برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

به مناسبت عید سعید غدیر خم جشنی با دعوت از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام حاج آقا لطفی  در جمع کادر، اساتید، طلاب و عموم بانوان سطح شهر برگزاری گردید.

   در این مراسم برنامه هایی برگزار گردید از جمله:  نمایشگاه واقعه غدیر، نمایشگاه کتاب، برپایی نمازجماعت، تهیه و توزیع افطاری، ختم صلوات، ختم جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام حاج آقا لطفی ، مولودی خوانی، برگزاری مسابقه خطبه غدیر باشرکت بیش از 60نفرو اهداء هدیه به 5نفر از شرکت کنندگان، تهیه و توزیع بروشور غدیر، قرائت خطبه غدیر، ارسال پیامک، تجلیل از کادر و اساتید، تجلیل از برترین های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی.

گزیده ای از متن سخنرانی:

  حجه الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: خواهرانی که سال اول شروع تحصیلاتشان است باید با توکل به خداوند متعال و اراده قوی ، اخلاص در عمل داشته باشند.

اصلا در حوزه های علمیه باید خیلی نسبت به مسائل مادی و رسیدن به زندگی تشریفاتی دنیا نباید مطرح باشد. و حتی زمینه اش هم نباشد

    خانم هایی که به دانشگاه می روند و در رشته های مختلف تحصیل می کنند و متخصص می شود و به مردم خدمت می کنند، اما در نهایت به این مسائل رفاهی و زندگی مرفه و زندگی خالی از مشکلات هم به عنوان یک هدف در انگیزه آن دانشجو معمولا هست البته خیلی از دانشجوها هستند که اخلاص دارند و در زمینه های مختلف می خواهند به کشور خودشان خدمت کنند، اما یک طلبه حوزه علمیه حالا چه خواهر و چه برادر باید از اول از این انگیزه های مادی خودش را منصرف کند چون اولا به نتیجه نمی رسد خیلی ها بودند برای اهداف مادی آمدند و به هدفشان نرسیدند و از حوزه رفتند و بعد هم بدجوری به مسائل مادی تکیه کردند لذا از اول باید انسان تکیه کند به خدای تعالی و در این زمینه خداوند متعال اسباب را فراهم می کند، شما باید از همین حالا با روایات و احادیث اهل بیت(ع) انس داشته باشید، کتابهایی مثل اصول کافی که ترجمه شده و کتاب ارزشمندی هست  و به تأیید حضرت ولی عصر(عج) رسیده  است این را حتما بخوانید.

   وی افزود: اهل علم روزی دنبالش می آید و خداوند متعال تضمین کرده که مخارج زندگی، البته زندگی تشریفاتی نه ، بلکه یک زندگی معمولی که نیاز به دیگران نداشته باشند را تأمین می کنیم.« من یتق الله یخرج له مخرجا و یرزقه  من حیث لا یحتسب» مصداقش اهل علم است. خداوند می فرماید: ما از راه هایی که حتی خودش گمان نمی برند آنها را روزی می رسانیم، و این در زندگی ما طلبه ها زیاد بود، اما اگر از اول سال به فکر زندگی و به دنبال معاشش باشد و به فکر چیزهای دیگر ، به درس نمی رسد.

  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام تأکید کرد: توصیه من به شما خواهران طلبه این است که در مجالس عروسی ، شما باید حریم قائل بشوید و اگر به آن مجالس رفتید و آن مجلس گناه بود  اگرکه توانستید تذکر بدهید و مجلس را برگردانید و یک فضای معنوی حاکم کردید این خیلی خوب است اما اگر نشد باید آن مجلس را ترک کنید. و آن افراد نگاه می کنند به عملکرد شما ها به عنوان یک طلبه در آن مجلس. وحتی باید در مجالس فاتحه هم باید تذکر بدهید و نصیحت کنید و شما طلبه ها باید به عنوان آمر به معروف و ناهی ازمنکر وارد میدان بشوید شاید ناسزا یا توهین هم شنیدید، باید از ملامت ملامتگران خسته نشوید.

  در پایان تصریح کرد: شما باید با یک خانم دانشجو از زمین تا آسمان فرق داشته باشید، قطعا تأثیر پذیری پدر، مادر، برادر، خواهر از یک طلبه متدین و با اخلاق به مراتب بیشتر از یک خانم دانشجو هست.

امروه  متأسفانه فرهنگ بدحجابی و بی حجابی در جامعه ما حاکم می شود باید با اخلاق و با سیره اخلاقی امامان معصوم(ع) که به ما نشان داده اند با این مسائل برخورد کنیم.

در پایان از کادر ، اساتید و همچنین برترین های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام حاج آقا لطفی ، تجلیل به عمل آمد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.