برگزاری جلسه مهارت افزایی و ارتقاء سطح توانمندی مبلغین در مدرسه علمیه فاطمه زهرااطهر«س»ایلام

به مناسبت ایام محرم جلسه مهارت افزایی و ارتقاء سطح توانمندی مبلغین باحضور حجه الاسلام والمسلمین آقای علی حیدری مبلغ اعزامی از قم در جمع مبلغین و ائمه جماعت برگزار گردید.
حجه الاسلام والمسلمین حیدری ضمن تسلیت ایام محرم گفت:دین مجموعه ای از احکام، باورهای دینی و اعتقادی ما است وما واسطه انتقال این سه محور هستیم و پیامبراکرم«ص» از طرف خداوند مأمور به انتقال این مفاهیم به انسان ها شد تا انسان ها واقع گرا باشد و به بیراهه نروند.
دین اسلام جامع و کامل وبرای همه بخش های زندگی برنامه دارد، مثل رابطه انسان با خداوند که در اینجا اسلام برنامه دارد.
در حوزه های علمیه بیشترین توجه به درس فقه هست که عالی ترین درس های مراجع ما است ولی در جامعه، مردم بصورت کاربردی آشنایی ندارند.
وی افزود: باید مسئله فقه به عنوان محور عملیاتی و کاربردی گسترش پیدا کند، برای مبلغین باید بعد و قبل یک مسئله فقهی در جلسه ها بیان شود، ویک مبلغ علاوه براینکه احکام و برنامه های عملی را به افراد یاد می دهد باید دریادگیری فقه و اخلاق هم تلاش کنند.
دیدگاه ما در حرکت تبلیغی باید تقویت به محور باشد چون اسلام از جهت استدلال و منطق قوی است.
به راحتی شبهات برطرف می شوند، اگر شخصی بعد بررسی جواب منطقی بدهد می تواند شبهات را برطرف کند.
داشتن شاخص و الگوهای معرفتی ، باعث بصیرت افزایی است، در جامعه سه نوع افراد وجود دارند: گروه بی تفاوت، سطحی اندیش و ساده نگر که عوامانه فکر می کنند و درک درستی از اسلام ، اهل بیت و مسائل کشور ندارند،سومین دسته از افرادی، کسانی هستند با بصیرت و با درک درست از اسلام و اهل بیت«ع».
ایشان خاطر نشان کرد:اخیرا مداح ها را هدف قرار داده اند و انسان با بصیرت باید جواب محکمی به این گونه افراد بدهد، اینکه می گویند مداح ها با اخلاص کار نمی کنند و پول و هزینه می گیرند.
مداحی ها باعث حفظ مکتب عاشورا می شود همانطور که یک هنرمند با اجرای برنامه، گروهی را بخنداند اشکال ندارد ولی برای مداحانی که روضه ی امام حسین«ع» می خوانند هزینه گرفته شود اشکال وارد می کنند در حالی که همه کار خیر انجام می دهند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.