آرشیو برای: "دی 1395, 18"

سؤال.....؟

  سوال: آیا برای زنان، دیدن کشتی مردان جایز است؟ جواب: اگر مشاهده ی آن با حضور در میدان کشتی و به طور مستقیم باشد و یا آن را به طور زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند و یا به قصد لذت و ریبه بوده و یا در آن خوف ارتکاب گناه و فساد وجود داشته باشد، جایز نیست… بیشتر »

صله رحم

امام صادق(ع) می فرماید: « صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاکیزه ی جان می نماید و روزی را زیاد می کند و مرگ را به تأخیر می اندازد».   کافی، ج 2، ص 151، ح 6 بیشتر »

نشکن نمی گویم

یکی از علمای ربانی نقل می کرد: در ایام طلبگی دوستی داشتم که ساعتی داشت و بسیار آن را دوست می داشت، و همواره در یاد آن بود که گم نشود و آسیبی به آن نرسد، او بیمار شد و بر اثر بیماری آنچنان حالش بد شدکه حالت احتضار و جان دادن پیدا کرد. در این میان یکی از… بیشتر »

9ترفند برای اینکه از سرما نلرزید

- موقع راه رفتن قوز نکنید - یک نوشیدنی گرم بنوشید - لباس ها را روی هم بپوشید - سر و گوش هایتان را بپوشانید - از چکمه های لژدار استفاده کنید -گوشت، ماهی و تخم مرغ بخورید - در رختخواب تان کیسه آب گرم بگذارید - دمای منزل نباید بیش از20درجه باشد -قبل از… بیشتر »

قلب

برای سلامتی قلب: *استرستان را کم کنید *شب ها 6تا8 ساعت بخوابید *فشار خونتان را کنترل کنید * مصرف نمک و روغن را کاهش دهید * حدود 30دقیقه تحرکات بدنی داشته باشید * در طول روز میوه و سبزیجات فراموش نشود   کمی هم قلب خود را دریابید. بیشتر »

حدیث روز

امام حسن عسکری(ع) می فرماید: «هیچ عزیزی حق را ترک نکرد مگر این که خوار شد و هیچ خواری به حق عمل نکرد مگر این که عزیز شد»     تحف العقول، ص520 بیشتر »