برگزاری مراسم وفات پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) در مدرسه علمیه فاطمه زهرااطهر(س) ایلام

به مناسبت وفات پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)مراسمی با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین محمدصادق پیمایی از مداحان و مبلغین استان در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزار گردید.
سخنران جلسه ضمن تسلیت وفات پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) سخنان خود را با حدیثی از حضرت علی (ع) آغار کرد.
حضرت علی(ع) فرمودند: دوچیز مایه امان از بلایا است: 1-شخص پیامبراکرم(ص)، 2-استغفار
استغفار در لغت به معنی پوشاندن و طلب پوشاندن اعمال زشت است و توبه به معنای بازگشت. توبه خاص تر ازاستغفار است و استغفار عام است،استغفار گاهی برای خود انسان است و گاهی برای شخص دیگر است. در توبه انسان باید شرط کند که دیگر آن کار را انجام ندهد اما در استغفار اینطور نیست.
انسان گاهی مستقیم استغفار می کند و گاهی نیز واسطه می گذارد در این بین هرکس این کار را انجام دهد به خدا می رسد و خدا را هم می شناسد.
وی افزود: استغفار مانع می شود از اینکه بوی بدکردار دیگران به شما برسد ونیز بوی بد گناهان ما دیگران را اذیت کند همچنین استغفارسبب از بین رفتن اثرات گناه در آینده زندگی انسان می شود.
پیامبر (ص) فرمود شما را آگاه کنم از بیماری و درمان آن ؟ بیماری شما گناه است و درمان ان استغفار.
ایشان اضافه کرد: بلای و مریضی شما سیل نیست،زلزله نیست بلکه گناه است و خوشا به حال کسی که بعد از هر کاری و گناهی استغفارکند..
درپایان مرثیه سرایی و روضه خوانی توسط حجه الاسلام والمسلمین کربلایی محمدصادق پیمایی برگزار و نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه گردید و از کادر، اساتید و طلاب به صرف ناهار پذیرایی بعمل آمد

  • زینب زمانی
    نظر از: زینب زمانی
    1394/12/11 @ 10:17:26 ق.ظ

    زینب زمانی [بازدید کننده]

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ممنون از این که دل مارا به قبرستان بی زائر و بی خادم بقیع پرواز دادید……
    انشالله روزی با ظهور امام زمان (عج) قبر گمشده ی خانم حضرت زهرا(س) را در آغوش بگیریم….

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.