نوروز اززبان امام صادق (ع)

نوروز اززبان امام صادق (ع)

معلی ابن خنیس ازامام صادق(ع) نقل میکند که درروز نوروز رفتم خدمت امام صادق(ع) فرمودآیا میشناسی این روزرا گفتم فدایت شوم این روزی است که عجم آنرا تعظیم میکند و در این روز تحفه ها و هدیه ها برای یکدیگر می فرستند، حضرت فرمود، سوگند یاد میکنم به حق خانه کعبه که این تعظیم نیست مگر برای امر قدیمی که تفسیر میکنم آنرا برای تو تا بفهمی آنرا

گفتم ای آقا من دانستن این را به برکت شما محبوبتر است نزد من از آنکه مردگان من زنده شوند و دشمنان من بمیرند . حضرت فرمود؛ ای معلی بدرستیکه روز نوروز است که حق تعالی در این روز پیمان گرفت از ارواح ایشان در روز الست که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریک قرار ندهند و در بندگی و پرستیدن هیچ چیز را شریک او نگردانند و ایمان بیاورند بر پیامبران و حجتهای او بر خلق و امامان و پیشوایان دین و ائمه معصومین(ع) . این اولین روزی است که در آن آفتاب طلوع کرد و گلها و شکوفه های زمین آفریده شده است در این روز کشتی نوح (ع) برکوه قرار گرفته و جبرئیل به حضرت رسول(ص) نازل گردید و او را مأمور به تبلیغ نمود یعنی بعثت پیامبر(ص) در این روز بوده است. در این روز قائم آل محمد(ص) ظاهر خواهد شد و بر دشمنان غالب میگردد. در این روز، نوروزی نیست مگر آن که انتظار فرج میکشیم.

 

معاون فرهنگی :شهرزاد علیدادی

 

  • نظر از: صدرارحامی
    1391/12/13 @ 07:50:00 ب.ظ

    صدرارحامی [عضو] 

    با سلام و احترام

    موفق باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.