کرسی آزاد اندیشی با عنوان اعجاز علمی قرآن مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س)

اولین کرسی آزاد اندیشی با عنوان اعجاز علمی قرآن  مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س)

 

اولین کرسی آزاد اندیشی باعنوان اعجاز علمی قرآن  رأس ساعت 9صبح روز چهارشنبه مورخ 28/01/92 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) ایلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حصاری مسئول محترم دفتر برنامه ریزی وارزیابی پژوهشی، برگزار گردید.

 







در این جلسه، بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حصاری در اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بیان داشتند که «تبادل سالم فکر و اندیشه و مناظره به یک رسم و عادت تبدیل شود و امکان برخورد و تضارب آراء در فضای باز بوجود آید تا از دل این گفتگوها سخن حق و کلام صحیح و صریح معلوم گردد.»

 

و در ادامه حجت الاسلام دکتر اکبرنژاد به ارائه طرح بحث با طرح این سؤال که آیا همه علوم بشری اعم از بعدهای هدایتی و علوم تجربی و دیگر علوم در قرآن کریم وجود دارد یا نه؟ و حجت الإسلام دکتر واسطی به عنوان منتقد مباحثی مطرح کردند که نتیجه بحث عبارت است از:

 

بحث اعجاز علمی سابقه قدیمی دارد در دوره کلیسا ، مسیحیت و تاکنون اندیشمندانی از جمله فخر رازی، ابن سینا، بدرالدین زرکشی و … در این زمینه کار کرده اند و همچنین منابع ارزشمندی از جمله التمهید آیت الله معرفت در دسترس می باشد.

 

به نظر ارائه کننده بحث از سه نظری که در مورد اعجاز علمی وجود دارد این دیدگاه که قرآن در مسیر و هدف اصلی خود که هدایتگری است به پاره ای از مسایل علمی پرداخته است به واقع نزدیکتر است. و از نظر استاد منتقد آیات قرآنی که غریب هستند و نمی­توان را به روشنی و وضوحیت تفسیر کرد باید در پرتو داده های علمی آنها را تفسیر کرد نه اعجاز علمی.

 

ومن الله التوفیق

  • سرباز گمنام حضرت زهرا(س)
    نظر از: سرباز گمنام حضرت زهرا(س)
    1392/02/18 @ 08:40:55 ق.ظ

    سرباز گمنام حضرت زهرا(س) [عضو]

    سلام خدا قوت

    به وبلاگ ما هم سر بزنید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.