آرشیو برای: "مرداد 1397, 08"

پاداش_ نیکی

از امام رضا(ع) روایت شده است که در بنی اسرائیل  قحطی شدید پی در پی اتفاق افتاد. زنی بیش از یک لقمه نان نداشت، آن را در دهان گذاشت تا بخورد، فقیری فریاد زد ای کنیز خدا، وای از گرسنگی. زن گفت در چنین زمان سختی، صدقه دادن روا است. لقمه را از دهان بیرون… بیشتر »

بهترین جوابها.....

بهترین جواب بدگویی: سکوت بهترین جواب خشم: صبر بهترین جواب درد: تحمل بهترین جواب تنهایی: تلاش بهترین جواب سختی: توکل بهترین جواب خوبی: تشکر بهترین جواب زندگی: قناعت بهترین جواب شکست: امیدواری   یادمان باشد…..باشکستن پای دیگران، ما بهتر راه نخواهیم… بیشتر »

هفت راز خوشبختی...

# هفت راز خوشبختی: *متنفر نباش *عصبانی نشو *ساده زندگی کن *کم توقع باش *همیشه لبخند بزن *زیاد ببخش و * یک دوست و همراه خوب داشته باش. بیشتر »

عناب....

عناب # میوه ای که به تنهایی غذایی کامل است: *کاهش دهنده حرارت بدن *شستشودهنده سلولهای مغزی *کاهش دهنده چربی خون * مقوی مغز و *#کسانی که قند دارند روزی 5 دانه عناب بخورند. بیشتر »

سریع و تند غذا نخوریم

افرادی که سریع و تند غذا می خورند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی چون چاقی،  قندخون بالا، فشار خون و کلسترول بالا قرار دارند. بیشتر »

انسان که غرق شود قطعا می میرد......

انسان که غرق شود قطعا می میرد: * چه در دریا * چه در رویا * چه در دروغ * چه در گناه * چه در خوشی * چه در حسد * چه در بخل * چه در کینه   و * چه در انتقام   مواظب باشیم غرق نشویم بیشتر »

حدیث روز....

امام رضا(ع) می فرماید: “خدا هیچ خوردنی و نوشیدنی راحلال نکرده است، مگر آنکه در آن سود و صلاحی بوده و چیزی را حرام نکرده است مگر آنکه در آن ضرر و فسادی بوده است.   مستدرک الوسائل، ج16، ص333 بیشتر »