آثار کنترل شکم

از رهنمودهای آیت الله قاضی، رعایت میانه روی در خوراک بود.

پرخوری یکی از صفات زشتی است که افزون بر زیانهای جسمی، روح را خسته و اشتیاق به عبادت و توان تفکر را از انسان سلب می نماید.

علامه طباطبایی«ره» می فرماید: مرحوم استاد قاضی« رضوان الله علیه»روایتی غریب درباره فواید جوع بیان می فرمود، که سه نفر رفیق، گذرشان به دیار غربت افتاد، شب فرا رسید ؛ هریک برای تحصیل غذا به نقطه ای متفرق شدند، لیکن با یکدیگر میعاد نهادند که فردا در وقت معین در آن میعادگاه یکدیگر را ملاقات کنند.

یکی از آنها مهمان بود و دیگری به مهمانی شخصی در آمد و چون سومی جایی نداشت، با خود گفت: به مسجد می روم و مهمان خدا می شوم و تا صبح در آن جا به سر برد و هم چنان گرسنه بود. صحبدم ، در میعاد خود، هرسه نفر حضور یافتند و هر یک سرگذشت خود را بیان کرد.

از جانب خدای متعال به نبی آن زمان وحی رسید که به آن مهمان ما بگو: ما مهمانی این مهمان عزیز را قبول کردیم و خود میزبان او شدیم و برای او در صدد تهیه بهترین غذاها برآمدیم، لیکن در خزانه غیب خود بهتر از گرسنگی غذایی برای او نیافتیم.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.