دیدگاه هائی که عدم تحریف قرآن را اثبات می کنند

صاحب کتاب البیان فی تفسیر القرآن می نویسد:مشهور بین مسلمانان آن است که تحریفی در قرآن رخ نداده است و کتابی که اکنون در دست داریم همانست که بر پیامبراکرم (ص) نازل شده است وتعداد کثیری از بزرگان شیعه صراحتاً این موضوع را تأکید کرده اندکه ازجمله ی آنان رئیس محدثان شیعه شیخ صدوق محمدبن بابویه است که عدم تحریف قرآن راازجمله ی معتقدات شیعه امامیه شمرده است.

دیگر شیخ الطائفه ابوجعفرمحمد بن حسن طوسی است که دراول تفسیرتبیان هم به این مطلب تصریح نموده وهم آن را ازاستادش سید مرتضی علم الهدی نقل کرده وافزوده است که سید با دلایل بسیار مهمی این مطلب رااثبات نموده است.

دیگر ازاین بزرگان،مفسرمعروف شیعه طبرسی(ره)می باشد که در مقدمه تفسیرمجمع البیان این موضوع راذکرکرده اند ازدیگربزرگان شیعه فیض کاشانی،علامه هلی،علامه امینی،علامه طباطبایی،شیخ مفید،شیخ جعفرکاشف الغطاء رامی توان نام برد.

درلغتنامه دهخدادرباره این موضوع چنین آمده است  درباره ی تحریف وزیاد وکم شدن قرآن برخی برانند که ممکن است قرآن ازتحریف برکنارنمانده باشد زیرا اختلاف در قرائت آن چه بسا که مایه ی فزونی یاکاهش درآن گرددولی این گمان تنها درخاطره ی کسی که منکرحس است خطورمیکند زیراچنان که گفته شد.

دهها تن ازکاتبان ولی،آیات قرآن را می نوشتند وخود پیغمبر(ص)وده ها تن از یاران وی آیات را ازبرداشتند وعلاوه براینکه خود ملزم می دیدند که درنمازهای خود آنها را تلاوت کنند ودر حوادث روزانه به آنها استناد جویند وبا این کیفیت چگونه ممکن است تحریف در آن راه یابد  قرآن مانند سایر کتاب های آسمانی پیش از آن نبود که در دست عده ی انگشت شماری احتکار شود تا در ذهن ما این گمان خطور کند که به قصدیا بدون قصد، دستخوش تحریف و تغییر گردیده است .

مقاله تحریف ناپذیری قران- شهرزاد علیدادی طلبه سطح سه

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.