برگزاری دوره مهارتهای بیان تفسیر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی

برگزاری دوره مهارتهای بیان تفسیر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی

مدرسه علمیه فاطمه زهرا اطهر (س)  با همکاری سازمان تبلیغات  اسلامی در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری دوره تخصصی بیان مهارتهای تفسیر جهت طلاب فارغ التحصیل و مبلغین نمود.

استاد این دوره حجه الاسلام والمسلمین آقای بابایی مبلغ اعزامی از قم بودند که  گزیده ای از مطالب بیان شده به شرح ذیل

 می باشد.

 مهم ترین ویژگی در ماه رمضان نزول قرآن است. قرآن کریم کتابی است از جانب  خدا برای انسانها نازل شده و محتوای آن دین و سند آن دین است هم احکام و هم معارف دینی را به ما یاد می دهد و قرآن حق است و از وقتی که نازل شد همه را به تحدی دعوت کرد یعنی اگر می توانید سوره ای مانند آن بیاورید.

 عرب ها که فصاحت و بلاغت بالایی داشتند نتوانستند سوره ای مانند قرآن بیاورند و کسی نتوانسته و در تاریخ ثبت نشده و در عصر پیامبر(ص) مشرکان کارهای زیادی انجام دادند ولی نتوانستند.

بیان ظاهر آیات برمبنای قرائت صحیح آیات و مفاهیم عرفی کلمات و ساختار ادبی جمله ها و قرائن متصل به آنها و کشف مراد خدای متعال از ظاهر آیات باتوجه به قرائن منفصل و دلائل معتبر است. بعضی از آیات قرآن نیاز به تفسیر ندارد و اسان است اما بعضی از آیات نیاز به نفسیر دارد و سخت است و یاید آنها را تفسیر کرد، اما بعضی از آیات هستند که هنوز هم مفسرین آنها را تفسیر نکرده اند.

 تفسیر نمونه ساده ترین تفسیر است نسبت به سایر تفاسیر که ساده رو روان است و برای هدایت نیاز به کتاب آسمانی (قرآن) نیازمندیم و به وسیله قرآن نمی توانیم بلکه به امام هم نیاز داریم (برای هدایت هم به قرآن و هم به امام معصوم نیاز داریم).

 

در آیه 44 سوره نحل خداوند می فرمایند:«ای پیامبر این ذکر را به سوی تو نازل کردیم تا برای مردم تبیین کنید»

در مورد عظمت قرآن بحثهایی شد و برای بهره مندی از هدایت قرآن علاوه بر روش فهم صحیح قرآن پیرو خشنودی خداوند باشیم.

 

 

برگزاری دوره مهارتهای بیان تفسیر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.