برگزاری دوره تفسیر تخصصی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

دوره تفسیر تخصصی در ایام ماه مبارک رمضان با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری در جمع مبلغین و ائمه جماعت برگزار گردید.

گزیده ای از سخنان حجه الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری:

حجه الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری ضمن قبولی طاعات و عبادات گفت: در آیه اول سوره حجرات که می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده ایدبر خدا و رسول گرامی ایشان سبقت نگیرید و تقوا پیشه کنید که خداوند آگاه و شنوا است، در تاریخ اسلام متأسفانه این گونه سبقت ها به صورت های متعددی ذکر شده است، سبقت هایی مثل نحوه آداب و رفتار مردم عادی با بزرگان، گاهی اوقات سبقت در احکام است، از جمله اعتراض بعضی از صحابه رسوالله«ص» به افرادی که در حال احرام خارج شده بودند در حالی که رسول الله«ص» هنوز در حال احرام بودند.

وی افزود: منشأ این سبقت ها بعضی اوقات قیاس و استحسان، به این معنی که چیزی به نظر آنها خوب هست و همان کار را انجام می دهند، بعضی اوقات هم ، ادعای علم و معلومات یا تعصب و عقاید نادرست ، فتوای به غیر علم می باشد.

ایشان در ادامه تصریح کرد: اگر شخص فاسقی برای شما خبر آورد نشانه این است که در میان صحابه پیامبر«ص» هم فاسق وجود داشته با وجود اینکه شهادتین را گفته اند و همچنین با پیامبر«ص» هم صحبت بوده اند.

نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری در پایان به بیان حبط اعمال نیک پرداخت و تأکید کرد: حبط عمل مربوط به موارد خاصی است که گناه بزرگ به حساب می آید مثلا شرک  ورزیدن ، یا کسی که شریعت را انکار می کند، و همچنین کسانی که روز قیامت را تکذیب می کنند، این گونه حرکات باعث از بین بردن اعمال نیک انسان می شود.

درضمن حجه الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری در طول دوره تفسیرتخصصی به بیان شأن نزول و ترجمه و تفسیر سوره حجرات پرداختند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.