برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

مراسم افتتاحیه و آغاز سال تحصیلی با دعوت از نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم ایلام حجه الاسلام والمسلمین لطفی، معاون اداری ومالی کل حوزه های علمیه حاج آقا خلج، مدیریت محترم استانی حجه الاسلام والمسلمین حسنی و جمعی از مسئولین ادارات، نهادها، سازمانها و خیرین در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزار گردید.

در این مراسم برنامه هایی برگزار گردید از جمله قرائت قرآن کریم توسط قاری و مداح اهل بیت حاج آقا پیمایی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، خیرمقدم به مهمانان و مدعوین توسط مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) سیده فاطمه موسوی مقدم،پخش کلیپی از فعالیتهای فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مدرسه، دعوت از سخنران برنامه جناب حجه الاسلام والمسلمین لطفی،اهداء لوح تقدیر به خیرین مدرسه، اجرای سرود و  مداحی توسط طلاب، تهیه و توزیع برشور عید قربان .

در ابتدا مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) سیده فاطمه موسوی مقدم ضمن تبریک آغازدهه ولایت از قربان تا غدیرو تقارن آغاز سال تحصیلی با اعیاد و خیر مقدم به مهمانان و مدعوین مراسم گفت:تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با اعیاد سعید قربان و غدیر را به فال نیک می گیریم  ان شاالله شاهد بالندگی روزافزون تمامی طلاب و حوزه ها باشیم.  

همچنین بیان داشت این مدرسه از مدارس موفق در سطح کشور است و در بخشهای علمی، پژوهشی و فرهنگی حائز رتبه های برتر کشوری می باشد.

وی افزود: این موفقیت ها از آن جایی دارای ارزش است که با کمترین امکانات ولی با پشتکار و همت خود طلاب کسب شده است و جای تقدیر و تشکر دارم که انجام بخشی از فعالیت های این مدرسه با کمک  دستان خیر و توانمند عزیزانی است که ما را یاری داده اند و با حضورشان محفل ما را نورانی کرده اند.

 

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه محترم ایلام  ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ابتدا دهه امامت و ولایت را محضر خواهران و برادران تبریک و تهنیت عرض می نمایم و خداوند متعال را شاکریم که به ما عمر داد که در آستانه عید سعید غدیر شاهد افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام  باشیم.

یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی راه اندازی  مدارس علمیه خواهران هم در قم و هم در سراسر کشور اسلامی و بر اساس  مقتضیات زمان  و نیازهای دینی و فرهنگی جامعه زنان اسلامی ما می باشد.

وی افزود:  با توجه به اینکه رویکرد جوانان به ویژه خواهران به معنویات و ارزشهای دینی می طلبد که آنها در مراکز علمی و آموزه های دینی و فرهنگی آشنایی پیدا کنند و در دانشگاه ها و مدارس حضور تبلیغی داشته باشند ، اصولا دشمنان بعد از ناکامی درجنگ سخت به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با دستاوردهای انقلاب مقابله کنند و باید یک جبهه فرهنگی گسترده باز کرد و  در این جبهه  علیه ارزشهای انقلاب  و مبانی انقلاب و امام تبلیغ کرد و کم کم راه نفوذ را در مراکز علمی و دانشگاهی ما هم در تصمیم سازی ها و هم تصمیم گیری ها داشته باشند. همان تعبیر زیبای  مقام معظم انقلاب که فرمودند: دشمنان درصدد نفوذ در ارکان نظام مخصوصا در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی فرهنگی هستند.

ایشان تصریح کرد: قطعا یکی از پایگاه های اصلی و مهم در برابر دشمن حوزه های علمیه می باشند که یک پرونده درخشانی هم در این عرصه داشته اند و به عنوان یک نهاد مقدس در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان تمام قد ایستاده است و در عرصه های مختلف دشمن را ناکام گذاشته اند.

حوزه های علمیه برکات زیاد و مؤثری دارند و می توانند در برابر هجمه های دشمنان  و در مبارزه با اشاعه فرهنگ بی حجابی و بدحجابی  مخصوصا دانشگاه ها و مدارس به تبلیغ و ارشاد بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه محترم ایلام در پایان تاکید کرد: خواهرانی که توفیق تحصیل در مدرسه ای  که به نام نامی حضرت فاطمه زهرا(س) پیداکرده اند  باید اهتمام ویژه ای به تحصیل علم ومهم تر از تحصیل علم، تحصیل تقوا است. تقوا زیربنای همه ارزش هاست،«اتقوا الله ویعلمکم الله» اگر تقوای الهی باشد  خداوند متعال هم علم و دانش را آن هم علم الهی و ربانی می دهد، مثل همان بانوی مجتهده  اصفهانی که اهل معنا و اهل عرفان بود و آثار علمی این بانوی بزرگ برای همه قابل استفاده است. ان شاالله با توفیقات الهی و با توکل به خداوند متعال سال تحصیلی جدید را شروع می کنید تا بتوانید عناصر مؤثری برای تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) باشید.    

در خاتمه از خیرینی که در طول سال گذشته به مدرسه مساعدت مالی و فکری داشتند با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

  • نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1395/06/27 @ 05:30:40 ب.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    به سلامتی موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.