آرشیو برای: "تیر 1397"

برنامه های هفته عفاف و حجاب 

برنامه های هفته عفاف و حجاب: نمایشگاه عفاف و حجاب در مصلی پاسخ گویی به شبهات حجاب و احکام آن نشست عفاف و حجاب در مدرسه با دعوت از مسئولین سازمان ها و ادارت و نهادها نمایشگاه عفاف و حجاب در مدرسه تهیه و توزیع بروشور و بیانیه در بین نمازگزاران اعزام… بیشتر »

یادتان باشد....

ارزشمندترین دارایی شما زمان شماست.   با وقتتان همانند پول برخورد کنید   اما یادتان باشد…… تفاوت زمان با پول این است که نمی شود آن را پس انداز کرد….. بیشتر »

مسخره کردن ظاهر دیگران، یعنی مسخره کردن خدا(نعوذبالله)

به شخصی گفتند خیلی بدقیافه ای، لبخندی زد و گفت: از نقش ایراد می گیری یا از نقاش؟؟؟؟؟   یکی از پیامدهای مسخره کردن دیگران فراموش کردن خداست. خداوند در سوره آل عمران آیه 6 می فرماید: “اوست که شما را در رحم های مادران به هر گونه که می خواهد تصویر می… بیشتر »

دختران نعمت هستند.....

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) می فرماید: عده ای هستند که از دختر بدشان می آید، در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بچه ای را که دختر بود، در قنداق و گوشه ی حرم گذاشته بودند و روی سینه بچه، با کاغذی نوشته بودندکه: {این پنجمین دختر آسمان من است،آنقدر فامیل و مادر شوهر… بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: “هر که دختری داشته باشد، کمک، برکت و آمرزش اوست".   مستدرک الوسائل، ج15، ص115 بیشتر »

حدیث روز 

حضرت علی(ع) می فرماید: “محفوظ بودن زن،برای سلامتی او مفیدتر است  و زیبایی اش را با دوام تر می کند. هفته عفاف و حجاب گرامی باد. بیشتر »

ثمرات حفظ حجاب و ترک جلوه گری....

# حفظ حجاب و ترک جلوه گری، ثمرات بسیاری دارد که برخی از آنها عبارت است از:   _استحکام پیوند خانوادگی _از بین رفتن رفاقت های منفی _ آرامش روحی _ جلوگیری از سوء قصد و تجاوز _ نجات ار دلهای هوسبازی _ پیشگیری از امراض مقاربتی و روانی _ پائین آمدن آمار طلاق… بیشتر »

دنیا دار مکافات است....

وقتی پرنده ای زنده است…..مورچه ها را می خورد وقتی می میرد…….مورچه ها اور ا می خورند….. زمانه و شرایط در هر موقعی می تواند تغییر کند…. در زندگی هیچ کسی را آزار یا تحقیر نکنید….. شاید امروز قدرتمند باشید….. اما… بیشتر »

هرگز نگو.........

هرگز نگو « خسته ام»!!! زیرا اثبات می کنی ضعیفی؛ بگو….نیاز به استراحت دارم.   هرگز نگو « نمی توانم»!!! زیرا توانت را انکار می کنی؛ بگو….سعی ام را می کنم.   هرگز نگو «خدایا پس کی»!!! زیرا برای خداوند، تعیین تکلیف می کنی؛ بگو….خدایا بر… بیشتر »

انجام عملی از جانب اموات

امام صادق(ع) می فرماید: # هر مسلمانی از جانب میتی عمل صالح و نیکویی انجام دهد، خداوند پاداش او را چندین برابر منظور می کند و آن مرده را از عمل خیر بهره مند می سازد.     وسائل الشیعه، ج8، ص282 بیشتر »

با وضو به دنبال حاجت بروید...

امام صادق(ع) می فرماید: # هر کس برای حاجتی خارج شود و بدون وضو باشد، اگر حاجتش روا نشد کسی را جز خود ملامت و سرزنش نکند.   من لایحضره صدوق، ج4، ص207 بیشتر »

حدیث روز...

حضرت علی(ع) می فرماید: “مؤثرترین وسیله جلب رحمت خدا این است که خیرخواه همه مردم باشی".   تصنیف غررالحکم و دررالحکم، ص450 بیشتر »

حجب و حیا...

روح زهرا(س) همی دهد پیغام به شما ای زنان خوش فرجام که چون من، پاک و باصفا باشید از هوا و هوس، جدا باشید بهترین زینت شما زنها عصمت و عفت است و حجب و حیا حجاب کامل زن، زهد و عصمت ناب است که آبروی وی از روی باز، بر آب است به روسری نرسد عفت زنان به کمال… بیشتر »

حدیث روز...

امام علی(ع)می فرماید: “حفظ و صیانت و پوشیدگی زن اورا شاداب تر و زیبایی اش را پایدارتر می سازند". مشاور و الوسائل، ج۱۲، باب۷۰ بیشتر »

شکلات.....

# به کودکان شکلات ندهید!   # عوارض جبران ناپذیر مصرف شکلات در بین کودکان _ بیماری قلبی _ افسردگی _ کوتاهی قد _لکنت زبان _ بی اشتهایی بیشتر »

حرف حساب....

ذهن _ پاک خیاطی می گفت: اگر شبها جیبهای لباسها رو خالی کنید، لباس ها زیباتر می مونن و بیشتر عمر می کنن خالی کردن ذهن هم همینه! در طول روز مجموعه ای از آزردگی، پشیمانی و  اضطراب را جمع می کنیم، انباشته شدن اینها ذهن را سنگین می کند.   ذهنمان را پاک کنیم،… بیشتر »

انسان _ باش....

# انسان_ باش… تو یک انسانی… زیبا باش! لباس خوب بپوش! ورزش کن! مطالعه کن و آگاهی تو بالا ببر وقتی به خودت و روحت احترام می گذاری احساس سربلندی می کنی، آنوقت دیگر از  تنهایی به دیگران پناه نمی بری و اگر قرار است انتخاب کنی، کمتر به اشتباه… بیشتر »

من چادرم را دوست دارم...

_حجاب، یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوس و وسوسه هستم _به زلفانت بیاموز که بیرون ارزش دیدن ندارد _حجاب، واکسن مقابله با تیر نگاه های آلوده است _حجاب،  بوته خوش بوی گل عفاف است _حجاب، یعنی حیای جوان با عفت _زن در حجاب مانند گوهر در صدف است _حجاب، بیانگر… بیشتر »

حدیث روز...

حضرت علی(ع) می فرماید: ” أفضل العبادة العفاف” “برترین عبادت، پاکدامنی است”     بحارالانوار، ج43، ص54 بیشتر »

آیا می دانید......

بوسیدن نوازد را جدی بگیرد چون تحقیقات ثابت کرده بوسیدن و بغل کردن بچه ها باعث افزایش هوش  در آنها می شود. بیشتر »

این کلمات را کمتر به کار ببرید....

# نمی شود…. #نمی توانم…. #ندارم……   * هیچ وقت از نداشتن و یا کمبود سخن نگوئید، زیرا از سخن های شما بر شما حکم می شود!   * چشم هایتان را به موفقیت بدوزید و جز پیروزی چیز دیگری را باور نکنید. بیشتر »

برگزاری مراسم شهادت امام جعفرصادق(ع)

مراسم قرائت دعا توسل و روضه خوانی و مرثیه سرایی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرای اطهر(س) ایلام بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا(ع) می فرماید: ” بدانید که بعد از ایمان به خدا و بعد از اعتراف به حقوق اولیاء الله از آل محمد (ص)، هیچ شکری نزد خدا خوشایندتر از این نیست که برادران مؤمن خود را در امور دنیایشان یاری رسانید".   عیون أخبار الرضا، ج1، ص180 بیشتر »

سکرات مرگ....

سکرات مرگ خیلی سخت است # امام صادق(ع) می فرماید: «اگر کسی دوست دارد که سکرات مرگش  آسان شود این دو کار را انجام دهد:   #صله رحم #نیکی به والدین بیشتر »

کلام_ ناب_ علماء

حاج آقا دولابی(ره) : حق رفیق مؤمنت بر تو این است که تو برای  او استغفار کنی و او هم برای تو؛  ما باید بار گناه رفقایمان و دوستانمان را تحمل کنیم و در درگاه حق تعالی برای آنها شفاعت و  عذرخواهی کنیم.   *اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم الشریف* بیشتر »

رزق در گروی سه صفت...

رزق در گروی سه صفت.. بدرستیکه: _رفق و نرمخویی _نیکی کردن _خوش اخلاقی   باعث عمران و آبادی سرزمین ها و افزایش رزق می شود.   بحارالانوار، ج1، ص151 بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: ” غیبت نکن، که از تو غیبت می شود و برای برادرت چاه مکن که خود در آن می افتی،  زیرا به هر دست بدهی، با همان دست  می گیری".   بحارالانوار، ج16، ص249 بیشتر »

آیا می دانید.......!!!!

# در حالت پری معده و خالی بودن معده نباید به حمام رفت و ضرر خالی بودن بیشتر  از پر بودن آن است. #آشامیدن آب سرد بعد از حمام بسیار مضر است. بیشتر »

به فرزندانمان فقط شمردن یاد ندهیم...

به فرزندانمان فقط شمردن یاد ندهیم به آنها یاد بدهیم… چه چیزهایی ارزش شمردن دارند   _مهربانی _ایمان _شجاعت _تلاش _صداقت _ادب _سخاوت _بخشش _ و عشق بیشتر »

پند روز.......

به راحتی می شود در مورد اشتباهات دیگران قضاوت کرد، ولی به سختی می شود اشتباهات خود را پیدا کرد.   به راحتی می شود بدون فکر کردن حرف زد، ولی به سختی می شود زبان را کنترل کرد   به راحتی می شود کسی را که دوستش داریم از خود برنجانیم، ولی به سختی می شود این… بیشتر »

ای مدینه.......!!!!

ای مدینه زاری کن از حکایت تلخ غربت خاندان طهارت ای مدینه دیگر لطافت صبح صادق را نخواهی دید دیگر آفتاب از مشرقت طلوع نخواهد کرد کوچه هایت در آرزوی نوازش قدمهای صادق خواهند ماند زاری کن ای مدینه…….. زین ماتم که چشم ملایک زخون، ترست گویا عزای… بیشتر »

یک مؤمن چهار چیز باید داشته باشد....

حضرت امام جعفر صادق(ع)  می فرماید: # یک مؤمن چهار چیز باید داشته باشد: * خانه وسیع * مرکب خوب * لباس زیبا *چراغ پر نور   شخصی پرسید ما که نداریم چه کنیم؟ حضرت فرمود: این حدیث باطن هم دارد: *منظور از خانه وسیع، صبر است که بیانگر روح بزرگ است * مرکب خوب،… بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: ” آنان که در دنیا از مسکرات(مشروبات) سیراب شوند،  تشنه کام می میرند ، تشنه کام محشور می شوند و  تشنه کام به دوزخ می روند.   ثواب الاعمال290/5 بیشتر »

عوارض _ خوابیدن_ هنگام_ غروب

# کند ذهنی # فراموشی # افسردگی #احتمال سکته مغزی # احتمال حملات تشنجی   این خواب در طب سنتی به خواب هلاکت معروف است. بیشتر »

خواص گردو_ عسل

# تقویت کننده اعصاب #کاهش کلسترول خون #کاهش بیماری های قلبی # از بین بردن رادیکال های آزاد توسط آنتی اکسیدان بالا و جلوگیری از آسیب به سلول های بدن بیشتر »

یا رضا جان....

# عالم همه حیران حریم تو رضا شد حاجات بشر از کرمت جمله روا شد   #رخصت بده تا خادم زوار تو باشم سلطان بود آنکس که به راه تو گدا شد….. بیشتر »

حدیث روز...

امام رضا(ع) می فرماید: ” وقتی نعمتی به شما رسید، قدر آن را کاملا بدانید که نعمت گریزپا است ، از دست رفت دیگر باز نمی گردد.   مسند الامام رضا(ع)، ج1، ص286 بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: “محبوب ترین کارها نزد خدا، نماز، نیکی کردن و جهاد است".     الخصال، ص185، ح256 بیشتر »

مراسمات شبهای نوزدهم_بیست و یکم_بیست و سوم _بیست و ششم 

آیا می دانید!!!!!

#خوردن آب سرد بعد از غذا مواد غذایی مصرف شده را سفت کرده و روند هضم غذا را کند می کند. این کار همچنین سبب گرفتگی رگهای قلب و بالا رفتن خطر سکته می شود. بیشتر »

سه چیز مهم!!!!!!

سه چیز هرگز بر نمی گردد: زمان کلام موقعیت سه چیز را نباید از دست داد: آرامش امید صداقت سه چیز هرگز قطعی نیستند: شانس موفقیت رویاها دو چیز خیلی ارزشمندند: اعتماد به نفس و دوستان واقعی بیشتر »

مهدی جان!!!!!!!!

از جمعه های بی تو چه دلگیر می شوم جان خودم ز جان خودم سیر می شوم با هر نفس که می کشم اقرار می کنم از این نبودن به خدا پیر می شوم… اللهم_عجل _لولیک_الفرج الهی آمین بیشتر »

زندگی.....

زندگی….. کاروانیست زودگذر….. آهنگی نیمه تمام….. تابلویی زیبا و فریبنده که می سوزد و می سوزاند و هیچ چیز در آن رنگ حقیقت نمی گیرد جز مهربانی….. بیشتر »

حدیث روز......

پیامبراکرم(ص)می فرماید: “هر کس که با صبر و شکیبایی، از محرمات و نافرمانی  خداوند خودداری کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کرده است". مستدر و الوسائل، ج۱۱، ص۲۸۷ بیشتر »

احادیث روز....

حضرت امام علی(ع) می فرماید: “قطع رحم و قطع رابطه با خویشان،حزن و اندوه را به دنبال دارد". حضرت امام جعفر صادق(ع) می فرماید: “صله رحم، خلق و خوی را نیکو و دست را با سخاوت و دل را پاکیزه می گرداند". کافی، ج۲، ص۱۵۱ بحارالانوار، ج۵۱، ص۲۶۳ بیشتر »

بدانید......

# خوردن روزانه یک عدد موز و آووکادو از سفت شدن عروق خونی که می توان منجر به بیماری های قلبی و مرگ شود، پیشگیری می کند. بیشتر »

توت_ خشک...

# توت خشک را به جای قند مصرف کنید،   #خواص درمانی آن   _کاهش کلسترول خون _تسکین بیماری های قلبی _سرشار از فیبر بالا _رفع استرس و اضطراب _رفع پرخاشگری _درمان کم خونی بیشتر »

فواید تدریجی وعده ناهار....

# فواید ترک تدریجی وعده ناهار   _رفع فشار زیاد به معده _پاکسازی معده _پیشگیری از چاقی _درمان چربی خون _ درمان کبد چرب _ رفع ضعف حافظه   #در عوض میوه جات و دومنوش های طبیعی بخورید. بیشتر »

پرخوری!!!!

# آیا می دانید طبق روایات، پرخوری از مهمترین علل مستقیم بیماری هاست؟؟ * حضرت علی(ع) می فرماید: “کمتر کسی وجود دارد که زیاد غذا بخورد، اما بیمار نشود". * همچنین در حدیث دیگری می فرماید: “کسی که خوردن او زیاد باشد، سلامتی او کمتر است”… بیشتر »

دانستنی ها....

# مضرات نشستن های طولانی مدت روی صندلی   _درد گردن _دیسک کمر _خطر فلج شدن _لخته های خونی _واریس پا _درد های مزمن دست و پا بیشتر »

مهدی جان......

#مهدی جان…!!! *بیا مرا کنار خود مقید اصول کن تو آیه آیه حاضری به قلب من نزول کن   *من از شما می نویسم و فقط بحق مادرت سه شنبه های جمکرانی مرا قبول کن بیشتر »

سخنان_ ناب_ علماء

حضرت آیت الله بهجت(ره) می فرماید: # زیاد استغفار کنید، و اگر نتیجه ندیدید: بدانید که یا کم استغفار کرده اید یا با اعتقاد کامل “استغفرالله” نگفته اید. در روایات آمده است که اگر کسی زیاد استغفار کرد، خداوند او را از هر هم و غمی رها می کند و از… بیشتر »

نشانه های اسراف کننده....

امام صادق(ع) می فرماید: # اسراف کننده سه نشانه دارد: _ آنچه در شأنش نیست، خریداری می کند _آنچه در شأنش نیست، می پوشد _ آنچه در شأنش نیست، می خورد.   خصال، ص121، ح113 بیشتر »

حکمت246 نهج البلاغه....

حضرت علی(ع) می فرماید: «به بازماندگان دیگران نیکی کنید، تا حرمت بازماندگان شما را نگاه دارند».   برگرفته از نهج البلاغه بیشتر »

نمکدان.....

نمکدان را که پر می کنی توجهی به ریختن نمکها نداری….. اما زعفران را که میسابی به دانه دانه اش توجه می کنی…. حال آنکه بدون نمک هیچ غذایی خوشمزه نیست، ولی بدون زعفران ماهها و سالها می توان آشپزی کرد و غذا خورد.   مراقب نمک های زندگیمان… بیشتر »

ویژگیهای دل...

امام علی(ع) می فرماید: # شگفت انگیز ترین چیز در انسان دل اوست و دل مایه هایی از حکمت و مایه هایی از ضد حکمت دارد. # اگر امید و آرزو به آن دست دهد، طمع خوارش گرداند. #اگر طمع در آن سر بردارد، حرص نابودش کن. # اگر نومیدی بر آن مسلط شود، اندوه وی را بکشد.… بیشتر »

شکر گزاری قوی ترین داروی ضد افسردگی..

تحقیقات اخیر نشان داده، حس “شکرگزاری” باعث تولید چشمگیر هورمون های دوپامین و سروتونین در بدن می شود که هر دو، کلید طبیعی مبارزه با افسردگی هستند. بیشتر »

حدیث روز...

امام صادق(ع) می فرماید: “هرکس نیتش نیکو باشد، خداوند روزی اش را زیاد نماید".   بحارالانوار، ج67 بیشتر »

خواص زیتون...

# زیتون دهان را خوشبو می کند # بلغم را از بین می برد # درمان ضعف اعصاب است و خشم را کم می کند. بیشتر »

خدایا.....

خدایا….   یادم بده آنقدر مشغول عیب های خودم باشم که عیب های دیگران را نبینم…. یادم بده اگر کسی را بد دیدم قضاوتش نکنم، درکش کنم… یادم بده بدی دیدم “ببخشم” ولی بدی نکنم! چرا که نمی دانم بخشیده می شوم یا نه….. یادم بده… بیشتر »

کلام شهید.....

# مرتب خود را زیر ذره بین معیارهای# اسلام# قرار دهید و در کارها و دیدگاه هایتان# دقت# داشته باشید….   #مطمئن باشیم در هر شغلی که هستیم اگر ذزه ای # عدم_ خلوص در ما باشد، سقوط می کنیم. انقلاب هر زمان یک موج می زند و یک مشت # زباله را بیرون می… بیشتر »

خواص _ نعناع...

* رفع مشکلات گوارش *ضد دل درد *ضد ترشی و ضد نفخ شکم * مسکن معده *ضد عفونی کننده *اشتها آور * ضد دل پیچه * بادشکن بیشتر »

نحوه زندگی کردن از نگاه امام عی(ع)...

باید طوری زندگی کنی، آن طوری که حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه فرمود: *طوری در دنیا زندگی کنید که اگر مردید برای شما گریه کنند. * و اگر زنده ماندید، خواهان معاشرت با شما باشند.   #روزی که تو آمدی به دنیا عریان #بودند همه خندان و تو بودی گریان #… بیشتر »

کلام دلنشین امام علی(ع)

امام علی(ع) می فرماید: # دنیا مثل ماری است که پوستش نرم است ولی دارای زهر کشنده عاقلان از او می هراسند وجاهلان بسویش می شتابند…. بیشتر »

چهار نفر عمل(زندگی) را از نو آغاز می کنند...

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: * چهار نفر، عمل(زندگی) را از نو آغاز می کنند: _ بیمار ، هنگامی که بهبود یابد _ مشرک، هنگامی که اسلام می آورد _حج گذارنده، هنگامی که از مناسک آسوده شود _آنکه بعد از گذراندن نماز جمعه باز می گردد.   بحارالانوار، ج86، ص197 بیشتر »

نافرمانی از والدین موجب حبس دعا......

امام صادق(ع) می فرماید: #گناهی که نعمت ها را تغییر می دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهی که پشیمانی می آورد، قتل است. گناهی که گرفتاری ایجاد می کند، ظلم است. گناهی که آبرو می برد، شرابخواری است. گناهی که مرگ را شتاب می بخشد، قطع رابطه با خویشان است.… بیشتر »

بهترین نمودار زندگی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟

بهترین نمودار زندگی این است که در میان مردم زندگی کنی ولی هیچگاه به کسی زخم زبان، نزنی، دروغ نگویی، کلک نزنی، و سوء استفاده نکنی، این شاهکار است….. لازم نیست یکدیگر را “تحمل” کنیم، کافیست همدیگر را “قضاوت” نکنیم. لازم نیست… بیشتر »

حدیث روز...

امام سجاد (ع) می فرماید: “هر کس در هیچ کاری به مردم امید نبندد و همه کارهای خود را به خدای (عزوجل) واگذارد، خداوند هر خواسته ای که او داشته باشد اجابت کند".     #کافی، ج2، ص148،ح3 بیشتر »

آیا می دانستید!!!!!!!!

آیا می دانستید!!!!!! * خوردن کاهو مانع ریزش مو و سفیدشدن موها می گردد. بیشتر »

صحبت های دختر شهید*حسین _ محرابی* در حضور امام _ خامنه ای(دامه برکاته)

آقاجان وقتی که پدرم از تلویزیون می دیدند که شما به دیدار #جانبازان# قطع نخاع رفتید و آنها را در بغل گرفتید و بوسه می زنید، گفتند ارزش دارد که یک عمر روی تخت یا ویلچر دراز کشیده باشی اما نائب امام زمانت بغلت کند.   حالا من می گویم: ارزش داره یک عمر یتیمی… بیشتر »

مضرات نوشابه...

* دلایل مصرف نکردن نوشابه: _پوکی استخوان _مشکل هضم غذا _افزایش فشار خون _افزایش سنگ کلیه _ افزایش خطر سکته _عامل اصلی پوسیدگی دندان _ احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده بیشتر »

هرگز نوشیدنی یخی ننوشید.....

* تحقیقات نشان می دهد نوشیدنی های یخی و خیلی سرد موجب کاهش ضربان قلب و سکته قلبی می شود * همچنین این نوشیدنی هوس برانگیز باعث گلورد و آسیب به سیستم گوارشی می شود. بیشتر »

خدایا!!!!!

خدایا!!! بهترین درسهارا در زمان سختی آموختم و دانستم صبور بودن یک ایمان است و خویشتن داری یک عبادت…. فهمیدم جز به تو نمی توان امید داشت، و جز با عشق به تو نمی توان زندگی کرد بیشتر »

چند جمله انرژی بخش...

* خدا مرا دوست دارد چون یک روز دیگر به من هدیه داده است *خوشبختم چون یک روز دیگر می توانم مهر دیگران را تجربه کنم و مهر بورزم *من حالم همیشه خوبه چون با وجوددو تا جمله بالایی غمی نمی مونه *من مشکلات زیادی دارم ولی همشو دوست دارم چون همونا هستند که منو… بیشتر »

وقت بگذارید......

_برای خندیدن وقت بگذارید، زیرا موسیقی قلب شماست _برای گریه کردن وقت بگذارید، زیرا نشانه یک قلب بزرگ است _برای خواندن وقت بگذارید، زیرا منبع کسب دانش است _برای رؤیاپردازی وقت بگذارید، زیرا سرچشمه شادی است _برای فکر کردن وقت بگذارید،زیرا کلید موفقیت است.… بیشتر »

انسان با سه چیز مغرور می شود...

انسان با سه چیز مغرور می شود: _نام بزرگ _خانه بزرگ _لباس فاخر   اما افسوس که بعد از مرگ _نامش مرحوم _خانه اش قبر _لباس اش کفن   بر چرخ فلک مناز که کمرشکن است بررنگ لباس مناز که آخر کفن است مغرور مشو که زندگی چند روز است در زیر زمین شاه و گدا یک رقم است. بیشتر »

صلوات هم مداد است و هم پاکن!!!!

صلوات هم مداد است و هم پاکن!! * یعنی هم حسنه می نویسد و هم گناه را پاک می کند!   صلوات بر حضرت محمد و خاندان مطهرش اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بیشتر »

حدیث روز...

امام باقر(ع) می فرماید: ” صدقه، هفتاد بلا از بلایای دنیوی و مردن بد و دل خراش را دفع می کند. صدقه دهنده هرگز به مرگ دل خراش نمی میرد.   میزان الحکمه، ج6، ص220 بیشتر »

آیا می دانستید......

آیا می دانستید… # شکر عامل ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه است و همچنین شکر باعث باریک شدن رگ های خونی و در نهایت سکته می شود. بیشتر »

خواص _ آلوی _ سیاه

امام صادق(ع) می فرماید: #آلوی سیاه بخورید، زیرا گرمازدگی را دفع می کند، شادی آور و دواست.   مکارم الاخلاق، ص181 بیشتر »

به سه چیز هرگز نمی رسید...

به سه چیز هرگز نمی رسید: *بستن دهان مردم *جبران همه ی شکستها *رسیدن به همه آرزوها   سه چیز حتما به تو می رسد: *مرگ *نتیجه عملت *رزق و روزی بیشتر »

پانزده نوع ثروت واقعی که داشتن آنها ما را ثروتمند می کند:

پانزده نوع ثروت واقعی که داشتن آنها ما را ثروتمند می کند: *ادب *یادگیری مادام العمر *نگرش مثبت *ارتباط مؤثر *انضباط شخصی *تندرستی واقعی *آرامش خاطر *خلاقیت *عشق ورزیدن به کار *داشتن برنامه و هدف *داشتن قلب و زبان شاکر *درک دیگران *استفاده مؤثر از زمان… بیشتر »

این متن را همیشه سرلوحه زندگی مان قرار دهیم...

# راضی باش به هر چه اتفاق افتاد که اگر خوب بود زندگیت را قشنگ و زیبا کرد و اگر بد بود تو را ساخت….   #مدیدن باش به همه آدم های زندگیت که خوبهایش بهترین حس ها را به تو می دهند و بدهایش بهترین درسها را….   # ممنون باش از کسی که به تو یاد داد… بیشتر »

این متن را همیشه سرلوحه زندگی مان قرار دهیم...

# راضی باش به هر چه اتفاق افتاد که اگر خوب بود زندگیت را قشنگ و زیبا کرد و اگر بد بود تو را ساخت….   #مدیدن باش به همه آدم های زندگیت که خوبهایش بهترین حس ها را به تو می دهند و بدهایش بهترین درسها را….   # ممنون باش از کسی که به تو یاد داد… بیشتر »

کلامی زیبا از امام علی(ع) .....

* ای مالک ! بدان اگر مهربان باشی تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ولی #مهربان _باش   اگر شریف و درستکار باشی فریبت می دهند ولی # شریف و#درستکار باش   نیکی های امروز تو را فراموش می کنند ولی #نیکوکار باش   بهترین های خودت را به دیگران ببخش… بیشتر »

آداب برخورد با والدین...

دعای امام زین العابدین(ع) در مورد والدین: #بارالها صدایم را در حضور آنان آهسته ساز و گفتارم را با آنان خوشایند گردان و خلق و خویم را با آنان نرم کن و دلم را با آنان مهربان ساز….     صحیفه سجادیه، دعای 24 بیشتر »

سه عامل محبت...

امام جواد(ع) می فرماید: #سه چیز است که محبت می آورد: *انصاف در معاشرت *همدردی کردن با دیگران *و داشتن قلبی پاک از گناه   بحارالانوار، ج77، ص89 بیشتر »

حدیث روز...

پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: “هر کس چیز آزار دهنده ای را از راه مسلمانان بردارد، خداوند پاداش قرائت چهارصد آیه را که برای هر آیه ده حسنه است، در نامه اعمال او می نویسد.   بحارالانوار، ج75، ص50 بیشتر »

دعای _ امروز....

پروردگارا…. در انتظار رحمتت نشسته ایم بدهی……………کریمی ندهی……………حکیمی بخوانی……………شاکرم برانی…………….صابرم   پروردگارا… احوالم… بیشتر »

نمک دریا

# خواص نمک دریا   * نمک دریا به پاک کردن پوست و درمان مشکلات پوستی همچون آکنه کمک می کند.   *فروبردن پاهای خسته  در آب گرم حاوی نمک دریا به پاها آرامش می بخشد. بیشتر »

هشدار!!!!!!!!!!!!

امواج ناشی از دستگاه های وای فای پتانسیل سرطان زایی دارند. کسانی که وای فای آنها 24ساعته روشن است فرزندان آنها در معرض خطر عقیم شدن هستند و سبب سر درد، خستگی و اختلال می شود. بیشتر »

زنبور روی گل می نشیند..

و مگس این همه گل را رها کرده و روی زشتی می نشیند. مثل زنبور باشید و خوبی های مردم را ببینید، بعضی ها مثل مگس می مانند و فقط دنبال عیب و بدی مردم می گردند.   پیامبر اکرم(ص) فرمودند: قسم به خدایی که جز او خدایی نیست، خداوند مؤمن را پس از توبه و استغفار… بیشتر »

گذرنامه عبور از پل صراط....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: #برای هر چیزی پروانه و جوازی وجود دارد و پروانه عبور از پل صراط ، محبت *حضرت _علی_ بن_ ابی طالب* است.   بحار الانوار، ج39، ص20 بیشتر »

پنج قدم تا خوشبختی...

*قلبت را مملوء از مهربانی کن…. *ذهنت را از نگرانی رها کن…. *ساده زندگی کن… *بیشتر ببخش…. *کمتر توقع داشته باش…… بیشتر »

سخنان ناب _ علماء

آیت الله حق شناس(ره) می فرماید: حقیقت عبودیت سه چیز است که اگر متخلق به آنان بودی، خدای متعال هم  تو را از شر شیطان حفظ می نماید: _مالی که پروردگار به تو داده از آن خود ندانی و در هرجا که حضرت حق خواسته، مصرف کنی. -تدبیر نفس خود را به خدای متعال بسپاری.… بیشتر »

کیفر و عاقبت آزردن پدر و مادر

عاق والدین یعنی به خشم آوردن و دل شکستن پدر و مادر از گناهان کبیره و سبب بدبختی انسان در دنیا و آخرت است، که موجب * کوتاهی عمر *تلخ و سخت شدن زندگی بر انسان *و فقر و پریشانی انسان می شود!   و در آیات و روایات از این کار مذمت شده و بدترین نوع«قطع رحم»… بیشتر »

سه چیز را خداوند در دنیا زیاد دوست دارد.....

#سه چیز را خداوند در دنیا زیاد دوست دارد:   *جوان توبه کار * چشمان پاک * قلب فروتن و زلال بیشتر »

حدیث روز....

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: “بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرم بپوشاند".   بحارالانوار، ج103، ص235 بیشتر »

الهی.....

الهی… الهی به مهربانیت قسم دلهای گرفته را شاد و دست های نیازمند را بی نیاز گردان و قلبی نورانی تنی سالم زندگی آرام وخیالی راحت نصیب همه امت پیغمبرت(ص) عطا بفرما   *آمین یا رب العالمین* بیشتر »

کلام ناب_ علما

آیت الله قاضی(ره) می فرماید: هر چه دارم از سیدالشهداء(ع) و قرآن است.   # هر کس زیارت عاشورا بخواند: _زیارتش قبول _حاجتش روا _گناهانش آمرزیده _ و هرگز ناامید نشود.   *السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)* بیشتر »
1 2