دل نوشته درمورد بازید از مناطق جنگی

 

«بسم رب الشهدا و الصدیقین»

می گویند سلام مستحب است و جواب سلام واجب .آیا می شود که شهدا ترک واجب کنند و جواب سلام ما را ندهند ؟

سلام بر تن های بی سر، سلام بر سرهای بی کلاه ، سلام بر کلاه هایی که آشیانه ی پرندگان شد و سلام بر شهیدان انقلاب اسلامی .

نمی دانم از کجا شروع کنم ولی از این جا شروع می کنم که قرار حرکتمان به دهکده ی عشاق ، دیار ستاره های خاکی ساعت 7 صبح مورخ 9/8/91 بود که ما از ایلام حرکت کردیم و به صالح آباد و گلان و دیگر روستاها بچه های دبیرستانی که برای درس آمادگی دفاعیشان می رفتند را جمع کردیم و به مهران رسیدیم قرار بود از مهران به بعد 3 اتوبوس حرکت کنیم تا ساعت 9 صبح آنجا ماندیم و بعد بچه ها با اسپند دودکن و واگذار کردن از زیر قران سوار اتوبوس ها شدیم و به سمت اولین یادمان یعنی شرهانی راه افتادیم و به سرزمین معنوی شرهانی رسیدیم و در آنجا شهید گمنامی دفن کرده بودند و با بچه ها همگی فاتحه ای خواندیم و بازدید مختصری داشتیم و بعد به سمت اردوگاهی در دهلران حرکت کردیم نماز و ناهار رو اونجا موندیم بعد از انجام فریضه ی نماز و نهار بدون توقف به سمت اهواز حرکت کردیم و به اردوگاه شهید منصوری رسیدیم در آنجا استراحت کردیم و صبح زود بعد از انجام صبحگاه قرار بود از اروند شروع کنیم صبح ساعت 7 حرکت کردیم و تا ساعت 30/9 وارد اروند شدیم . اتوبوس ها یکی یکی بچه ها رو در دل تاریخ پیاده می کردند ، نمی دانم چرا؟ ولی باور کنید احساس می کردم کسانی به استقبال بچه ها آمدن و بهشون خوش آمدگویی می گفتن ، اولش که رفتیم اونجا تابلویی بود روش نوشته بود (لبخند بزن بسیجی) ولی بچه های خودمونو دیدم که خنده رو لب همشون خشکیده بود از بچه های پرشور دیروز خبری نبود هر کدام یه حالی پیدا کرده بودن فضای معنوی اونجا باعث می شد که انسان با خدای خودش بیشتر صحبت کند زیرا این اردو بیشتر به دل مربوط می شد تا حضور فیزیکی . آرام آرام رفتیم به سمت آب ، آب اروند هم گل آلود بود هم وحشی چرخش آب اینقدر سریع بود که هر چی تو مسیرش بود با خودش می برد حتی دلها را ! ! !

نزدیک ساعت 11 صبح بود که به سمت شلمچه راه افتادیم . آره کربلای ایران رو میگم ، سرزمین سرداران بی سر ، سرزمین گمنامان ، سرزمین اسطوره های خاکی ، در دل هر عاشقی بارگاه و یادمانی دارن به بلندی عرش در سردر شلمچه به تابلویی رسیدیم که نوشته بود (فاخلع نعلیک انک بالواد المقدس طوی) ما هم مثل همه کفشامونو در آوردیم ، حس کردم تمام فرشته ها و ملائک هم با ما همقدمند اونجا زیارت می کردند حتی حس می کردم امام زمان (عج) هم اونجا حضور داره و گریه میکنه یه بغض سنگین راه گلومو بسته بود هم می شد گریه کنم هم نمی شد ، بچه ها رو که می دیدم هر کدام حس و حالی معنوی عجیبی داشتند بچه ها صورتاشان رو روی خاک میذاشتن و ضجه می زدند زیرا گرمای خاک شلمچه هوای کربلا را برای آن ها به تصویر کشید . کم کم داشت هوا تاریک می شد و ما به سوی اردوگاه حرکت کردیم صبح روز بعد قرار بود به سوی فتح المبین حرکت کنیم صبح روز بعد ، بعد از صبحگاه از کارکنان آنجا خداحافظی کردیم و حرکت کردیم بغض گلویمان را گرفته بود خیلی خیلی برامون سخت بود از شلمچه و اروند خداحافظی کنیم . به فتح المبین ، سرزمین معنوی ، دیار عاشقا رسیدیم واقعاً قطعه ای از بهشت بود در آنجا فضای معنوی داشت همانند فضای جبهه تا به آنجا رسیدیم یادی از شهدا کردیم و همگی فاتحه ای خواندیم خیلی زیبا بود قبل اذان ظهر حرکت کردیم و به سمت دهلران حرکت کردیم در آنجا نهار و نماز خواندیم و به سمت ایلام حرکت کردیم واقعاً سفری پر از معنویات بود .

از خداوند می خواهم همه ی ما رو با شهدا محشور کنه و ما را از شفاعتشون در دنیا و آخرت بی نصیب نکند.

گل اشکم وا می شد ای کاش

همه دردم دوا می شد ا ی کاش       

به هر کس قسمتی دادی خدایا   

 شهادت قسمت ما می شد ای کاش

روحانی کاروان ، آرزو خانه ای ، مدرسه علمیه ی فاطمه الزهرا اطهر (س) ایلام

  • نظر از: مولوی
    1391/12/09 @ 10:00:38 ق.ظ

    مولوی [عضو] 

    فرشتگان هرروز صبح،تیتر اول روزنامه “ملکوت” را فریاد می زنند :

    “ای اهالی زمین دارد دیر می شود”

    پس ای اهالی زمین تا دیر نشده و فرصت هست برای خود کاری کنیم و هرچه می توانیم دعاکنیم…

    با سلام

    باتوجه به ایام پایانی سال 1391 مدررسه ی علمیه ی جامعه النور مسابقه ای را تحت عنوان “مناجات ها و دعاهای پایان سال” برگزار می کند.بدین منظور از علاقه مندان به شرکت در این مسابقه خواستار است،که دعاها و مناجات های خود را در قالب :شعر،دعا، دلنوشته و…به قسمت نظرات این بخش ارسال نمایند.

    *توجه*

    قابل ذکر است که علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا پایان اسفند ماه ارسال نمایند.لذا خواهشمندیم آثارخود را همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ارسال نمایید.


    الحاقیات:
    • image_gallery.jpg -   ضمیمه یافت نشد!

  • نظر از: رحیمی
    1391/12/03 @ 04:37:48 ب.ظ

    رحیمی [عضو] 

    با سلام
    حضرت آیت الله جوادی آملی:
    رهبری نه پست است نه مقام، بلکه امامت جامعه است.
    چگونه است که در نماز با اقتداء چند نفر می گوییم امام جماعت ،اما به رهبرجهان اسلام نگوییم امام؟ هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان.
    سلامتی و طول عمر با عزت حضرت امام خامنه ای -مد ظله العالی - صلوات

  • خسروی
    نظر از: خسروی
    1391/12/03 @ 12:41:01 ب.ظ

    خسروی [عضو] 

    ما امت رسول و محبان حیدریم ما ریزه خوار دختر موسی بن جعفریم.
    وفات کریمه اهل بیت (س) تسلیت باد.
    هدیه به محضرش صلوات


    الحاقیات:
    • 42127733962461148337.jpg -   ضمیمه یافت نشد!

  • خسروی
    نظر از: خسروی
    1391/11/30 @ 09:24:22 ب.ظ

    خسروی [عضو] 

    .


    الحاقیات:
    • 72522472138000875289.gif -   ضمیمه یافت نشد!

  • خسروی
    نظر از: خسروی
    1391/11/18 @ 08:19:29 ب.ظ

    خسروی [عضو] 

    مسابقه زلال احكام
    هر روز يك سوال
    كليه علاقه مندان مي توانند جهت شرکت در مسابقه به وبلاگ ما بخش مسابقات مراجعه نمایند.

  • عزیزی
    نظر از: عزیزی
    1391/09/19 @ 02:06:01 ب.ظ

    عزیزی [بازدید کننده]

    موفق باشید.
    التماس دعا

  • نظر از: مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش
    1391/09/01 @ 10:28:55 ق.ظ

    مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش [عضو] 

    التماس دعا،زیارتتان قبول
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.