برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام

نشست اخلاقی با دعوت از حجه الاسلام والمسلمین فریدی از اساتید حوزه در جمع کادر، اساتید و طلاب برگزارگردید.

حجه الاسلام والمسلمین فریدی از اساتید حوزه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام هادی (ع)  گفت: امامت امام هادی(ع) مقارن با خلافت 6نفر از حکام بنی عباس بوده که همه این حکام غاصب امام(ع) را اذیت می کردند و برای اینکه قلب آقا را خونین و شیعیان را مأیوس کنند مزار امام حسین(ع) را با خاک یکسان کردند و در آن بذر پاشیدند و در آخر ناجوانمردانه امام (ع) را با مسموم کردند و به شهادت رساندند.

وی افزود: امام باقر(ع) می فرماید: سه چیز درجات انسان را در دنیا و عقبی بالا می برد،1-به همدیگر به صورت روشن و واضح سلام کنید که سلام مژده وسلامتی است، 2-اطعام وطعام، گرسنه و گدا را ناامید نکنید، 3-نماز شب و دعای نیمه شب باعث دفع بلا می شود.

ایشان اضافه کرد: سه چیز باعث محو گناهان می شود، 1-همیشه با وضو باشید چه در زمان سرما و چه در زمان گرما، انسانی که با وضو است چراغ ایمان و عارفان روشن اسن و هیچ گاه به گناه آلوده نمی شود و گناهان را محو و به خط ابطال می کشاند، 2- محافظت کردن از اوقات نماز، نماز اول وقت بهترین عمل است و از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند که بهترین عمل در نزد خداوند چیست؟ پیامبر(ص) پاسخ دادند: بهترین عمل در نزد خداوند نماز اول وقت است، 3-رفتن به سوی مساجد برای اقامه نماز جماعت.

در ادامه بیان کرد: سه چیز انسان را هلاک می کند، 1-بخلی که ما از آن پیروی می کنیم یعنی از دست ما کسی حتی اولادمان خیری نبینند، 2-اعجاب انسان«شگفت و تعجب»یعنی بگوئیم خداوند چه جمالی به ما داده یا چه مالی یا چه ماشینی به ما داده است که همه اینها نشان از غرور و اعجاب انسان است، اینها همه رفتنی هستند و انچه که باقی می ماند ایمان و تقوا است، 3-پیروی از هوا و هوس که انسان را به شدت گمراه می کند.

در پایان خاطرنشان کرد: سه چیز باعث نجات انسان می شود، 1-قصد یعنی صرفه جویی چه درزمان فقرو نداری و چه در زمان ثروت و دارایی و تلاش کنید که انسان مسرفی نباشید«اِنَّ الله لا یُحِبُ المُسرِفین»، 2-عدالت محوری و عدالت پروری، چه در حال رضا و چه در حال غضب، نکند که باطل را به حق و حق را به باطل تبدیل کنید، امام علی(ع) می فرماید:« وقتی داوری می کنید عدالت را رعایت کنید»، 3- اخلاص در آشکار و پنهان، اگر در کارتان اخلاص بود آن عمل زنده است و اگر اخلاص نبود آن عمل مرده است و به هیچ دردی نمی خورد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.