکنی هیچ کس را تحت فرمانت نمی برم.

گاها می بینی هرچه زحمت می کشی بچه ات یک لیوان آب به دستت نمی دهد، هرچه می گویی این قدر پول بهت می دهم آب بیار، نمی آورد؛ اما اطاعت خدا کن همه ی موجودات تحت قدرتت هستند.

بعضی بزرگان بوده اند آن قدر مطیع خدا بودند که می خواستند حتی کفش پا کنند،کفش جفت می شد؛خب این اطاعت است که این اشیاء را مطیع ما می کند.

 

اخلاق در نهج البلاغه،ج دوم، ص118

  • شاهمرادی
    نظر از: شاهمرادی
    1395/06/08 @ 12:29:22 ب.ظ

    شاهمرادی [عضو] 

    عالی
    احسنت

  • 5 stars
    نظر از: عابدی
    1395/06/07 @ 09:07:56 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    قرآن کریم مردم را به دو گروه تقسیم می‌کند، گروهی از مردم می‌گویند خداوندا! در دنیا به ما (نیکی) عطا فرما ولی در آخرت بهره‌ای ندارند. و گروهی می‌گویند پروردگارا به ما در دنیا (نیکی) عطا کن و در آخرت (نیکی) مرحمت فرما و ما را از عذاب آتش نگاهدار.
    در حقیقت این قسمت از آیات اشاره به خواسته‌های مردم و اهداف آنها در این عبادت بزرگ است، بعضی جز به مواهب مادی دنیا نظر ندارند و چیزی غیر از آن از خدا نمی‌خواهند بدیهی است آنها در آخرت از همه چیز بی بهره‌اند، ولی گروهی هم مواهب مادی دنیا را می‌خواهند و هم مواهب معنوی را، بلکه زندگی دنیا را نیز به عنوان مقدمه تکامل معنوی می‌طلبند و این است منطق اسلام که هم نظر به جسم و ماده دارد و هم جان و معنا و اوّلی را زمینه‌ساز دومی می‌شمارد و هرگز با انسان های یک بعدی، یعنی آنها که در مادیات غوطه‌ورند و برای آن اصالت قائل هستند، یا کسانی که به کلّی از زندگانی دنیا بی گانه‌اند سازگار نیست.

  • فاطمه الزهرا ایلام
    پاسخ از: فاطمه الزهرا ایلام
    1396/10/29 @ 05:49:43 ب.ظ

    فاطمه الزهرا ایلام [عضو] 

    مطالبتون بسیار عالیست

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.