برگزاری مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

به مناسبت شب نوزدهم ماه رمضان مراسمی با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین سراج عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه در جمع کادر، اساتید، طلاب و عموم بانوان سطح شهر برگزار گردید.

در این مراسم که برنامه ها تا سحر ادامه داشت از جمله:  برگزاری ادای نمازهای قضا به صورت جماعت، سخنرانی، قرائت دعاهای جوشن کبیر، دعای قرآن به سر، دعای مجیر، برگزاری نمازجماعت«صبح»اجرا شد.

گزیده ای از سخنان حجه الاسلام والمسلمین سراج عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه :

حجه الاسلام والمسلمین سراج عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه با توجه به شب نوزدهم که مصادف با ضربت خوردن حضرت علی(ع) می باشد گفت: شب قدر شب، شب احیای دستورات قرآن است، معنای شب قدر این نیست که همین شبها پرونده سال ما بسته می شود بلکه انسان در طول سال نیازهای مختلفی دارد، معنای شبهای قدر این است که شما قول بدهید و در طول سال به قولتان وفادار بمانید و شب های قدر را، قدر بدانید.

وی افزود: جامعه ی ما وقتی جامعه ی الهی است که زن و مرد هر چه از خداوند می خواهند همان بشود، در حقیقت مؤمن باید به جایی برسد که تا دستش را بالا می برد، اجابتش حتمی باشد، مادامی که تقوا داریم خواسته هم هست، اگر تقوا رفت خواسته هم نیست.

ایشان ضمن بیان ارزش شب قدر تصریح کرد: شب قدر، شب پا روی خود گذاشتن است، ارزش شب قدر به خاطر خانه تکانی است وگرنه خانه ایی که پر از تار عنکبوت است ، آن خانه سیاه شده است باید آن دوده را گرفت، سفیدی و پاکی دل ایجاد کنید حالا به صورت( زبانی، چشمی، گوشی، مالی و….).

عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه اظهار داشت: علت عدم استجابت دعا، من الله قابل تدارک و. حق الناس قابل تدارک است ، راه سعادت از راه و کانال حق الناس است، مانع شب قدر  و مانع استجابت دعا، گناهانی است که ما انجام می دهیم، تا موانع را از بین نبریم انتظار استجابت نداشته باشیم. مثل اینکه اگر ظرفی کثیف باشد، هرچه آب بریزی، آب کثیف می شود ولی اگر ظرف را پاک کردی آب داخل ظرف قابل خوردن می شود.

در پایان اضافه کرد: گاهی سؤال می شود که چرا قرآن به سر می گیریم؟، معنای عرفی آن این است که خدایا با این قرآن آمده ام در خانه تو و آن را واسطه قرار داده ام، اما معنای فلسفی آن این است که خدایا می خواهم با فکرم آنچه که در این کتاب است به آن عمل کنم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.