زنده شدن قلب ها

از آنجا که زنده شدن قلب ها با ذکر الهی و پیدا کردن حیات معنوی در پرتو خشوع و خضوع در مقابل قرآن شباهت زیادی به زنده شدن زمین های مرده به برکت قطرات حیات بخش باران دارد، در این آیه خداوند می فرمایند:« اعلَمُوا انَّ اللهَ یّحیِ الأرضَ بَعدَ مَوتِها»،« بدانید که خداوند زمین را بعد از مرگ آن زنده می کند».
حضرت علی«ع» می فرمایند: « مَن ذَکَرَ اللهَ احیَا اللهُ قَلبَهُ وَ نَوَّرَ عَقلَهُ وَ لُبَّه»،«هر کس خداوند سبحان را یاد کند خداوند قلبش را زنده و عقل و جانش را نورانی می سازد».
امام کاظم«ع» می فرمایند: « خداوند دلهای مرده را به نور حکمت زنده می کند، همان گونه که زمین های مرده را به وسیله باران های پربرکت زنده می گرداند».
خدا با الطاف خویش و ارزانی داشتن توفیق به انسان ها، دل ها و قلب ها را پس از سخت شدن و زنگار گرفتگی آنها نرم و در برابر حق خاشع می سازد.
همانطور که خدا زمین مرده و موات را خرم و سر سبز می سازد، دل های سخت را نیزبه قلوبی زنده و با ایمان مبدل می نماید؛ قرآن می تواند قلب های مرده و سخت را زنده و خاشع کند. پس، خدا دین خود را وانمی گذارد و رها نمی کند.
بنابراین ، اگر مؤمنان خاشع نباشند، به جای آنها قوم دیگری را پدید می آورد که آنها در برابر ذکر او خاشع باشند و دین او را یاری کنند.
امام محمد باقر«ع» می فرمایند: « خداوند زمین را به وسیله حضرت مهدی«عج» زنده می کند بعد از آنکه مرده باشد، و منظور از مردن زمین، کفرِ اهل آن است و کافر مرده است».

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.